Сценарій уроку з основ здоровя в 2-му класі за темою "Харчування і здоров'я". Знати: овочі, фрукти, ягоди, вітаміни, мінеральні речовини; їх значення для росту і розвитку людини; Корисні і шкідливі продукти і напої.
Знати
• Овочі, фрукти, ягоди, вітаміни, мінеральні речовини; • їх значення для росту і розвитку людини; • Корисні і шкідливі продукти і напої.
Нормувати • Значення харчування для здоров'я людини; • Правила якісного харчування.
Цінувати
• Дбайливе ставлення до власного здоров'я
Хід заняття 1 Організаційний момент.
Привітання.
Діти:
Щоб міцне здоров’я мати, Треба правила всі знати.
Бо здоров’я - це прекрасно. Здорово, чудово, ясно! 1 доступні для людини Всі дороги і стежини!
Вчитель:
Найголовніше правило для здоров’я - це усмішка!
Подаруйте, будь ласка, свою усмішку сусіду по парті і гостям. Відкрийте мініпідручник, знайдіть перше завдання і позначте свій настрій, виберіть квіточку, яка відповідає вашому настрою.
2 Повідомлення теми і мети заняття Вчитель.
- Сьогодні на нашому занятті ми з вами поговоримо про здоров’я і харчування; корисні та шкідливі продукти і напої; овочі, фрукти, ягоди, що містять вітаміни; мінеральні речовини, що дають організму молочні продукти; їх значення для росту і розвитку організму. Також розглянемо правила якісного харчування. Навчимося дбайливо ставитися до власного здоров’я.
(Презентація)
Сьогодні у нас системно-узагальнюючий етап.
На ньому ви будете:
Організовувати свої знання в систему,
Самостійно узагальнювати пізнане,
Систематизовувати, спираючись на власний досвід; Показувати рівень оволодіння знаннями з теми.
Ви маєте знати назви овочів і фруктів, молочні продукти, вітаміни та мінерали, що містить корисна їжа.
Проблемне питання.
Вчитель:
-Як ви вважаєте, для чого людина щодня вживає їжу? (Відповіді дітей) Вчитель:
-їжа постачає до організму людини поживні речовини, які допомогають йому рости і розвиватися.
(До класу заходить гостя).
Вчитель:
-А що це за гостя завітала до нас на заняття?
Гостя:
Я - Принцеса Харчування. Старша дочка Королеви Здоров’я. Харчування - неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ви їсте, наскільки ретельно пережовуєте їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися. А ще у мене є помічники. Мої братики. Це - вітаміни.
Слово «вітамін» походить від латинського слова «уііа» - життя. Назва ця - не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
Інсценізація.
«Ми - корисні для людини, ваші друзі вітаміни».
Дійові особи: діти з коронами, на яких написано : «Вітамін А», «Вітамін В», «Вітамін С», «Вітамін Д».
Діти (разом). Добрий день! Впізнали нас?
Ми - вітаміни,
Дуже корисні для людини.
з
Вітамін А.
Я - вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти зір. Мене багато у моркві, гарбузі, помідорах, зеленій цибулі, маслі, сирі, яйцях, печінці та риб’ячему жирі.
Презентація.
Вітамін В.
А я - вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Шукайте мене в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі. Презентація.
Вітамін С.
А я - вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, лимони, настій хвої, чорна смородина.
Презентація.
Вітамін Д.
А я - вітамін Д. Зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячему жирі, житньому хлібі.
Презентація.
Діти (разом). Хто дружити з нами буде,
Всі невзгоди позабуде,
Виросте міцним, здоровим, Переможе всі хвороби.
Презентація.
Вчитель:
Здорова їжа - це продукти харчування, багаті на вітаміни (фрукти і овочі), білки (молоко, сир, м’ясо, яйця, хліб, квасоля); вони мають бути свіжими і правильно приготовлені.
Правила повноцінного харчування.
Вчитель:
Зараз познайомимось з правилами повноцінного харчування. Прочитайте перше правило харчування.
Презентація.
Прочитайте друге правило.
Презентація. Прочитайте третє правило.
Презентація. Прочитайте четверте правило.
Презентація.
Корисні та шкідливі продукти та напої.
Вчитель:
- Розгляньте малюнки з корисною їжею. Назвіть ці продукти. Назвіть продукти, які шкодять здоров’ю.
Фіз. хвилинка.
(під музику)
Всі ми фрукти полюбляєм.
Вітаміни споживаєм.
Всі ми добре знаєм фрукти Вітамінні продукти.
Загадка.
Вчитель:
На сметану, масло, сир Нам воно згодиться. І корисне, і смачне, Тече, як водиця. Колір в нього, наче сніг, Пригощу їм вас усіх!
(Молоко)
-Велике значення для росту і розвитку організму має молоко і продукти з - Зараз діти розкажуть віршик про молоко і молочні продукти.
нього. А ви, діти, знаєте продукти, які виробляють молока? (Відповіді дітей).
Пийте, діти, молоко, їжте сир, сметану. Хто вживає ці продукти, Той сильнішим стане.
Хто не хоче молока – Буде слабим, млявим, Хто багато п’є його –
Буде сильним, жвавим.
Дуже смачним є воно,
В ньому вітаміни, Корисні жири, білки, Цінні речовини.
Їж морозиво, сирки, Йогурти фруктові, Будуть зуби білі, гарні, Волосся чудове.
Варенички намасти Маселком вершковим, Ряжаночки наливай – І скоріш до столу!
Харчуватись треба дітям
Завжди повноцінно,
Щоб навчатися у школі Тільки на «відмінно».
Робота в міні-підручнику
Вчитель:
-Відкрийте міні-підручник. Прочитайте завдання під №2. «Обери продукти на обід».
(Діти обводять).
Перевірка
Прочитайте завдання під №3. Розфарбуйте продукти, які вживають щодня, зеленим кольором, жовтим кольором - продукти, які вживають іноді, а червоним - шкідливі продукти.
(Діти фарбують).
Перевірка
Прочитайте завдання під №4. Напишіть назви овочів і фруктів. Перший варіант підписує назви овочів, другий варіант - назви фруктів. Перевірка. Гра «ТАК чи НІ».
На правильні твердження діти плескають в долоні.
- ти повинен вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає твоє здоров’я.
- тобі корисно їсти лише макарони.
- ти повинен вживати більше овочів, фруктів, тому що в них багато вітамінів.
-тобі корисно їсти багато чипсів та сухариків.
-ти повинен пити молоко, кефір, ряжанку, їсти сир, сметану, вершкове масло.
-пий багато «Кока-коли», «Спрайту», «Фанти».
Вчитель:
-Молодці діти. Ви дбаєте про своє здоров’я.
Гра «Набери більше фішок».
Вчитель:
-Діти, на парті у вас кружечки у конвертику. Вони двох кольорів: зелені й червоні. Перевіримо, як ви засвоїли матеріал уроку. Зелені кружечки відкладайте, якщо ви дотримуєтесь правил харчування, червоні - якщо знаєте, що так робити не можна.
1. Пішов до школи, не поснідавши;
2. На обід їв борщ, рибу з гарніром, компот;
3. На сніданок з’їв молочну кашу, попив час з бутербродом;
4. Купив яблука і зібрався їх їсти, не помивши;
5. Замість обіду з’їв бутерброд і запив газованою водою;
6 Добре пережовував капусту;
7 На вечерю вирішив з’їсти кілька бутербродів і булочку.
8 Тепер підрахуємо кружечки: 3 зелених і 4 червоних. «Вітамінне дерево»
На дошці плакат з намальованим стовбуром і листочками дерева. На гілочки дерева треба наклеїти фрукти і ягоди, які містять вітаміни (лимон, яблуко, груша, апельсин, банан, полуниці)
Робота в міні-підручнику (діти фіксують свій настрій в кінці міні-моду ля). Знайдіть завдання номер 5 у міні-підручнику і зафіксуйте свій настрій в кінці міні-моду ля.
Вчитель:
Запам’ятайте, любі діти! Здоров’я бережіть, доки малі, І мудрими ідіть по цій землі. Хай кожен з вас запам’ятає, Що без здоров’я щастя не буває.
А є здоров’я - буде все, як треба, Сміятиметься сонечко із неба. І дітям світ постелиться під ноги, Щоб з радістю пройти усі дороги.
Учні (разом):
Здоров’я - це сила! Здоров’я - це клас! Хай буде здоров’я У вас і у нас.
Вчитель:
-По роботі й нагорода! А зараз сюрприз!!!
Принцеса Харчування разом зі своїми братиками-вітамінами пригостить всіх чарівними яблучками, щоб всі були здоровими щасливими.