Урок "Опорно – рухова система. Дії з іменованими числами"

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Опорно – рухова система. Дії з іменованими числами". Мета: формувати уявлення про органи тіла людини, ознайомити з будовою та значенням опрно-рухової системи, .вдосконалювати обчислювальні навички з іменованими числами.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

Природознавство і математика

 3 клас

 

Тема. Опорно – рухова система. Дії з іменованими числами

 

Мета: продовжити формувати уявлення про органи тіла людини;

розширювати знання про опорно – рухову систему та її функції;

 ознайомити із поняттями «скелет» і «м’язи», з їх функціями та значенням в організмі людини;

формувати уміння розрізняти основні частини скелета на своєму тілі, знаходити м’язи;

пояснювати одержані факти, логічно міркувати, правильно висловлюватись;

закріпити вміння виконувати дії з іменованими числами;

розвивати спостережливість, мислення;

виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, слідкувати за своєю поставою.

 

Тип уроку: інтегрований

 

Обладнання: демонстраційне: презентація, картки з завданням, ваги, рюкзак, підручник, зошит, щоденник, ручка, лінійка, папки для трудового навчання і малювання, муляж руки, ілюстрації для колажу;

індивідуальне: клей, ножиці, папір.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке організм? ( жива істота, частини якої впливають одна на одну так, що вони функціонують разом як біологічна система)
  • Із чого він складається?
  • Доведіть, що людина – живий організм.
  • Чим людина відрізняється від тварин?
  • Які органи ви знаєте і яку роботу вони виконують?

 

(Учитель читає вірш, діти виконують відповідні дії)

На городі працювали,

Ріпу – моркву виривали.

І в садочку ми бували –

Груші – яблука збирали.

Гарний урожай зібрали,

Всі раділи – танцювали.

 

  • Завдяки чому ми стоїмо? Ходимо? Бігаємо? Лежимо? Присідаємо?

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про опорно-рухову систему,  як побудований скелет людини, яке він має значення, про формування постави.

 

V. Ознайомлення зі скелетом людини та його значенням

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди про скелет людини
  • Чи знаєте ви, що коли будівельники споруджують високу будівлю, вони насамперед зводять каркас – величезну клітку зі сталевих форм? А потім закріплюють на ньому бетонні плити – стіни, стелю, підлогу. На міцному каркасі тримається будівля
  •  Опорою нашого тіла є скелет. Він складається  приблизно з 220 кісток – великих, малих і зовсім маленьких. З’єднуючись кістки утворюють частини скелета.

 

  1. Робота з таблицею «Скелет людини»
  • Основою скелета є хребет, який складається з хребців, всередині яких є отвори. Тут знаходиться спинний мозок. До хребців прикріплені 12 пар  ребер. Разом з грудиною вони утворюють грудну клітку, в якій розміщені серце, легені. З хребтом з’єднаний череп. Кістки його з’єднані міцно і нерухомо. Череп – міцний шолом, захищає наш мозок. Також є ще таз, верхні кінцівки та нижні.

 

  1. Практична робота з метою формування уявлення про значення скелета

Робота в парах

  • Шкіра і внутрішні органи є м’якими, як і ось ця тканина. Спробуйте надати їй якоїсь форми, яка б залишалась без змін.
  • Яким чином можна надати певної форми?
  • Поміркуйте, чим є скелет для шкіри і внутрішніх органів.(Опора)
  • Що знаходиться у черепі людини.?
  • Помацайте череп і скажіть, яким він є.
  • Поміркуйте, яке значення має череп.
  • Які органи знаходяться у грудній клітці?
  • Яке значення грудної клітки?
  • Захисне значення має також хребет. Він захищає спинний мозок.
  • Який висновок зробимо про значення скелета.

 

Висновок. Скелет людини має таке значення: є опорою організму людини і захищає важливі органи від пошкоджень.

 

  1. Виготовлення аплікації «Скелет людини»

А) Повторення правил безпечної роботи з ножицями.

Б) Практична робота

 

VІ. Формування уявлення про значення м’язів та їх роботу

 

  1.  Розповідь з елементами бесіди
  • Що приводить у рух тіло людини, які органи працюють, коли ми посміхаємось, сердимось, дивуємось?
  • Помацайте свої руки і ноги. Що знаходиться під шкірою, крім кісток?
  • Всі рухи, які людина виконує на протязі свого життя, тільки завдяки роботі м’язів. Вони кріпляться до кісток, до шкіри і до внутрішніх органів. Кожна частина тіла має свої м’язи. Всього налічується у тілі людини понад 600 м’язів. Головна особливість м’язів – здатність скорочуватись  розслаблятись. При цьому змінюється товщина і довжина м’язів.

 

  1. Практична робота з макетом
  • Давайте розглянемо як працюють м’язи на макеті руки.

 

  1. Висновок
  • Виконуючи різні рухи, ми не задумуємось над тим, коли і який м’яз скорочується чи розслабляється. Це відбувається за командою, яку дає м’язам мозок. Це він керує роботою м’язів. Під час ходіння у тілі людини працює понад 200 м’язів, 43 – коли людина зморщує чоло, 17 – коли людина посміхається.
  • У людини, у якої м’язи міцні, добре розвинені, завжди буде стрункою, матиме гарну поставу. Головний ворог м’язів -  нерухомість, а головний друг – рух.

 

      Фізкультхвилинка

Постава буває не тільки у людей, а й у тварин.

Відтворіть поставу деяких тварин:

  • встати, розправити плечі й покрутити головою, як лев;
  • потягнутися вгору, як жирафа;
  • побігати на місці, як страус;
  • сісти за парту і потягнутися, як котик.

 

VІІ. Ознайомлення з поняттям «постава»

 

  1. Бесіда
  • Погляньте на зображення цих людей. . Яка з них має привабливіший вигляд?

Перша з них це модель. Ця людина завжди стежить за собою, розвитком своїх м’язів. Вона має правильну поставу. А інша весь час сидить, налягаючи на стіл, не займається спортом. Тому в неї  не правильна постава. Від кого залежить постава людини?

  • Про вплив на поставу правильного сидіння за партою ми з вами вже неодноразово говорили. А от сьогодні поговоримо ще про один важливий фактор, який впливає на поставу.

 

  1. Виступ Мальцева Олексія про важливість ваги рюкзака

 

  1. Практична робота. «Математичні розрахунки ваги рюкзака»
  • Розрахуємо вагу рюкзака на кожен день. Зважте необхідні речі і розрахуйте вагу речей рюкзака на кожен день.

 

Робота в групах.

1 група. Понеділок

2 група  Вівторок

3 група   Середа

4 група  Четвер

5 група П’ятниця

 

  • Давайте перевіримо, чи відповідає вага. Яку ви розрахували нормі для вашого віку.
  • Для цього визначимо, яка норма для вас, за формулою.

 

Вага рюкзака = вага учня * 10% : 100%

 

  • Зробіть висновок.

 

  1. Створення плакату «Правильна постава», «Неправильна постава»

Робота в групах

  • З малюнків створити колаж.

 

VІІІ. Підведення підсумків. Домашнє завдання.

  • Користуючись підручником с.148 перевірити власну поставу.
docx
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку