Урок природознавства "Зелене диво землі. Рослини- живі організми."

Про матеріал

Урок природознавства "Зелене диво землі. Рослини - живі організми" з використанням інтерактивних методів навчання. Деякі види роботи можливо використати для природничих вікторин.

Перегляд файлу

Урок  природознавства

Тема: Зелене диво Землі. Як розрізняють рослини.   

              Рослини – живі  організми. Будова рослин.

Мета: Ознайомити учнів з різноманітністю живих 

            організмів на Землі; формувати поняття «вид»,

            «орган»; ознайомити з будовою рослин; розвивати

            вміння аналізувати, спостерігати,  запам’ятовувати;

            виховувати почуття краси, гуманне    ставлення до

            всього живого.

Обладнання: малюнки, гербарій, таблиця «Будова рослин», дві  гілочки заздалегідь поставлені у чисту і зафарбовану воду.

Хід уроку:

 

І. Хвилинка фенологічних спостережень.

- Наш урок розпочнемо з підсумку спостережень за природою. Погляньте на ілюстрації і виберіть ту, що відповідає нинішній порі року. Назвіть цю пору року. Що характерно для зими? Що ви можете повідомити про сьогоднішній день? 

2. Зимові прикмети, прислів’я.

 

ІІ .Актуалізація опорних знань учнів.

1.Метод «Коло знань» (Мета – виявити знання учнів)

- Що таке рослини і що ви можете розповісти про них? (кожна відповідь фіксується маркером на таблиці)

1. Рослини – це частина живої природи.

2. Різноманітні за формою.

3. У них є корінь.

4. Вони бувають лікарськими.

5. Прикрашають нашу Землю.

6. Їх саджають люди, або вони виростають самі.

7. Можуть бути отруйними. І т.д.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя з елементами бесіди про п’ять царств живих організмів.

 

 

 

            Ми сьогодні завітаємо у царство рослин

 2. Метод «Мозаїка»

На парті кожного учня лежить картка певного кольору (жовта, червона, зелена)

- Я пропоную об’єднатися в групи за допомогою карток з кольором. Утворилося три групи (по 5 осіб). Учні обирають лідера. Кожна група одержує своє завдання:

Текст «Зелене диво Землі»

Жовтий колір – 3,4,5 абзаци.

Червоний колір – 6,7 абзаци.

Зелений колір – 8 абзац.

На читання і обговорення в групах відводиться 2 хв.

3. Обмін інформацією

«Асоціативний кущ» 

                  

4. Інтерактивне опрацювання статті «Як розрізняють  рослини» (самостійно, використовуючи позначки:

V – це я знаю,

+ це нове для мене,

? – про це я хочу дізнатися більше)

Аналіз прочитаного.

5. Розгляд гербарію: фіалка запашна,

                                      Фіалка триколірна,

                                      Фіалка польова.

6. Метод «Групова дослідна робота» - будова рослин. Робота з таблицею «Органи рослин».

   Подивіться на таблицю «Органи рослин».

1.Корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами.

2.Стебло. На ньому є листки, квіти, плоди. Вони знаходяться над поверхнею ґрунту. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квіток, плодів. Ці речовини підтримують життя рослин. Стебло може бути зеленого або коричневого кольору.

3.Листки. Найчастіше бувають зеленого кольору. Вони можуть бути гладенькі, шорсткі, округлі чи зазубрені.

4.Квітка. У кожної рослини вона різна за величиною, формою і кольором. За допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх. Запилена квітка перетворюється на плід.

5.Плід. Плоди також бувають різні за кольором і виглядом. Горіхи, яблука,                      сливи – це плоди. За допомогою насіння з плодів квіти розмножуються.

Висновок: Органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою, розміром, формою, розміщенням у просторі, кольором.

 Спостерігаючи за рослинами ми помітили, що вони ростуть, змінюється їх зовнішній вигляд, вони по-своєму рухаються; корені ростуть і розгалужуються в ґрунті, листки і квіти повертаються до сонця. Рослини дихають, живляться, насіваються, виростають, через деякий час відмирають. За всіма цими ознаками рослини належать до живої природи.

Створення проблемної ситуації.

(Учитель зачитує перший абзац тексту «Рослини – живі організми»: А чи замислювалися ви,як живуть рослини? Як вони живляться, дихають, розмножуються? Чи рухаються? Яке значення має для них кожен орган?)

Опрацювання статті колективно.

Читання ланцюжком по абзацах, обговорення кожного абзацу. В ході опрацювання проведення досліду з двома гілочками,

який доводить,що рослина вбирає не тільки воду, а й поживні речовини.

Розгляд схеми дерева вміщеного в підручнику.  

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Проведення тесту

           1 .Усі живі організми вчені поділили на :

А) 5 царств

Б) 6 царств

В) 4 царства

       2. Рослини заселяють: 

А) ґрунт, воду

Б) воду, повітря

В) ґрунт, воду, повітря

       3. Назвіть номери рослин одного виду

А) береза, дуб, липа

Б) ромашка лікарська, ромашка не пахуча

В) пшениця озима, пшениця яра

Г) ожина, терен, калина, бузок

     4. Рослини виділяють кисень

А) на світлі

Б) на дощі

В) у темряві

    2. Робота в зошиті

Зав. 1. На які царства поділяють усі живі організми?

Зав.. 2. Яке значення мають рослини у природі?

Зав.. 3. Що дають рослини людям?

(зав. 1-3 виконуються самостійно)

V. Підсумок уроку (Рефлексія)

1.Що нового ви покладете сьогодні у торбинку знань?

2.Доведіть, що рослини живі організми

docx
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку