Урок: Природознавство Тема: "Різноманітність рослин"

Про матеріал
Клас: 3 Урок: Природознавство Тема: Різноманітність рослин Мета: ознайомити учнів з різноманітністю груп царства рослин, формувати уміння розрізняти окремі рослини цих груп, виділяти їх характерні особливості; розвивати мовлення, мислення, уміння узагальнювати, робити висновки, спостережливість, увагу; виховувати любов, повагу та дбайливе ставлення до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Клас: 3

Урок: Природознавство

Тема: Різноманітність рослин

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю груп царства рослин, формувати уміння розрізняти окремі рослини цих груп, виділяти їх характерні особливості; розвивати мовлення, мислення, уміння узагальнювати, робити висновки, спостережливість, увагу; виховувати любов, повагу та дбайливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: Мультимедійна презентація «», підручник «Природознавство» (Гільберг, Сак),

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Хід уроку:

І Хвилинка спостережень за погодою. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

- Яка пора року надворі?

- Який зараз місяць (день)?

- Якою погодою зустріла нас сьогодні природа?

- Що ви можете сказати про тривалість дня, ночі?

- Як змінився колір неба?

- Чи помітили ви, які дерева ростуть у нас біля школи?

ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку

- Ми починаємо вивчати нову тему «Рослини, тварини та їх середовища життя».

Ви дізнаєтеся:

  • Про рослини, тварин, гриби, бактерії, віруси.
  • Які бувають рослини і чому життя на Землі не можливе без рослин?
  • Чим квіткові рослини відрізняються від хвойних?
  • За якими ознаками можна впізнати комах, риб, птахів, звірів?
  • Для чого природі потрібні гриби і бактерії?
  • Як пов’язані між собою організми і нежива природа?

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про ознаки рослин та їх різноманітність.

ІІІ Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу

1. Робота за підручником (с. 77-80)

- Пригадайте! Частиною якої природи є рослини? Пригадайте, чим відрізняються дерева, кущі, трав’янисті рослини.

- Наведіть декілька прикладів листяних і хвойних дерев.

- Як називають науку про рослини?

- На які групи вчені-ботаніки розподіляють царство рослин?

- Які групи рослин зображені на с. 78? Що ви про них дізналися?

- Які ознаки мають групи рослин,  зображені на с. 79?

- Розгляньте малюнок 61. Придивіться уважно до квіток і листків волошок різних видів. Порівняйте їх. Чим вони відрізняються? Що в них спільного?

Висновки:

- Рослини дуже різноманітні за будовою.

- Серед рослин розрізняють водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні і квіткові.

-  Кожна група рослин складається з багатьох видів.

2. Фізкультхвилинка

ІV Закріплення та систематизація набутих знань про об’єкти і явища природи

1. Цікаво знати!

- Звідки взялося так багато рослин?

ЛЕГЕНДА

В одному царстві росла прекрасна квітка. Всі милувалися її красою. Але квітка була сумна, бо не мала біля себе сусідів. Єдиною її втіхою була насінина, з якою вона розмовляла, яку голубила й колисала. Та однієї ночі безжальний вітер вирвав із рук квітки насінину і кинув у землю. Красуня дуже плакала, поливаючи насінину дрібними сльозами. Але одного ранку сталося диво: там, де впала насінина, виросла чудова рослина, схожа на свою матір. З того часу квітка вже не буда сама.

2. Для допитливих

На сьогодні відомо близько 350 тисяч видів рослин. З них майже 240 тисяч видів – квіткові рослини. Мохів на Землі близько 27 тисяч видів, папоротей – понад 10 тисяч видів. А хвойних рослин – близько 600 видів.

V Застосування набутих знань і умінь про об’єкти та явища природи на практиці

1. Гра «упізнай мене»

- Ми – найбільше царство рослин, ми маємо всі органи. (Квіткові)

- Квітів, плодів і насіння у нас не буває. Наше листя схоже на пір’я. (Папороті)

- Ми ростемо у вологих місцях і утворюємо торф’яні болота. (Мохи)

- У нас немає плодів і квітів, а насіння дозріває в шишках. (Хвойні)

2. Робота в парі

- Поміркуйте, до яких груп рослин відносять: троянду, ялівець, ламінарію «морську капусту», калину, мох, зозулин льон, конвалію.

VІ Підсумок уроку. Рефлексія

- Прочитайте висновки на с. 80

Гра «Мікрофон»

- У чому виявляється різноманітність рослин? Наведіть приклади.

- Поясніть назву рослин – водорості.

- Де ростуть мохи?

- Чим мохи відрізняються від водоростей?

- У яких умовах ростуть хвощі і папороті?

- До якої групи належать рослини що мають усі органи?

- У якої групи рослин немає органів?

- У якої групи є тільки стебла і листя?

- Яка група рослин не має квітів і плодів?

- У якої групи рослин є корінь, стебло, листя, але ніколи не буває квітів, плодів і насіння?

VІІ Повідомлення домашнього завдання

С. 77-80

docx
Додав(-ла)
Думенко Віола
Додано
24 квітня 2019
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку