Урок природознавства "Звірі навсні"

Про матеріал

ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити Зв'язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе став­лення до тварин.

Перегляд файлу

Тема: ЗВІРІ НАВЕСНІ

Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити Зв'язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе став­лення до тварин.

Обладнання: презентація з завданнями, відеоролик «Звірі  навесні», предметні  малюнки за змістом уроку(звірі), відео – фізкультхвилинка

Тип уроку:комбінований

 

Хід уроку:

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 2.1.Хвилинка календаря.

А) Спостереження за явищами в неживій природі.

-  Яке сьогодні число?

- Яка температура повітря ?

- Що ви можете сказати про стан неба ?

- Чи були сьогодні опади? В якому вигляді?

- Чи був сьогодні вітер ? Який ?

Б) Спостереження за явищами в живій природі.

- А  які зміни відбулися в живій природі ?

- Які перші квіти появляються з приходом весни ?

- Чи можна їх зривати з цибулинами?

- Які перші птахи які прилітають з теплих країв ?

В) Народознавчий календар.

 

2.2. Перевірка домашнього завдання

2.2.1. Розв'язання тестів.(з додаткового зошита)

2.2.2. Усне опитування

- Як ви захищаєте птахів?

- Як про них турбуєтеся?

- Розкажіть про свої спостереження за шпаківнею, яку ви розташували у лісі або парку.

2.3. Слухання вірша

ВСЕ ПРОКИДАЄТЬСЯ ПОВОЛІ

Все прокидається поволі,

зі сну зимового встає.

Радіє гай, радіє поле,

земля поталу воду п'є.

Скресає і щезає крига,

бурульки падають з дахів,

і вітерець прозорокрилий

додому підганя птахів.

А в лісі на галяві теплій

поміж ялинок запашних

уперше спалахнув метелик —

тендітний вогничок весни.

А. Костецький

- Про що розповідається з приходом весни ?

- Що змінилося в природі з настанням весни?

- Чи відбуваються зміни в житті звірів з настанням весни?

- Що ви знаєте про це?

3. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про зміни, що відбуваються в житті звірів з настанням тепла.

4. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
4.1. Перегляд відеоролику тварини навесні. 

4.2.Робота за підручником (с. 107-109)

З початком весни у багатьох звірів зимове хутро стає рідшим, зміню­ється його забарвлення. Розгляньте фотографії. Наведіть приклади.

  • Перегляд  фотографії на с. 107.

Навесні в більшості тварин з'являються дитинчата. Що ви дізналися про зайченят? Коли вони народжуються? Які но­вонароджені білченята? Що ви дізналися про них?

Коли у диких свиней народжуються поросята? Які вони?

 Що ви прочитали про лисицю та її дитинчат ? (с. 108)

— Коли народжуються ведмежата?

 Розгляньте фотографії на с. 109.

Що ви прочитали про малят козуль та оленів? Перевірте  себе.

Які зміни в житті звірів спостерігають навесні?

Як свійські тварини доглядають за своїми дитинчатами? Розкажи про свої спостереження.

Чому навесні пробуджуються ведмідь, їжак?

За малюнками на с. 109 поясніть ланцюг живлення.

Підсумок. Зміна хутра, пробудження від зимової сплячки, народження малят — весняні явища у житті звірів.

Фізкультхвилинка

 

5. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

5.1. Інсценізація «Білченя, їжаченя. Зайченя» (див. Додаток)

5.2. Повідомлення вчителя з елементами бесіди

А яка тварина найбільша в нашому краю? (Ведмідь)

Послухайте, як виховує своє потомство ведмідь.

Ведмідь довше за всіх виховує своїх дитинчат. У другій половині лю­того у ведмедиці народжуються маленькі, розміром з рукавичку, ведмежата вагою всього 500 г. Вони сліпі, голі. Ведмедиця тримає їх у себе на череві серед шерсті в теплі, зігріває їх своїм диханням. Вона годує їх молоком, але вони не ростуть, оскільки молока у ведмедиці мало, адже ведмідь узимку нічого не їсть. Вийшовши з барлогу, ведмежата починають швидко рости. Восени вони знову лягають у барліг з матір'ю і тільки до нової осені йдуть з сім'ї. Таким чином, ведмеді виховують своїх дітей 1,5-2 роки.

Окрім батьків, вихованням малюків у деяких тварин займаються ЩІ і торішні діти-няньки. У ведмедячій сім'ї таку няньку називають пестуном, у вовків — переярком (молодий вовк).

Усі батьки піклуються про своїх дитинчат. Як? (Оберігають від ворогів, годують, учать знаходити корм, рятуватися від ворогів, полювати.)

Навіщо вони це роблять? (Готують дитинчат до дорослого життя.)

5.3. Робота в зошиті з друкованою основою.

Вправа 1

Вправа 2

6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

- Що нового ви дізналися про життя тварин навесні?

- Поставте одне одному питання за темою уроку.

- Як зустрічають весну звірі? (Прокидаються від зимового сну ведмєді. борсуки, їжаки. У багатьох тварин народжуються дитинчата. Звірі линяють.)

- Чому у тварин навесні відбувається линяння?

- Чому дитинчата народжуються навесні?

7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 107-109.

 Складіть ланцюг живлення у весняному лісі.


 

docx
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
1629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку