Урок "Євразія - найбільший материк"

Про матеріал

Метою даного уроку єознайомити учнів з особливостями природи Євразії; розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль; розповідати про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес;узагальнювати знання учнів про зв'язок між величинами: швидкість, час, відстань; закріплювати вміння розв'язувати задачі на знаходження цих величин, виконувати дії над іменованими числами; працювати з назвами геометричних тіл та розпізнавати їх; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Тема.

 Природознавство. Євразія – найбільший материк.

 Математика. Просторові фігури, їх назви. Прості і складені задачі на знаходження швидкості, часу і відстані. Дії з іменованими числами.

 

Мета:

  • Природознавство: ознайомити учнів з особливостями природи Євразії; розвивати просторову уяву, вміння працювати з картою півкуль; розповідати про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.
  • Математика: узагальнювати знання учнів про зв’язок між величинами: швидкість, час, відстань; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження цих величин, виконувати дії над іменованими числами; працювати з назвами геометричних тіл та розпізнавати їх; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

 

Вид уроку: інтегрований урок – подорож з елементами інтерактивних технологій навчання.

 

Обладнання: карта півкуль і карта Євразії, відео - фрагменти  про материк Євразія, кросворд «Євразія»,  математичні картки із завданнями для роботи в парах і групах, схеми задач, «ключ» для перевірки завдання з математики.

 

Хід уроку

І. Організація учнів для роботи на уроці

Девіз уроку:  Дивитися і слухати уважно!

                                 Думати швидко!

                                 Говорити чітко!

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів

  1. Бліц – опитування.
  • Діти давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках природознавства?
  • Що таке океан?
  • Скільки є океанів? Назвіть їх.
  • Від чого залежить життя в океані?
  • Яке господарське значення океанів?
  • А скільки є материків? Назвіть.
  • Чи хотіли би ви здійснити кругосвітню подорож?
  1. Слово вчителя (направлене на виховання в учнів любові до природи):

Мабуть, найбільшу насолоду, захоплення і радість викликає мандрівка світом. Вона завжди манить людину своєю загадковістю.

Шум океанських хвиль, безмежна краса і спокій рівнин, таємнича гармонія гірських хребтів, незрівняний запах, звук  і розмаїття живої природи – усе це ні з чим незрівняна природа незвіданого краю.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

  •  Урок наш незвичайний, тому підручники брати із собою ми не будемо, щоб не забруднити і не загубити їх. Сідаймо обережно  в лайнер відправляємося у подорож. (Слайд лайнера)

 Сьогодні на уроці ми продовжимо наше спілкування з природою. Відправимося у незвичайну подорож. Куди саме? Ви відгадаєте, якщо правильно розгадаєте кросворд.

  1. Робота з кросвордом.
  • 1) Що відбувається з водою при температурі 0 градусів? (Замерзає)
  • 2) км, м, хв, дм, см. Що зайве у поданих величинах? (Хвилина)
  • 3) Грошова одиниця, за яку ми в Україні можемо придбати квиток на лайнер. (Гривня)
  • 4) Найбільша водойма на Землі. (Океан)
  • 5) Наш лайнер рухається на Схід. У якому напрямку ми будемо повертатися? (Захід)
  • 6) Про що дізнаємося, коли швидкість нашого лайнера помножимо на час? (Відстань)
  • 7) Геометричне тіло, форму якого має наша планета Земля. (Куля)
  •  Де ми опинилися?  (На материку Євразія)
  • Так, ми здійснимо подорож по материку Євразія. Ознайомимося з його частинами, рельєфом та природою.
  • Діти, знання з якого предмету крім природознавства ви ще застосували, щоб правильно визначити місце нашої подорожі?
  • Так, ці знання нам сьогодні ще не раз знадобляться. Адже ми будемо не лише відпочивати, а й розвязувати задачі на рух, виконувати дії з іменованими числами та розпізнавати просторові фігури.
  • Скажіть , будь ласка, що ви очікуєте від подорожі? 
  • І я очікую приємних вражень та плідної роботи.

ІV. Вивчення нового матеріалу (природознавство)

     Закріплення вивченого матеріалу (математика)

  1.  Повторення правил з математики.
  • Щоб у нас не виникло труднощів на місці, давайте пригадаємо, як знайти швидкість, час і відстань.
  1. Усний рахунок.

Відповіді: 8 км 200 м; 180 хв; 700 см; 2000 кг; 20 ц; 60 000 л.

Знайдіть закономірність та продовжте ряди чисел.

600 000; 60 000; 6000; ...; ...; ...

4867; 4870; 4873; ...; ...; ...

25 790; 25 800; 25 820; ...; ...; ...

  1. Робота в зошитах з математики
  1.  Хвилинка каліграфічного письма
  • Зафіксуйте у зошитах з математики дату нашої подорожі.
  • Потренуйтесь записати це число декілька разів.
  1. Математичний диктант

Короткий запис завдань вчитель показує на слайдах.

  • Наш лайнер вирушає у дорогу о 7 годині ранку. Скільки годин ми будемо в дорозі, якщо прибудемо на місце о 12 годині ? ( 12– 7=5 год)
  • З якою швидкістю потрібно рухатися нашому лайнеру, якщо відстань 400 км ми подолаємо за 5 годин? (400 : 5 = 80км/год)
  • Щоб дізнатися, скільки кілометрів Євразія має зі сходу на захід, потрібно знайти 1/10 від числа 160000 ( 160 000:10=16000 км )
  • Протяжність Євразії з півночі на південь на 1500 менша від найменшого п’ятицифрового числа ( 10000-1500=8500 км )
  • Висота  найвищої гори Євразії Еверест (Джомолунгма)  удвічі  більша числа 4424. Чому дорівнює висота Евересту? (4424 * 2 = 8848м)   
  • Найглибше озеро Байкал 1642 м. Запишіть у кілометрах і метрах. (1 км 642м)

Відповіді. 5 год; 80 км/год; 16000 км; 8500 км; 8848м; 1 км 642 м. Взаємоперевірка

Перевірте за поданим «ключем» відповіді, поставте на полях відповідні позначки.  («Ключ» показано на слайді)

  • Ми прибули в порт. Тепер вийдемо з лайнера, потягнемося до сонечка, повернемося ліворуч – праворуч і вирушимо далі.
  1. Фізкультхвилинка. 
  • Подумайте та імітуйте, на якому транспорті або своїми силами ви можете мандрувати по мальовничих куточках Євразії, які ви побачите на екрані.

Перегляд відео-фрагменту «Євразія»(картинки)

  • Презентація групи «Синоптиків» Запрошую до слова представника групи «Синоптиків» з повідомленням погоди у нас в Україні (зокрема в Кременці). Адже ми теж проживаємо на материку Євразія. І саме зараз ми прибули в Україну, яка розміщена у частині Євразії – Європі. (Записують щоденник спостережень)
  1. Презентація роботи групи «Географів»
  • Надамо слово представникам групи «Географів» і вони ознайомлять нас із материком Євразією.
  1. Повідомлення підготовлених учнів з демонстрацією на карті (учні працюють з атласами і на дошці)

 1 учень

— Євразія — найбільший материк. Він складає понад третину всієї суші Землі. Євразія цілком розташовується в північній півкулі. У Євразії розрізняють дві частини світу — Європу та Азію. Межа між Європою та Азією проходить по хребту Уральських гір, далі — по річці Урал, що впадає в Каспійське море, і потім — по хребту Кавказьких гір.

Береги Євразії омивають води всіх чотирьох океанів: Тихого, Атлантичного, Північного Льодовитого та Індійського.

2 учень

— Частину території Євразії займає наша країна — Україна. Велика частина на карті Євразії забарвлена в темний коричневий колір. Тут знаходиться найбільша у світі гірська система і найвища вершина світу — гора Еверест (або Джомолунгма) заввишки 8 км 848 м. Тут безліч сяючих білизною льодовиків, танення яких живить річки, що стікають з гір. Нижчі гори і плоскогір’я позначені на карті блідим коричневим кольором. Вони займають значну частину Євразії. У північній частині материка знаходяться великі Схід­ноєвропейська і Західносибірська рівнини.

3 учень

— Які водойми є на материку Євразія?

— Євразія багата на річки й озера. Щонайдовша річка материка — Янцзи. У Євразії знаходиться Байкал — найглибше озеро світу, а також найменше море — Мармурове та наймілкіше — Азовське. Тут знаходиться найбільший півострів світу — Аравійський. Найбільше за площею озеро — Каспійське.

  1.  Робота в парах. Виконання завдання з іменованими числами.

  Далі наш шлях продовжуємо в Азії, перевіримо вантаж, кошти, шлях та звіримо час подорожі. Для цього повторимо одиниці довжини, маси, часу та грошові одиниці. Виконайте завдання з іменованими числами.

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. (21 грн 49к.) – дит. Квиток за прокат транспорту; 

11 год 35 хв + 45 хв (12год20хв)  - час завершення нашої подорожі;

20 км 800 м – 4 км 80 м (16 км 720 м) – відстань, яку ми вже подолали; 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г(2кг840г) – вага вашого портфеля для 4-класника

Молодці! Ви гарно виконали завдання. Отже мандруємо далі.

      7.  Розвязування задачі.

              Кожен з нас хоче бути здоровим. І один із видів транспорту, який зміцнює наше здоров’я є велосипед. А у Азії (та і у Європі) сьогодні цей вид транспорту дуже популярний.

                Давайте покатаємося на велосипеді. Для цього розвяжемо задачу.

                                                           Задача

      Велосипедист за вітром їхав зі швидкістю 15 км/год і подолав 30 км. Цю ж відстань проти вітру він проїхав зі швидкістю на 5 км/год менше. Скільки всього часу був у дорозі велосипедист? (Декілька  учнів виконують завдання на картках)

Швидкість

Час

Відстань

15 км/год

? год

30 км

однакова

?, на 5 км/год менше

? год

  • Складіть план розв’язування задачі.
  1. 30 : 15 = 2 (год) – час руху за вітром;
  2. 15 – 5 = 10 (км/год) – швидкість руху проти вітру;
  3. 30 : 10 = 3 ( год) – час руху проти вітру;
  4. 2 + 3 = 5 (год) – велосипедист був у дорозі.

Картки для опитування (для учнів із високим рівнем знань).

№ 1

1) Відстань між Києвом і Каневом по Дніпру 120 км. Подорож на «Ракеті» від Києва до Канева і назад тривала 4 години. Яка швидкість «Ракети», якщо вона рухалася весь час з однаковою швидкістю?

(Розв'язання: 120 ∙ 2 : 4 = 60 (км/год).)

2) Скільки часу тривала б подорож, якби відстань була не 120 км. а 180 км? (6 годин.)

3) На скільки кілометрів треба було б зменшити відстань, щоб у дорозі «Ракета» була на 2 години менше? (На 60 км.)

№ 2 (для учнів із достатнім і середнім рівнем знань)

1) Автомобіль їхав 3 години зі швидкістю 60 км/год. Зворотний шлях він подолав за 4 год. З якою швидкістю він долав зворотний шлях?

(Розв'язання: 60 ∙ 3:4 = 45 (км/год).)

2) Заміни число 60 км/год на 72 км/год і розв'яжи задачу.

(72 ∙ 3 : 4 = 54 (км/год).)

 Перевірка роботи над задачею.      

8.  Ознайомлення із просторовими фігурами та їх назвами.

 - Наша подорож підходить до завершення і пора повертатися додому. І з кожної мандрівки ми хочемо привезти подарунок. Щоб отримати подарунок, потрібно вміти розпізнати його геометричну форму.

Пригадайте просторові фігури: циліндр, куб, куля, конус, паралелепіпед, піраміда. Нижче зображено круг, квадрат, прямокутник, трикутник. Це – плоскі фігури.

  • А у вас на партах є маленькі подаруночки. Впізнайте, які геометричні тіла в них заховані?
  • Знайдіть ці фігури на геометричних тілах. На якому геометричному тілі є круг? Квадрат? Прямокутник? Трикутник?
  1. Робота в групах. Гра «Доповни речення».

- Повертаємося додому і пригадаємо, де ми побували і що побачили.

1) Наша держава розташована… (у Європі)

2) Євразія межує з …(Африкою)

3) Найвища гора …(Еверест)

4) Найбільше озеро …Каспійське море)

5) Найглибше озеро …(Байкал)

6) Найбільша річка …(Янцзи)

7) циліндр, куб, куля, конус, паралелепіпед …(просторові фігури)

8) квадрат, круг, прямокутник, трикутник …(плоскі фігури)

9) Євразія омивається …(4 океанами)

Довідка. Байкал, Янцзи, Каспійське, Європа, Африка, 4 океани, Еверест, просторові фігури, плоскі фігури.

V.  Підведення підсумку роботи на уроці.

  1. Технологія «Незакінчене речення»
  • На уроці я дізнався…
  • Мені сподобалося…
  • Мене здивувало…
  • Вдома розповім батькам…
  • Урок закінчую з настроєм…

VІ.  Домашнє завдання.

Математика

          $

  • Хто вивчає англійську мову і мріє поїхати в Лондон чи інші англомовні країни, виконаєте вдома № 3, с. 86 (обчислити вирази з іменованими числами).

  • Хто вивчає німецьку мову і мріє поїхати в Німеччину чи інші німецькомовні  країни, виконаєте вдома № 4, с. 86 (розв’язати задачу на знаходження числа за його частиною)).

$€

  • А хто хоче поїхати і в одну, і в другу країну, виконаєте обидва номери.

Природознавство

§ 20, прочитати, відповідати на запитання.

Перегляд відео - ролика «Євразія - мрії»

Додатковий матеріал

Перегляд фрагменту відеофільму «Євразія» (школа)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

 

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

 

14 грн 96 к. + 6 грн 53 к. 

11 год 35 хв + 45 хв

20 км 800 м – 4 км 80 м 

8 кг 420 г – 5 кг 580 г

Робота в групах. Гра «Доповни речення».

1) Наша держава розташована…

2) Євразія межує з …

3) Найвища гора …

4) Найбільше озеро …

5) Найглибше озеро …

6) Найбільша річка …

7) циліндр, куб, куля, конус, паралелепіпед …

8) квадрат, круг, прямокутник, трикутник …

9) Євразія омивається …

Довідка. Байкал, Янцзи, Каспійське, у Європі, Африка, 4 океани, Еверест, просторові фігури, плоскі фігури.

 

 

 

Робота в групах. Гра «Доповни речення».

1) Наша держава розташована…

2) Євразія межує з …

3) Найвища гора …

4) Найбільше озеро …

5) Найглибше озеро …

6) Найбільша річка …

7) циліндр, куб, куля, конус, паралелепіпед …

8) квадрат, круг, прямокутник, трикутник …

9) Євразія омивається …

Довідка. Байкал, Янцзи, Каспійське, у Європі, Африка, 4 океани, Еверест, просторові фігури, плоскі фігури.

 

 

 

Робота в групах. Гра «Доповни речення».

1) Наша держава розташована…

2) Євразія межує з …

3) Найвища гора …

4) Найбільше озеро …

5) Найглибше озеро …

6) Найбільша річка …

7) циліндр, куб, куля, конус, паралелепіпед …

8) квадрат, круг, прямокутник, трикутник …

9) Євразія омивається …

Довідка. Байкал, Янцзи, Каспійське, у Європі, Африка, 4 океани, Еверест, просторові фігури, плоскі фігури.

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
2763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку