Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок природознавство 3 клас

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства 3 клас за підручником Ірини Грущинської. Тема : "Як звірі піклуються про своє потомство" Мета: розповісти учням про розмноження звірів і догляд за потомством, сприяти розвитку мовлення , логічного мислення, виховувати любов до природи. По структурі даний урок комбінований. На етапі вивчення нового матеріалу використала стратегію позначки.(Критичне мислення). Це дало можливість учням самостійно ознайомитися з текстом і проаналізувати його.

Перегляд файлу

 

Тема: Як звірі піклуються про своє потомство.

Мета:  Розповісти учням про розмноження звірів і догляд за потомством, сприяти розвитку мовлення , логічного мислення, виховувати любов до природи.

Обладнання: фото, презентація, відеоролик, картки, текст з інформацією про звірів, завдання для роботи в парі, групах.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

   Діти, у нас трішки незвичний  урок. До нас завітали гості. Вони прийшли  подивитися, як ми працюємо на уроці. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб виконати всі завдання  

Працюємо наполегливо, швидко, старанно, щоб кожна хвилинка не втратилась марно.(слайд 1).

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

  Давайте згадаємо який розділ ми вчимо? Скільки класів тварин існує? Назвати їх. Які класи тварин ми вже вивчили?

Самостійна робота ( 5 хв)

  1. До якої групи належать тварини,  у  яких 6 ніг?

а) ракоподібні;

б) павукоподібні;

в) комахи.

 

                   2. Куди відкладають свою ікру земноводні?

                               а) у воду;

                               б) у грунт;

                                в)  на дереві.

 

                  3.  Риб поділяють на:

 а) домашніх і диких;

                                б) великих і маленьких;

                                в) морських і прісноводних.

 4. Назвати способи живлення птахів:

 а) рослиноїдні, м’ясоїдні, всеїдні;

                                     б) комахоїдні, хижі;

                                      в) м’ясоїдні, рослиноїдні.

                 5.  Найважливіша весняна турбота птахів:

 а) виведення пташенят;

 б) пошук їжі;

 в) співати.

              6. Найрозвинутіші істоти серед тварин:

                                           а) риби;

                                            б) звірі;

                                            в) плазуни.

Перевірка:        1 ) в)               3) в)         5) а)    

              2)а                 4) а)          6) б)                         

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

         Діти, зверніть увагу на фото.(слайд 2,3,4,5,6)  Кого ви бачите на них? А що роблять батьки? Піклуються про своїх дітей. Діти, а як ви думаєте, навіщо я вам показала ці фото? Тому що тварини теж піклуються про своє потомство? А хто з вивчених нами  тварин,  піклуються про своє потомство? (птахи)  А комахи, риби, плазуни та земноводні?  А як ви думаєте звірі піклуються? Ви впевнені? Це дуже добре. Ось на сьогоднішньому уроці застосуємо знання. Тому що тема нашого уроку : «Як звірі піклуються про своє потомство?»  (слайд 7) Як ви думаєте, що дізнаємося на уроці?  ( Як звірі доглядають своїх малюків, будемо розвивати на уроці увагу, логічне мислення, зв’язне мовлення, виховувати  дбайливе ставлення до природи). Підберіть слова – синоніми до слова потомство.

 

        ІV. Ознайомлення  та усвідомлення нового.

Роздаю учням листочки з текстом «Як тварини піклуються про своїх дитинчат?» Націлюю, щоб діти читали і робили позначки. ( слайд 8)

 

Як звірі піклуються про своїх дитинчат?

          Найважливіші періоди в житті звіріврозмноження і піклування про потомство. Все починається з підготовки укриття для своїх майбутніх малюків.  Майбутні батьки будують гнізда, мостять кубла, оновлюють  нори, ховають свої лігва у непролазних хащах.  Обов’язковим є утеплення і підтримання чистоти там, де будуть народжуватися звірята. 

          Малята народжуються різними. У білки їх може бути від 2 до 5, у їжаків 2 – 4,   у зайців 3 – 4, у оленів 1, рідко 2, у слонів  - 1 слоненя. Всі дитинчата народжуються у  надійному укритті ( гнізді, дуплі, норі) – сліпими і безпомічними, як наприклад їжаченята чи білченята. Батькам доводиться докладати багато зусиль, поки вони «стануть на ноги». А от новонароджені оленята чи зайченята добре розвинені й швидко зіпнуться на ноги.

          Усі звірі  вигодовують своїх малят молоком. У зайчихи молоко дуже поживне, але годує вона своїх дітей лише 7-8 днів. Вовки вигодовують малюків молоком 4-6 тижнів, північні олені - 4-5 місяців, а білі ведмеді – близько року. Маленькі бегемотики можуть смоктати молоко повністю занурені у воду і підіймаються на поверхню, щоб вхопити повітря.

        Поки малята підростають, батьки навчають їх, як здобувати їжу, уникати небезпеки, відрізняти отруйні рослини від їстівних, ховатися від хижаків і мисливців.

           Молодняк спочатку тримається біля своїх укриттів, а потім починає заходити все далі і далі від «рідної домівки».

       Зрештою зовсім покидає  її.

    У процесі читання учні оцінюють інформацію з точки зору новизни та відображають своє ставлення за допомогою відповідних позначок:

V — я знав це (відома інформація);

+  — я не знав цього (нова інформація);

? — у мене з'явилося запитання стосовно цієї ін­формації («я хочу про це запитати»).

 

  • Яка інформація для вас відома?
  • Нова?
  • Стосовно якої з’явилися запитання?
  • А хто знає додаткову  інформацію про піклування звірів про своїх малюків?
  • Які основні періоди в житті звірів?  (слайд 9)
  • А як звірі піклуються про звірят?  (спочатку готують укриття, народжують малят, вигодовують їх молоком, навчають їх, …)
  • А хто мені скаже скільки малюків скільки малюків народжують звірі?
  • А скільки яєць, ікринок можуть відкласти риби, комахи, земноводні? (дуже багато)

Проблемне запитання: «Чому, чим більша тварина, тим менше у неї потомство?»

  • Чому так? Можете сказати? (Вислуховую відповіді, якщо діти не можуть відповісти, вертаємося до цього запитання, попрацювавши в парі.)

V. Робота в парах.

А зараз попрацюємо в парі. Завдання : пронумеруйте, в якій послідовності змінюються періоди під час розмноження та піклування про потомство. ( підготовка укриття для майбутніх малюків, народження малят, вигодовування малят, навчання малят,  вихід малят на прогулянку, полишення рідної домівки.)

Пронумеруйте, в якій послідовності змінюються періоди під час  розмноження і піклування про потомство.

    6          Полишення молодняком «рідної домівки».

    1  Підготовка укриття для майбутніх малят.

    4          Навчання малят уникати небезпеки та здобувати їжу.

     2          Народження малят.

     3           Вигодовування малят молоком.

      5          Вихід малят на прогулянки поблизу своїх укриттів.

 

Перевірка: (слайд 10,11,12,13,14,15)

 

 

 

Повернемося до нашого запитання, чому  порівняно з комахами, рибами, земноводними, плазунами у звірів  та птахів набагато менше потомство.

 

Тому що звірі і птахи піклуються про своє потомство.

 

VІ. Фізкультхвилинка

 

VІІ. Робота в групі.

 

 

 

Діти вибирають конверти із завданням : Назвіть тварину і заповніть таблицю.

Клас тварини,назва

Частини тіла

Спосіб пересування

Спосіб розмноження

Чи піклуються про потомство?

 Птахи, ластівка

Голова, шия, тулуб, кінцівки.

За допомогою крил

Насиджування яєць та виведення пташенят.

 Так, піклуються.

Дельфін

Голова, тулуб, хвіст.

За допомогою плавників.

Народження малюків.

 Так.

Сонечко

Голова, груди, черевце.

За допомогою ніг( кінцівок), крил

Відкладання яєць

 Ні.

1 група «Птахи»

2 група «Звірі»

3 – «Комахи»

Перевірка для кожної групи.

 

VІІІ. Підсумок.

  • Діти, яка тема нашого уроку?
  • дізнався...
  •  запамятав…
  • мене здивувало…
  • найбільший мій успіх - це...
  • найбільші труднощі я відчув...
  • я змінив своє ставлення до...
  • на наступному уроці я хочу...

 

Д/з с.117-118 – опрацювати, зошит с. 59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Попова Людмила Іванівна
    Учитель оптимізує роботу учнів на уроці: організація роботи в групі, опитування у формі тестів. Розробка уроку включає й самостійну роботу учнів. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хаюк Тетяна Трохимівна
    Матеріал уроку підібраний вдало. Всі етапи логічно зв'язані та послідовні. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бикова Ірина Анатоліївна
    Все чітко і зрозуміло! Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Нараївська Ганна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
17535
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку