Урок "Про здоров’я власне дбаємо: Харчуватись закликаємо!"

Про матеріал

Урок з основ здоров'я, мета якого формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само- організовуватися на навчальній діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу;

предметна – розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, вчити правильно харчуватися;

здоров'язбережувальна: пояснити значення харчування на здоров'я, розвивати в учнів активну мотивацію дбайливо ставитися до власного здоров'я;

соціальна – вчити співпрацювати з різними партнерами в класі, виконувати різні ролі в колективі, розвивати культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі, прищеплювати естетичні смаки щодо сервірування столу, прикрашання страв.

Перегляд файлу

Розробка нестандартного уроку з основ здоровя

                               у 1-Б класі

             

 

Тема. Харчування і здоров’я.

Мета. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само- організовуватися на навчальній діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу;

 предметна – розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, вчити правильно харчуватися;

здоров’язбережувальна: пояснити значення харчування на здоров’я, розвивати в учнів активну мотивацію дбайливо ставитися до власного здоров’я;

соціальна – вчити співпрацювати з різними партнерами в класі, виконувати різні ролі в колективі, розвивати культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі, прищеплювати естетичні смаки щодо сервірування столу, прикрашання страв.

Обладнання. Слайди, малюнки овочів, фруктів, пам’ятки.

Форма уроку. Інсценізація.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Учні (разом):

Ми всі учні – молодці,

У нас м’язи – отакі!

Про здоров’я власне дбаємо:

Харчуватись закликаємо!

                            

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

Вчитель: Діти, для того, щоб гарно вчитися і працювати, мати гарний настрій і самопочуття, відчувати красу навколишнього середовища, що потрібно мати? (Відповіді дітей).

-         Так, необхідно мати міцне здоров’я, для якого потрібне правильне харчування. Але слід пам’ятати слова, що належать давньогрецькому філософу Сократу: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити».

-         Як ви розумієте цей вислів?

-       Погляньте, будь-ласка, на слайди, і здогадайтесь, про що ми сьогодні поговоримо.

-         Відгадайте загадку!

Міцний сон я маю,

Про бадьорий настрій дбаю,

Маю гарний апетит,

Та не переїдаю.

А ще цікавим для мене є

Шкільне навчання

Так, це йдеться про здорове …(харчування)

-       Молодці! Для того, щоб подружитися зі здоровим харчуванням, потрібно знати його правила. Вивчити їх нам допоможуть принцеса Харчування, лікар Усезнайко, пані Гігієна, кухар Смакота, брати Вітаміни, хлопчик Ввічливість. Вони нам допоможуть дізнатися, як саме здоров’я людини залежить від харчування.

-         Нові знання використовуватимемо для того. щоб не хворіти, почуватися бадьорими, сильними, підтягнутими, стрункими і красивими.

ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу.

1.     Зустріч із принцесою Харчування.

Принцеса Харчування:

-         Я принцеса Харчування, старша донька королеви здоров’я.

Новонароджена дитина не вміє нічого робити, тільки їсти. Їжа постачає організм дитини речовинами, які дають йому змогу рости і розвиватися. Клітини нашого організму постійно руйнуються і оновлюються. Наприклад, клітини шкіри повністю оновлюються за 5 діб. А для відновлення клітин потрібні будівельні матеріали та енергія – «пальне». Все це забезпечується їжею.

2.     – А зі складовими їжі вас познайомить лікар Усезнайко.

-   Для нормального росту і розвитку організму потрібні різні продукти харчування, тобто харчування має бути раціональним (збалансованим) – це правильно організованим і своєчасно поданим нашому організму.

Продукти, які людина споживає, діляться на:

білки

жири

вуглеводи

вітаміни

мінеральні речовини

клітковина

вода

                          

Білки – будівельний матеріал нашого організму (м’ясо, сир, бобові, горіхи, яйця).

Вуглеводи – основні виробники енергії (хліб, крупи, овочі, фрукти, цукор, варення).

Жири продовольчі склади і запаси «пального» (масло, горіхи, олія, сало, жир, маргарин).

3.     Зустріч із братами вітамінами. Сценка.

Принцеса Харчування: - А ще в мене є помічники. Це – Вітаміни.

Брати Вітаміни: - Слово «вітаміни» перекладається з латинського слова «віта» - «життя». Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вони потрапляють з їжею. Отже, ви повинні знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

Вітамін А – я сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

Вітамін В –я дуже потрібний для розумової та

фізичної праці, поліпшення травлення. Я є в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, горосі, квасолі, печінці, м’ясі, жовтку яєць.

Вітамін С – я запобігаю застуді, сприяю росту, поліпшу кровообіг. Багата на мене капуста. картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник лимони, настої хвої, чорна смородина.

Вітамін D – я зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Вітаміни (разом):

Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

Підсумок: Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу,щоб збагатити свій організм вітамінами і корисними речовинами, необхідними для нормального росту і розвитку.

IV.  Фізкультхвилинка.

4.     Зустріч із кухарем Смакотою.

Кухар Смакота: - Учені визначили, що за 70 років життя людина з’їдає 8 тонн хлібобулочних виробів, 10-12 тонн картоплі, 6-7 тонн м’яса і риби, 10-12 тис. яєць, випиває 10-14 л молока.

Якщо немає їжі, а є тільки вода, то людина живе тільки 50 днів, собака – 60, кішка – 18, голуб – 11, риби – 9 місяців.

Гра: «Відгадай страву за описом».

5.     Зустріч із пані Гігієною.

Гра: «Прожени мікроби».

Виходять діти, які грають полі мікробів.

І мікроб: - Що притихли? Не чекали? Чи нас просто не впізнали?

ІІ мікроб: - Ми – ваші друзі: шкідливі бактерії та мікроби.

ІІІ мікроб: - Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.

Діти колективно складають правила гігієни.

Слайд.Правила гігієни:

-         Перед їжею слід завжди мити руки

-         Якщо їжа впала на підлогу, то її не можна їсти, бо вона брудна.

-         Не можна вживати їжу, якщо минув термін її вживання, бо можна отруїтися.

-         Овочі та фрукти перед вживанням потрібно ретельно мити.

-         Не вживати незнайому їжу.

(Почувши ці правила, мікроби поодинці зникають)

Для хорошого здоров’я недостатньо лише знати правила гігієни, їх потрібно виконувати самому і переконувати інших дотримуватись їх.

V.  Робота з підручником

6. Зустріч із хлопчиком Увічливістю.

Складання правил поведінки за столом (в парах)

. Правила поведінки за столом.

Інсценізація «Я - господар вдома»

Прийом гостей. (Учні демонструють вміння бути гостинними господарями).

VI. Підсумок уроку.

- Дякуємо тобі принцесо і твоїм братам! Ми зрозуміли, що правильне харчування – необхідна умова нашого життя і здоров’я.

Принцеса Харчування: - Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?

-         Яку їжу потрібно вживати, щоб бути здоровими?

-         Де можна застосовувати вивчений матеріал?

Хто до ста років хоче жити,

Той харчуватись повинен правильно уміти.

Здоров’я – найбільше багатство.

             (Усі разом)               

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас!

 

docx
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку