Усний журнал. "Птахи - наші друзі"

Про матеріал

Розширити та збагатити знання учнів про птахів, з'ясувати їхню роль в природі та житті людини; розвивати мовлення, мислення, пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема. Усний журнал « Птахи – наші друзі».

Мета: розширити та збагатити знання учнів про птахів, з’ясувати їхню роль в природі та житті людини; розвивати  мовлення, мислення, пам'ять, увагу, спостережливість; виховувати любов до рідного краю,  бережливе ставлення до  природи.

Хід уроку

 

Дитина 1:

 Це куди подівся сніг

 З гірки біля дому

 Він струмочками побіг

 Не догнати нікому.

Дитина 2:

 З ним втекла сама зима

 по одній дорозі

 гляньте льоду  вже нема

 і нема морозів.

Дитина 3: 

 По всіх усюдах пісня лине

 усе пробуджує від сну

 і всі комашки, всі рослини

 вітають весну-чарівницю.

Дитина 4:

 Весна іде, весна іде

 Весну вітайте, діти

 Пташиний спів вона несе

 Тепло і перші квіти.

Пісня «Защебетала пташечка»

Ведучий  1:

 Шановні однокласники! Головними героями нашої зустрічі, як ви вже зрозуміли, будуть птахи. Птахи великі і маленькі, співучі і хижі, птахи рідної землі і всієї планети.

Ведучий 2:  

 Пернаті друзі, співаки, барабанщики, птахи миру, спокою, любові – як тільки не називає наш народ пернате царство. Всі народи світу люблять і шанують птахів.

Ведучий 1:  

 Різні народи у своїй творчості згадують птахів. Це і синя птиця, яка приносить щастя, і жар-птиця із чарівним золотим пір’ям, царівна-лебідь, кривенька качечка, сива зозуля.

Ведучий 2:

 Птахи – невід’ємна частка нашого життя, вони звеселяють і прикрашають наше сьогодення співом, цікавою, а інколи загадковою поведінкою.

 

Ведучий 1:

 Весна завітала у наший край. І незабаром ми будемо святкувати"День зустрічі птахів”, бо яка ж то весна, коли не чути веселого щебетання пернатих. Віддавна вважали, що тепло приносять саме перелітні птахи.

Ведучий 2:

 Обряд зустрічі птахів влаштовували 22 березня на свято Сорок святих. Напередодні випікали 40 фігурок у вигляді птахів їх називали "жайворонками” чи "голубами”, роздавали дітям.

Ведучий 1:

 Рано-вранці діти брали частину цього печива і підвішували його на фруктових деревах. Решту тримали до обіду. Коли вилазили на дерево, то приказували:

Ведучі разом:

 Пташок викликаю

 З теплого краю

 Летіть соловейки

 На нашу земельку

 Спішіть ластівоньки

 Пасти корівоньки

Ведучий 2:

 Після цього стежили за тим, коли над ними пролетить якийсь птах. Це була добра ознака. Особливо раділи, якщо над головами з’являлись дикі гуси. Кожен брав соломинку і жбурляв услід птахам, промовляючи : «Гуси, гуси! Нате вам на гніздечко, і на здоров’ячко, а нам на тепло.»

Ведучий 1:

 Ми любимо наших пернатих друзів. Це наші незамінні помічники в боротьбі з шкідниками полів, лісів, садів. Сьогодні  ми запрошуємо усіх присутніх переглянути  пізнавальний журнал «Птахи – наші друзі».

І  сторінка – Зимуючі птахи твого краю


 Відгадування загадок.

 Уночі гуляю,

 Вдень спочиваю,

 Маю круглі очі,

 Бачу серед ночі. (Сова.)

Шубка з сірого пушку,
Скачу в жовтім фартушку.
Чорний шарфик та шапчина,
Хоч маленька я пташина,

Та корисна трудівниця. (Синиця.)

 Вірно людям я служу,

 Їм дерева стережу.

 Дзьоб міцний і гарний маю,

 Шкідників ним добуваю. (Дятел.)

Я ловлю комах, жучків,
їм біленьких черв'ячків,
В теплий край я не літаю:
Під стріхою хату маю.
Цвірінь — сів я на хлівець.
Звуть мене...  (Горобець .)

  Над подвір'ячком літаю,
  Все блискуче підбираю.
  І сварлива й білобока.
  Відгадай, хто я ? (Сорока.)


 

2. Гра «Впізнай пташку». (фото глухаря, голуба, снігура).

 (Учні розповідають про цих пташок.).

ІІ сторінка – Перелітні птахи

 1.Відгадування загадок.

Я – пташечка маленька.

Маленька і сіренька,

Можу заспівати

І вам віку накувати. (Зозуля.)

 Хлопчик я маленький,

 Гарний голос маю.

 Тьох та тьох, тьох та тьох

 Все собі співаю. (Соловей.)

Горду маю я поставу,

Шию довгу також маю,

Пару один раз лиш обираю

І вірно її кохаю. (Лебідь.)

 Дуже швидко я літаю,

 Безліч мошок поїдаю,

 За вікном гніздо будую,

 Але там  я не зимую. (Ластівка.)

Першим я приніс весну,
Пробудив усе від сну.   
Заспіваю під вікном,
Звуть усі мене...  (Шпаком.)

 Які ноги, такий ніс

 По болоту ходжу скрізь

 Хату на хаті маю,

     Жабам рахунок знаю. (Лелека чорний, лелека білий, журавель сірий.).

2. Прочитай назви пташок.

 Воліга, дудо, ябзкил, нкасявів, рабанець,  кади чкака.

(Вчитель дає коротку характеристику цих птахів).

ІІІ сторінка  -  Розминка

Вчитель. 

 Птахи – непосиди. Скачуть з гілки на гілку, перелітають з дерева на дерево. Але так і білка вміє. А от летіти за тисячі кілометрів і потім знову повертатися можуть лише птахи. І то не всі.

 Мандрують птахи по-різному. Одні поодинці, інші – великими зграями. Але як би птахи не летіли вони завжди летять одним і тим же шляхом. Як же пташки знають куди летіти? Хто їм показує дорогу?

 Більшість вчених вважає, що птахи звіряють напрям по сонцю і зіркам. Довгий Час вважали, що молоді птахи летять за старими. Але виявилося, що це не так. У зозуль, наприклад, старі птахи летять окремо від молодих.

Отже, з’являючись на світ, птахи уже знають, куди вони повинні летіти з настанням холоду і за яким маршрутом.

 Знають вони і те, коли потрібно вирушати в дорогу і що перед великим шляхом потрібно "нагуляти” жир, щоб підтримувати сили в далекому в важливому перельоті.

(Діти імітують рухи різних птахів.)

2. Гра «Знайди зайве».

 Кожна група отримує 6 фотографій птахів, вибирає зайву пташку. Коментує свій вибір. (Зайві: курка, індик, гуска – свійські птахи).

3. Гра «Утвори прислів’я»

Картка № 1.

 

 Сова вдень мовчить,    там нема комашок.

 Де багато пташок,    вилетить – не спіймаєш.

 Слово не горобець,    а вночі кричить.

 

Картка № 2.

 

 Де лелека водиться,    а соловей кінчає.

 Як багато птиць,     там щастя родиться.

 Ластівка день починає,    то не буде гусениць.

 

Картка № 3.

 

 Сова кричить –     краще йому зелена вітка.

 Ластівки низько літають -   холод накликає.

 Не потрібна солов’ю золота клітка,  дощ обіцяють.

 

ІV сторінка - ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ПТАХІВ

 Стриж

Найшвидший політ у стрижа. Він може розвинути швидкість до 144  км / год.

 Страус.

Найбільший у світі птах – африканський страус.

 Колібрі.

Найменший птах світу – колібрі.

 Дрохва.

Найбільший птах України – дрохва.

 Корольок.

Найменший птах України – корольок.

 Пінгвін.

Найшвидший плавець – пінгвін.

 Гриф.

Найбільш далекозорий  – гриф.

 Пелікан.

Найдовший дзьоб у пелікана – 51см.

 V сторінка - Поради юних природолюбів

1. До пташок ставитися потрібно бережливо, адже птахи – друзі лісів.

2. Під час гніздування та насиджування птахами яєць, не кричи, не галасуй в лісі.

3. Якщо знайшов гніздо птахів, зразу ж тихесенько відійди від нього.

4. Не вбивай пташок, не руйнуй їх гнізда, не бери додому пташенят.

5. Кожен день взимку насипай корм птахам у годівничку.

6. Вчися слухати пісні птахів, вчися милуватися красою, адже, птахи – окраса природи.

  Дорогі діти! Просимо вас підготуватися до зустрічі птахів. Кожна група разом із батьками виготовить шпаківні. Дякуємо заздалегідь.

Вчитель.  Бережімо, люди, землі, води.

   Кожну пташку в лузі, деревце.

    Вбивцею не стань краси-природи.

   Пам’ятаймо, діти, й ми про це.

 

 

Слайд38

 

docx
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
1154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку