Урок "Проєкт "Енергія"

Про матеріал
У поданій розробці проєкту поданий матеріал для практичного закріплення знань з теми "Енергія". Цей проєкт можна провести після вивчення теми "Енергія" у 4 класі.
Перегляд файлу

 

Тема: Проєкт «Енергія»

Мета: випробувати можливості енергії, дізнатися, які бувають види енергії, як вони допомагають людям, вчитися приймати рішення і брати на себе відповідальність; вчитися працювати у команді, розподіляти ролі; проявляти творчість та ініціативність.

Обладнання: повітряні кульки, роздатковий матеріал.

Опис проєкту

І. Організація класу. Актуалізація знань.

- Для чого потрібна енергія?

- Які є види енергії?

- Як один вид енергії перетворюється на інший?

- Як заощаджувати енергію?

ІІ. Проблемні питання.

1. Вправа «Енергія».

- Отже, сьогодні ми з вами говоритимемо про енергію. Зараз пропоную кожному надути повітряну кульку і виконати такі рухи:

* підкинути руки вгору й упіймати її; підкинути вгору, плеснути у долоні 1 раз-2 раз -3 рази, зловити кульку;

*підкинути кульку й переміститися на місце сусіда, упіймати кульку;

* підкинути кульку й переміститися на місце сусіда, плеснути в долоні й упіймати кульку;

*об’єднатися у пари та кинути одночасно кульку одне одному;

*кинути одночасно кульку одне одному та плеснути у долоні.

- Пригадайте, що ви знаєте про енергію.

- Завдяки чому рухалися повітряні кульки?

- Чи всі тіла мають енергію?

2. Вправа «Енергійна картка дослідника»

-Зараз ви повинні об’єднатися у команди та створити «Енергійну картку дослідника», опрацювавши текстову інформацію (додаток 1), у якій зафіксувати головні слова із цього тексту, а також домалювати/дописати різні об’єкти за бажанням.

- Презентація карток  методом «Думки по колу» (кожна команда по – черзі називає одне слово таким чином, щоб вони не повторювалися)

ІІІ. Планування.

  1. Вправа «Веселі кульки». Взаємодія у парах.
  • надути повітряні кульки, переконатися, що вони наповнені повітрям, наскільки це можливо;
  • потерти кульки об вовняний светр або волосся, піднести кульку до кульки партнера, спостерігати, що буде відбуватися з кульками учасників;
  • потерти кульку об вовняний светр або волосся і спробувати повісити кульку на стіну, спостерігати, що буде відбуватися з кулькою (чи притягнеться кулька до стіни)
  •          Який висновок ми можемо зробити? (під час запропонованої активності механічна енергія перетворилася на електричну).

IV. Пошук (дослідження)

  1. -З теплової, хімічної, механічної, світлової енергії шляхом перетворення можна отримати електричну енергію. Подивіться навколо і назвіть предмети, які працюють на електричному заряді або від електричної енергії ( телефон, кондиціонер, ноутбук, телевізор тощо).
  •          Питання для обговорення:
  1.      Як зміниться життя людини, якщо електричної енергії не буде?
  2.      Яким чином ми можемо впливати на використання електроенергії?
  3.      Який висновок ми можемо зробити? (Людині важливо замислитися над тим, яким чином вона може поповнювати та зберігати енергію)
  1. Перегляд  https://youtu.be/xWJBcO9Z-Hk?si=2DCejeGizLp6y9bX
  2. Обговорення:
  •          Яка головна ідея відео?
  •          Що вас зацікавило, здивувало найбільше?
  •          Чому, на вашу думку, потрібне бережливе ставлення до використання електричної енергії?
  •          Які конкретні дії можна зробити, щоб заощаджувати енергію?

V. Продукт.

Вправа «Школа майбутнього». Створення за допомогою різних матеріалів моделі енергозберігаючої школи майбутнього. Після цього командам пропонується створити рекламу школи, у якій відповідально ставляться до використання енергії.

VI. Презентація проєктів.

Команди по – черзі презентують створені моделі та рекламу. Питання для обговорення:

  •          Які приклади електрозбереження були представлені у створених моделях?
  •          Що вам запам’яталося з представлених презентацій?
  •          Які із запропонованих ідей енергозбереження ми можемо використати вже сьогодні у нашому закладі освіти?

VII. Підведення підсумків та продовження.

  •          Діти, на аркуші формату А-4із зображенням батарейки зафіксуйте, що додавало вам енергії під час роботи над проєктом.
  •          Подивіться відео про батарейки та зробіть висновок про важливість їх правильної утилізації.
  •          Перегляд відео за посиланням

https://youtu.be/T22zuEFDnwk?feature=shared

Додаток 1.

Досліджуємо енергію

    Усе навколо живе та рухається завдяки енергії. Енергія – це здатність будь – якого тіла діяти, рухатися. Саме енергія дає людям можливість ходити, стрибати, бігати. Завдяки енергії рослини ростуть, квітнуть, літаки – літають, пароплави – плавають, працюють електроприлади. Усе навкруги – це енергія.

 Енергія буває різних видів. Механічна енергія пов’язана з рухом об’єктів. До неї відносять енергію руху або обертання тіла, енергію деформації при згинанні, розтягування, закручуванні, стисненні пружини тіл, теплова – з виділенням тепла (обігрівачі), світлова – з випромінюванням яскравого світла лампочки, Сонця, вогню.

     Отже, енергія існує скрізь. Вона нікуди не зникає, а переходить з одного видув інший.

docx
Додав(-ла)
Фучіджи Ірина
Додано
19 січня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку