Урок-проект на тему: "Польща".

Про матеріал
Відкритий урок-проект на тему: "Польща". Виконала Крижанівська Ольга Миколаївна викладач географії,біології і екології ДНЗ "Чортківське ВПУ".
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

ДНЗ «Чортківське ВПУ»

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого проект-уроку на тему: «Польща»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:                  

викладач з географії, біології і екології

Крижанівська О.М.

 

 

 

Чортків – 2021

Тема: Польща.

Мета: навчальна: сформувати в учнів систему знань про основні особливості економіко-географічне положення Польщі, охарактеризувати населення, економіку і зовнішньо економічні зв’язки Польщі;

розвивальна:  розвивати інтерес учнів до самостійного пошуку та аналізу необхідної інформації; практичні уміння працювати з комплексними картами атласа і контурних карт;

виховна: виховувати цікавість до теми, уважність та аналітичні здібності.

Тип уроку: урок-проект.

Обладнання: політична карта Європи, підручники, атласи, робочі зошити, презентація, контурні карти, магніти, листки з малюнками, ноутбук, телевізор.

Методична література:

  1. «Географія (рівень стандарту)»: підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/Бойко В.М., Брайчевський Ю.С.,Яценко Б.П. - .,Ірпінь: ТОВ «Виробництво «Перун», 2018 – 256 с.:іл.
  2. Географія: Підруч.  для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл.: Рівень стандарту, академічний рівень/ В. Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова. – К.: Генеза, 2010. – 304с.: іл.
  3.  Г. Д. Соціально-економічна географія світу. 10 клас. Стандарт і академічний рівень – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 106,[6]с. – (Серія «Географія. Мій конспект»).
  4. Кобернік С. Г., Коваленко Р.Р. Географія: Підруч.  для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. – Харків: Оберіг, 2010. - 304с.
  5. Шкільна географія та методика її навчання (курс лекції): Навчальний посібник. Переробл. і доповн. / Варакута О. М. – Тернопіль: Тайп, 2011. – 180 с.

Хід уроку:

 І. Організація класу до уроку.

- Перевірка присутності учнів.

- Перевірка наявності в них підручника, зошита.

- Психологічна підготовка учнів до роботи на уроці.

ІІ. Перевірка засвоєних знань, умінь і навичок.

Гра «Так чи ні».

  1. Яку тему ми вивчили на минулому уроці?

( Італія)

  1. Щоб перевірити ваші знання з вивченої теми проведемо гру «Так чи ні»

Суть гри: коли я говорю правильне твердження – ви піднімаєте листочок синього кольору, коли я говорю  неправильне твердження – піднімаєте листочок рожевого кольору. (Слайд 1-16)

  1. Дана країна подарувала світу: автомобілі вищого класу «Феррарі» та «Ламборджіні» (так)
  2. Італія - монархія, унітарна держава (ні)
  3. Столиця — Рим(так)
  4. Економічно високорозвинена держава, країна «Великої сімки» (так)
  5. Італія — держава на півночі Європи. (ні)
  6. Природні умови Італії різноманітні. 80 % площі складають молоді сейсмічно активні гори — Альпи та Апенніни.  (так)
  7. Релігії Італії – будизм 80%.(ні)
  8. Рівень урбанізації в Італії – 69% (так)

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

Прийом «Візитна картка».

Учитель  робить повідомлення, за якими клас повинен відгадати країну, про яку піде  мова на уроці.

  1. Жителі даної країни – дуже релігійний народ.  Найважливішим святом в країні вважається Різдво, а Новий рік поляки зазвичай проводять в костелі.  Католицтво є релігією для 96% жителів.  Католицький костел має право укладати офіційні шлюби. (Слайду 17).
  2. Люди даної країни  дуже люблять ходити в театри.  У Варшаві, як і в інших містах, театрів точно більше, ніж кінотеатрів, а цирку немає жодного.  При цьому, багато хто ходить в театр кілька разів на тиждень, купуючи вхідний квиток без зазначення місця, за 15 хвилин до початку і займають будь-яке вільне місце.  Деякі театри навіть продають абонементи. (Слайду 18).
  3. Мова даної країни належить до групи слов’янських мов, але не дивлячись на свою близькість до рідних нам мов, деякі слова, зберігаючи звучання, означають зовсім інші поняття. (Слайду 19).
  4. Роздивіться також добре малюнки розклеєні на дошці з відомими об’єктами країни і відгадайте її.

Отож, запишемо тему уроку в зошит: «Польща». (Слайду 20).

Працювати будемо за планом: (Слайду 21).

  1. Місце Польщі в регіоні та світі;
  2. Населення Польщі;
  3. Економіка Польщі;
  4. Зовнішньо економічні зв’язки Польщі;

ІІІ. Формування і засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Візитна картка Польщі.(Слайди 22-23).

Столиця – Варшава

Площа – 322,6 тис.км2

Населення – 38 млн чол.

Державний лад – парламентсько-президентська республіка, унітарна держава

Адміністративний поділ – 16 воєводств

Релігія - католицька

Грошова одиниця – злотий

Міжнародні організації – з 1999 в НАТО, з 2004 р. ЄС.

Економіко-географічне положення Польщі в цілому вигідне.

Польща знаходиться в басейні річок Вісли і Одри. На північному сході межує з Росією  та Литвою. На сході і південному сході простягаються кордони з Білоруссю й Україною. На півдні та і південному заході Польща межує зі Словаччиною та Чехією. Західні кордони відділяють її від Німеччини. Крім того Польща має великий вихід до Балтійського моря. Найбільші морські порти - Гданськ, Гдиня й Щецін.

  Державними  символами Польщі є державний  герб з зображенням білого орла на червоному полі і червоно- білий  державний прапор.

Глава держави - президент, який обирається на 5 років. Виконавча влада належить президенту й уряду. Законодавча влада здійснюється двопалатним парламентом.

(Учні занотовують у робочі зошити з підручника: інформацію з 1 слайду).

 Робота в групах.(Учням були дані випереджальні завдання)

1 учень: Місце Польщі в регіоні та світі. (Слайд 24)

2 учень: Населення Польщі. (Слайд 25)

3 учень:Економіка Польщі. (Слайд 26)

4 учень: Первинний сектор економіки Польщі. (Слайд 27)

5 учень: Вторинний сектор економіки Польщі. (Слайд 28)

6 учень: Третинний сектор економіки Польщі. (Слайд 29)

7 учень: Зовнішньо економічні зв’язки Польщі. (Слайд 30)

8 учень:Цікаві факти про Польщу. (Слайд 31)

(Учні  презентують свої повідомлення).

      ІV. Узагальнення і систематизація засвоєних знань, умінь і навичок.

Робота в групах.

Учні діляться на 4 групи і кожна група отримує завдання.

1 група: Позначте на контурній карті основні центри чорної металургії Польщі. Поясніть їхню географію.

2 група: Позначте на контурній карті основні центри кольорової металургії Польщі. Поясніть їхню географію.

3 група: Позначте на контурній карті основні центри суднобудування Польщі. Поясніть їхню географію.

4 група: Позначте на контурній карті основні центри вугледобування Польщі. Поясніть їхню географію.

 

V. Домашнє завдання (слайд 32)

1) § 15

2) Підготувати міні-проект «Визначні місця Польщі».

Дякую за увагу (Слайд 33)

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
8 травня 2021
Переглядів
1144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку