Урок "Про рух і загартовування."

Про матеріал

Мета: продовжувати формувати у школярів переконання,що рух і здоров'я взаємопов'язані, що фізичні вправи корисні для розвитку організму; розвивати бажання дітей систематично займатися фізичними вправами; ознайомити учнів з принципами загартовування ( поступовість, систематичність, дозованість); збагачувати знання учнів про правила загартовування; виховувати у дітей бажання загартовуватись, почуття прекрасного, вміння цінувати красу руху.

Перегляд файлу

Тема: Про рух і загартовування.

Мета: продовжувати формувати у школярів переконання,що рух і здоров’я взаємопов’язані, що фізичні вправи корисні для розвитку організму; розвивати бажання дітей систематично займатися фізичними вправами; ознайомити учнів з принципами загартовування ( поступовість, систематичність, дозованість); збагачувати знання учнів про правила загартовування; виховувати у дітей бажання загартовуватись, почуття прекрасного, вміння цінувати красу руху.

Обладнання: таблиці, малюнки, картки, відео

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Розсипанка»

Зберіть «розсипані» слова та прочитайте вислів: здоров’я , рух , – це   (Рух  це здоров я).

  1. Технологія «Займи позицію».
  •      Поміркуйте, чи погоджуєтеся ви з думкою, що «рух – це здоров’я» і займіть  позицію під  словом «так» чи «ні».  (Учні сигналізують картками (зелений – так, червоний - ні).
  •      Дві з половиною тисячі років тому на скелі у Давній Греції були викарбовані слова:

Хочеш бути сильним – бігай!

Хочеш бути красивим – бігай!

Хочеш бути розумним – бігай!

А французький лікар Труссо  писав,що рух за своєю дією може замінити будь які ліки,але всі ліки, які є у світі,не можуть замінити рух.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

  •      Сьогодні на уроці ми доведемо, що рух – це здорове життя, що займатися фізичними вправами щодня так само необхідно,як харчуватися, спати, дихати.      

ФІЗИЧНИЙ РУХ

 А також вивчатимемо природні чинники, які допомагають нам бути здоровими, стійкими до хвороб, розглянемо правила загартовування.

ЗАГАРТОВУВАННЯ

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Повідомлення з елементами бесіди
  • Коли можна вважати,що людина здорова? (здорова людина хоче рухатися, гратися,допомагати іншим,творити добро)
  •      Однією з основних умов зростання дитини є достатня рухова активність.

Щоб бути здоровим і сильним,потрібно багато рухатися. Щодня здорова дитина має робити близько 10 тисяч кроків. За все своє життя доросла людина може подолати відстань від Землі до Місяця. (384 647 км)

  • Щоб бути бадьорим,треба одержати заряд енергії зранку? Як? 

РОБІТЬ ЗАРЯДКУ -  це наснага на увесь день.

  •      Школярі багато часу проводять сидячі,тому ростуть кволими, вередли-вими, не впевненими у своїх силах, погано вчаться, серце і легені погано розвиваються, швидко втомлюються, часто болить голова.
  •      Що ж робити у цьому разі? Рухатися, використовуючи при цьому кожну можливість.
  1. Робота в зошиті с. 10 № 1
  • Визначте, чи активно ви рухаєтесь протягом дня?
  1. «Мозковим штурм»
  • Асоціації «Фізичний рух»
  • Ранкова гімнастика
  • Дорога до школи
  • Фізкультхвилинки
  • Рухливі ігри на перерві і фізичні вправи
  • Спортивні секції
  • Прогулянки
  • Фізична праця вдома та в школі

 Фізкультхвилинка

 

Після того, як я назву вид спорту, ви повинні активно виконувати основні рухи спортсменів:

Бокс – почергове згинання рук

Плавання – кругові оберти руками

Легка атлетика – біг на місці, стрибки

Важка атлетика - штанга

Парашутний спорт - присідання

  1. Робота з підручником с. 28
  • Розкажіть за фотографіями як змінюються рухи дитини в процесі зростання.
  • Прочитайте, якими є наслідки недостатньої рухової активності? (абзац після фото)

 

  1. Пояснення поняття ЗАГАРТОВУВАННЯ
  •      Людина – частина природи. Тому відчуває її вплив,щоразу пристосовується до змін у природному середовищі. Щоб легше і швидше переносити зміни погоди,слід загартовуватися.
  •      Чи  можна загартовуватися у різні пори року?
  •      Які природні чинники використовують для зміцнення здоров’я? (сонце, повітря, вода)
  •      Що дає людині сонце? Який вітамін утворюється у шкірі людини під дією сонячного проміння? (Д)
  •      Вітамін Д сприяє росту і розвитку дітей.

 ►► Загартовування сонцем

  Правило 1. Не перегрівайся!

 Правило 2. У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин.

 Правило 3. Найкраще засмагати до 11 години ранку й після 17 години дня.

 Правило 4. Захищай голову від сонячних променів.

 ►► Загартовування повітрям

 Правило 1. Спи з відчиненою кватиркою.

 Правило 2. Щоденно гуляй і грайся на свіжому повітрі.

 Правило 3. Роби повітряні ванни о літній порі — на вулиці, взимку — в кімнаті, відчинивши кватирку.

 Правило 4. Одягайся за погодою — не перегрівай свій організм теплим одягом.

Загартовування водою    Перегляд мультфільму.

  1. Робота в зошиті. С. 11 № 3
  • Позначте, а як ви загартовуєтесь.

 

  1. Цікаво знати
  • Для тих, хто вибрав «ходжу босоніж»
  •      Давньогрецький філософ Сократ ходив босоніж для «загострення мислення».   Лікар Антоній Муза вилікував від тяжкої хвороби поета Горація, примусивши його ходити босоніж. А римський філософ Сенека зовсім не носив взуття. За свідченням старогрецьких істориків, у спартанських та афінських школах протягом усього року ходили босоніж. Учасники олімпіад у давнину теж змагалися босоніж. Наші давні предки скіфи з ранньої весни до пізньої осені ходили босоніж,легко переносили зміни температури і не хворіли.

8. – Щоб загартовування було корисним , потрібно пам’ятати про основні принципи загартовування.

 

Поступовість         Систематичність          Дозованість      Комплексність

 

С. 29-30 Пояснення принципів загартовування.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Навіщо людині потрібно рухатися?
  • До чого може призвести малорухомий спосіб життя?
  •  Чи згодні ви, що загартовування повинне бути регулярним, без пропуску днів? (Так)
  • Чи згодні ви, що хокей, лижі, фігурне катання - літні види спорту? (Ні)
  •  Чи згодні ви, що сонце, повітря і вода - наші найкращі друзі? (Так)
  • Яким повинно бути загартовування?


Вправа «Зворотний зв'язок»


По черзі продовжте фразу: «На цьому уроді я зрозумів..., дізнався..., навчився..., повторив... .»

 

Здоров'я бережіть, доки малі,
І мудрими йдіть по цій землі.
Хай кожен з вас запам'ятає,
Що без здоров'я щастя не буває!

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
4023
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку