Урок-проект у 7 класі "Різниця квадратів двох виразів "

Про матеріал
Мета уроку: вивести формулу різниці квадратів двох виразів; формуровати вміння використовувати раніше отримані знання та застосовувати нові знання в новій ситуації; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, узагальнювати факти, висувати гіпотези, формувати математичну культуру; виховувати культуру мовлення, вміння слухати і чути один одного, культуру навчальної праці.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку-проекту в 7 класі

 

 

 

 

 

 

Невмержицька Т.Г.,

вчитель математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2019

 

Тема уроку: Різниця квадратів двох виразів

 

Мета:

             1) вивести формулу   різниці квадратів двох виразів; формуровати вміння використовувати раніше отримані знання та застосовувати нові  знання в новій ситуації.

              2) Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, узагальнювати факти, висувати гіпотези, формувати математичну культуру.

             3) виховувати культуру мовлення, вміння слухати і чути один одного, культуру навчальної праці.

Хід урока

 

 

Етап уроку

(час)

 

Діяльністьучителя

 

Діяльність учня

 

1.

Організаційний момент (1хв.)

- Сьогодні ми продовжимо вивчення теми «Множення многочлена на многочлен».

    Ще в давні часи було помічено, що деякі многочлени можна множити коротше, швидше, ніж всі інші, так з'явилися формули скороченого множення.

Ви знаєте, що математики ледачі люди і постійно придумують правила, щоб спростити собі шлях.

Епіграфом нашого уроку я взяла слова Конфуція  (551 до н. е.) - стародавнього мислителя і філософа Китаю.

  Три шляхи ведуть до пізнання:

шлях роздумів - це шлях найблагородніший,

шлях наслідування - це шлях найлегший

і шлях досвіду - цей шлях самий гіркий.

                              Конфуцій 

 

 

2.

Актуалізація опорних знанийь (6хв.)

Мета:

  1.     Повторення  та обговорення  завдань,  необхідних при вивченні  нової теми
  2.     Постановка проблеми

   Усні завдання:

  1. Знайти квадрат виразів:

           с; -  4; 3m; 5x2y3.

  1. Прочитайте вираз:

      а) a2 + b2;     б) (a + b)2;

       в) (x - y)2;    г) x2y2.

4.    Виконати множення та спростити:

        (x + 6)(x - 5).

5.    Пояснити, як помножити многочлен на многочлен:

6. Знайти значення: (усно) -  79·81; 42·38   

швидко протягом  5сек.

Чи можна   за 5 секунд знайти відповідь?

В чому  ускладнення?

 

 

 

 

Загальнокласна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ускладнення.

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 « Відкриття» учнями нового знання.

(8 хв.)

Цель:

1. Відкриття «»

2. Постановка        

    проблеми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Значить, ми сьогодні на уроці повинні знайти спосіб множення таких чисел, як 79 і 81, 42 і 38 і т.д. І нам в цьому допоможуть формули скороченого множення. Їх декілька.

Сьогодні нам належить зіграти роль дослідників і відкрити одну з цих формул.

Всього у нас п'ять груп. Кожна група вибирає одне із завдань, записує рішення

 на аркуші.

Завдання спростити вираз, яке правило використовуємо?

 

  1. (c – d)(c + d) =
  2. (m – n)(m + n) =
  3. (a – b)(a + b) =
  4. (y+ x)(x – y) =
  5. (k – f)(k+ f) =

Тепер, давайте, досліджуємо завдання і отримані вирази.

Чи є щось спільне в умовах запропонованих вправ?

Ми приступили до дослідження теми уроку, тому що знаходимо добуток суми і різниці двох виразів.

Давайте тепер проаналізуємо отримані результати. Що отримуємо внаслідок множення? Многочлен - двочлен, у якого перший член є квадрат першого доданка, другий - квадрат другого доданка.

Групова робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=     c2 - d2  

=     m2 - n2

=     a2 - b2  

=        x2 - y2

=        k2 - f2

 

 

 

 

 

 

Загальнокласна    

 

 

 

 

 

 

 

3.Реалізація продукту

  Ну, а тепер давайте виявлені характеристичні властивості зафіксуємо у вигляді деякої моделі правила.

Кожна група створює свою модель правила на аркушах.

Тепер давайте сформулюємо правило для формули скороченого множення, яка називається різниця квадратів.

 

4.

Первинне закріплення

 ( 22 хв.)

Мета:

1. Формування умінь застосування формули  різнниці квадратів

 

 

Закріплення біля дошки, коментування

  1. Виконання множення: п. 15 №536 (1-10)
  2. Знайти помилку:

(3y +7х)(7x-3y) =(3у) 2- () 2 = 9y2- 49x2

3) Виписати вирази, які  можна записати у  вигляді різниці квадратів:

4) Спростити вираз: біля дошки

(4х – 3)(4х + 3) – (х + 2)(х – 2)=

Фронтальна робота.

По 1  учню біля дошки

 

 

В группах

 

 

 

 

 

 

 

Фронтальна  робота.

 

 

Мета:

Розв’язування поставленої проблеми

 

5) Повернемося до нашої проблеми, як швидко знайти  -  79·81;  42·38   

79 ∙ 81 = (80 - 1)( 80 + 1 ) = (80)2 – (1)2 = 6400 – 1 = 6399

По зразку  знайти добуток чисел:

4238

201∙199

2,02∙1,98

 

6.

Програмований контроль

 ( 5хв.)

Мета:

Первинний контроль, взаиємоконтроль

Перетворіть в многочлен та запишіть букву вірної відповіді:

А

(2-x)(2+x)

 

 Е

(x-y)(x+y)

 

М

(2x+1)(1-2x)

 

Т

(2x-y)(2x+y)

 

С

(2x+3y)(3y-2x)

 

К

- 2)(2+ х)

 

О

(3х- 0,2y)(0,2y+3х)

 

И

(х + y)( y - х)

 

Записать отримане слово в зошиті

9y – 4 х

 

х -  y

 

1 – 4 х

 

0,25 y   х

 

9 х - 0,04 y

 

4 хy

 

y - х

 

х - 4

 

4 -  х

 

 

 

Отримали  слово СЕМИОТИКА

  •          Семиотика  або семіологія (від давньо-грецького  σημεΪον  - «знак, ознака»), наука, яка досліджує властивості знаків та знакових систем (  натуральна та штучна мова).
  •              Знаки та символи в математиці: «+» означає ________ , знак «%» заміняє слово ________ , а знак  «» - ___________. Використання знаків та символів доє змогу робити записи коротшими та лаконічними.

 

 

7.

Домашнє завдання

 

  • Вивчити  правила п. 15;

537, 541(1-3),  547

 

8.

Підсумок уроку.

(3 хв.)

 Давайте зробимо висновок, що ми з вами досліджували  на уроці?

На які знання спиралися, які правила отримали?  Навіщо потрібні формули скороченого множення?

Урок закінчено. Дякую всіх.

 

 

doc
Додано
28 листопада 2019
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку