Урок №42
Тема: Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники
Предмет: алгебра
Клас: 7-А
Дата :
Учитель: Кузьмич Н.М.
Мета:
Обладнання: математичні довідники, таблиці, індивідуальні картки; ноутбук, мультимедійний проектор,учительська презентація "Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники "
Тип уроку: урок з елементами ділової гри "Компетентність"
Очікувані результати: учні вміють застосовувати класичні прийоми і методи розкладання многочленів на множники
Підручник: алгебра 7 клас (Істер О.С)
Хід уроку
І.Оранізаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання за допомогою сигнальних карток ("правильно — зеленого кольору" або "не правильно – червоного кольору")
Вправа 583,591
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель 1. Хто з вас хоче бути успішним у житті?(Учні піднімають руку). Учитель бажає учням успіху, тобто, щоб під час роботи на уроці вони були:
"У" – усміхненими;
"С" – спокійними;
"П" – прогресивними;
"І" – ініціативними;
"Х" – хоробрими.
Прийом: проблемна ситуація.
Учитель 2. Ми виконуємо різні обчислення в побуті, під час виконання тестових задач, причому достатньо часто виникає потреба зробити це без таблиць,калькуляторів, громіздких обчислень в стовпчик.
Пропоную вам виконати усно такі обчислення : Сьогодні ви переконаєтесь, що все це нескладно зробити за допомогою формул скороченого множення. Повторимо ці формули на уроці, удосконалимо навички і вміння їх застосовувати під час виконання вправ.
Учитель повідомляє тему і мету уроку й пояснює, що таке компетентність.
Учитель 1.Компетентність – це готовність застосовувати знання, уміння й навички на практиці. У нашому випадку — готовність учнів, використати набуті знання для виконання різноманітних вправ. Отже, настільки ви компетентні, покаже сьогоднішній урок.
Учнів класу об’єднано на 3 групи по 4- 5 учні (1 капітан, 3-4 учасники). Кожна група отримує червоні, жовті, зелені жетони. А наприкінці уроку кожна група підраховує кількість набраних жетонів і заповнює таблицю самооцінки.
ІV. Актуалізація опорних знань
Виступи капітанів "Хай живе теорія"
І капітан — "Винесення спільного множника за дужки".
ІІ капітан — " Спосіб групування".
ІІІ капітан — "Формули скороченого множення".
V. Актуалізація знань і навичок
Тур 1."Мозковий штурм"
1. Установіть відповідність (таблиця 1)
1. |
|
A. |
|
2. |
|
Б. |
3( - )() |
3. |
|
В. |
( +1 )() |
2. Обчисліть
Тур 2. "Навчаючись — учусь"
; .
Учні у групах виконують вправи, а капітан допомагає в їх виконанні.
Рівень А. ;; ;
Рівень Б. ;
Рівень В. Довести, що - 36 ділиться на 7.
Тур 3.Знайди помилку.
Тур 4.Конкурс капітанів.
Розв’яжіть рівняння
вправа 593(1,3,4)
1);
3)
4)
Тур 5.Учні в групах виконують тести
Розклади на множники многочлен
1. 15х+30
А.5(3х+6) Б.15(х+2) В.3(5х+10) Г.15(х-2)
2. aх+ау-сх-су.
А.(х+у)(а+с) Б. (х-у)(а-с) В.(х+у)(а-с) Г. (х-у)(а+с)
3. 49
А.(7- 8у)(7+8у) Б.(7- 4у)(7+4у) B.(4у+7)(4у-7) Г
4.
А. () () Б. () () В. () ()
Г. () ()
VІ. Фізкультхвилинка.
VІІ. Продовження гри
Тур 6. Гра "Вірю — не вірю"
Учитель демонструє записи на слайді №, а учні реагують сигнальними картками "вірю – зеленого кольору" або "не вірю – червоного кольору "
;
;
;
;
.
Тур 7. Естафета "4 кроки до успіху"
На слайд № — 4 вправи для 3-х груп (таблиця 2). Учні по черзі виконують вправи.
(таблиця 2)
0 |
ПЕ |
7,492,5+2,5 |
РЕ |
|
МО |
(xn - 2)( xn + 2) |
ГА |
"Перемога" — ключове слово.
VІІІ. Підбиття підсумків змагання
1.Підрахувати кількість жетонів у групах. Заповнити картку самооцінки (таблиця 3)
№ туру з/п |
Прізвище та ім’я учня(- ці)
|
Кількість жетонів учня(- ці) |
|
І. |
|
ІІ. |
|
ІІІ. |
|
ІV. |
|
V. |
|
VI. |
|
VII. |
|
Підсумок |
|
2.Власне рефлексія
Прийом: вирішення проблемної ситуації
Учитель. Повторно розглянемо слайд із проблемним запитанням і надамо на нього відповідь.
ІХ. Домашнє завдання(диференційоване)
Підготувати відповіді на запитання до § 18 с.110.
Виконати: 588,594,607*.
1