Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Урок природознавства в 1класі "Що таке гірські породи"

Про матеріал

На уроці учні вчаться розпізнавати 2-3 гірські породи своєї місцевості, розвивають світогдяд, мовлення, виховують пізнавальний інтерес до навколишнього світу, ощадливе ставлення до природних багатств.

Перегляд файлу

ДУМАНІВСЬКА ЗОШ І – ІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

 

Урок природознавства в 1 класі на тему: «Що таке гірські породи?»

 

 

 

Вчитель вищої категорії

Білоус С. Т.

 

 

 

 

 

 

 

 

2016 рік

 

Тема уроку:  Що таке гірські породи?

Мета уроку: навчати учнів розпізнавати 2-3 види гірських порід своєї місцевості; розвивати світогляд, мовлення; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього світу, ощадливе ставлення до природних багатств, дбайливе ставлення до навколишніх предметів.

Тип уроку: засвоєння нових знань; предметний.

Обладнання: ілюстрація, презентація, відео- та аудіоматеріали, колекція гірських порід.

 

Хід уроку

І. Організація класу.  

Пролунав вже наш дзвінок
Починається урок!

Йдемо в гості до природи,

Є в ній різна дивина.

В небі – зорі, в ріках – води,

У землі  - гірські породи,

В полі квіточка ясна.

ІІ. Хвилинка календаря

  1. Повідомлення гідрометеоцентру.
  • Я прошу відповідальних за спостереження за погодою повідомити прогноз погоди на сьогоднішній день

1-й учень (жартівливе).

 - За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в Думанівській ЗОШ, а зокрема  в 1 класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибини знань, опади у вигляді великої кількості «емоцій». Нашій вчительці і гостям ми бажаємо: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.

  • Яка пора року? (осінь)  Місяць? (Листопад)
  • Який сьогодні день? (середа)
  • Який стан неба?
  • А чи помітили ви опади?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Інтерактивна вправа. Складання  малюнкового «Асоціативного куща»
  • Зараз ми пригадаємо, що відносимо до неживої природи.

                                                        Сонце

                                    Вода                               Зорі

Місяць

Нежива природа

                                                                  Повітря

 

Гірські породи

 

2. Відгадування загадок.

 

  1. Білий, як цукор. Поки руки ним не забрудниш, нічого не навчишся. (Крейда)
  2. Він жовтенький і сипкий,

     У дворі лежить у кучі.

    Якщо хочеш — можеш брати

     І фортецю будувати.

    Тільки воду мусиш мати. (Пісок)

 

  1.    Якщо зустрінеш на дорозі,

                То зав'язнуть сильно ноги.

                А зробити миску або вазу —

              Вона знадобиться відразу. (Глина)

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке гірські породи,  для чого вони потрібні людям, як люди їх використовують.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Перегляд відеоролика «Гірські породи»

2. Робота з підручником

3. Мультимедійна фізкультхвилинка

4. Інструктаж для роботи в парах

Стук у двері. Заходить гном з мішком. Слайд 2 
- Добрий день! Це 1 клас? (Так). А чи впізнали ви мене? (Так). З якої ж я казки? ( «Білосніжка та сім гномів»). 
Я – гном Веселун. Але це не значить, що я люблю тільки сміятися та веселитися. Я люблю ще й гарно попрацювати. Кожного ранку зі своїми братами ми ходимо далеко в гори і добуваємо гірські породи. 
От і до вас я завітав не з пустими руками, а з великим мішком таємниць. А що в ньому , ви дізнаєтесь тоді, коли вправно попрацюєте. Я сподіваюся, що ви будете уважними та кмітливими. Домовилися? (Так). Ну все, мені вже пора вирушати далі. До побачення! 
Вчитель: - Ой, який важкий мішок. Тож давайте зазирнемо до нього. О, я бачу маленькі скриньки. Діти, ці скриньки – ваші завдання. Працюватимете ви у парах

(Перша пара отримує вугілля. Друга – залізну руду. Третя – сіль. Четверта – пісок). 
- Діти, гномик нам приніс якісь невідомі предмети. Ваше завдання дізнатися, що це таке? Який має колір? Цей предмет твердий, м’який чи сипучий? І де він використовується? 
Потім один представник з групи опише, той предмет, який у вас на парті. Згадайте, як ми працюємо в групах. Коли почуєте дзвоник, робота почалася.

( Діти починають обговорення) 
5. Практична робота в парах
Вчитель: - Закінчуємо обговорення. Я запрошую представника І пари. 
Учень: - Наша група працювала і дійшла такого висновку, що цей предмет твердий, чорного кольору. 
Вчитель: - А чи знаєте ви, що це таке? 
Учень: - Так. Це кам’яне вугілля. Слайд 4 
Вчитель: - Вірно. Це гірська порода, яка називається кам’яне вугілля. А навіщо воно потрібне? 
Учень: - Щоб у наших домівках було тепло. 
Вчитель: - Запрошуємо представника ІІ пари. 
Учень: - Предмет, з яким ми ознайомилися – твердий, має червоний колір. 
Вчитель: - Діти, ця гірська порода – залізна руда. А де її використовують? Я вам зараз підкажу. Залізна руда – це гірська порода, яка містить залізо. У подальшому вона переробляється і отримується сталь.  Слайд 5 
- А зараз запрошуємо представника ІІІ пари. 
Учні: - Наша група визначила, що цей предмет твердий, білого кольору. Ми його одразу впізнали – це сіль. Слайд 6 
Вчитель: - Які уважні діти, молодці! А де ж ми використовуємо цю гірську породу? 
Учні: - Кожного дня ми вживаємо їжу, а її без солі не можливо приготувати. 
Вчитель: - Ось і дійшла черга до останньої ІV групи. 
Учні: - Цей предмет - сипучий, жовтого кольору. Це пісок. Слайд 7 
Вчитель: - Правильно! Це саме пісок. А де ж його можна використати? 
Учні: - Цю гірську породу використовують у будівництві. 
Вчитель: - Які ж ви спостережливі, очевидно, що жодне будівництво не обходиться без використання піску. 
Ой, як гарно ви попрацювали. Мабуть втомилися? (Так).

6. Фізкультхвилинка

V. Застосування засвоєних знань, умінь, навичок.

  1. Робота з колекцією корисних копалин
  2. Робота в зошитах
  3. Вікторина

   Які з гірських порід використовують у будівництві? (Глина, пісок, граніт, мармур, щебінь, крейда)

   Якою гірською породою ви пишете на дошці? (Крейдою)

   З якої гірської породи виготовляють грифель олівця? (З графіту)

   Яку гірську породу додають для смаку в різні страви? (Кам’яну сіль)

   З якої гірської породи діти споруджують замки на березі моря? (З піску)

   Яку гірську породу, гладеньку, відшліфовану водою, ми бачимо на березі моря? (Гальку)

   З якої гірської породи виготовляють посуд? (З глини)

- Які гірські породи рідного краю ви знаєте? (глина, пісок, вапняк)

Який завод є у нашому селі? (цегляний) Для чого потрібна цегла? (для будівництва)

 - Як називаються люди, які ведуть пошуки гірських порід? (геологи)

 

VІ. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я дізнався …

Найбільше мені сподобалося ….

Я запам’ятала ….

Складно було …

Хочу краще навчитися ,,,,,

 


 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
18 лютого
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку