Урок-проект з основ здоровя

Про матеріал

Пропоную розробку уроку з предмету "Основи здоров'я" для роботи в 4 класі. Також цей урок може бути підсумковим уроком. Дітям сподобалося працювати над темою уроку та готуватися до своїх виступів.

Перегляд файлу

ПРОЕКТ «ЗДОРОВ'Я — ВСЬОМУ ГОЛОВА»

Характеристика проекту:

за діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий;

за кількістю навчальних предметів: міжпредметний;

за кількістю учасників проекту: груповий;

за характером контактів: внутрішній;

за тривалістю виконання: короткостроковий;

Мета та завдання:

  •  формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою;
  •  залучати учнів до набуття нових знань на основі реальної життєвої практики;
  •  поглиблювати знання школярів про важливість збереження і зміцнення власного здоров'я як основи щастя людини;
  •  формувати поняття, що здоров'я значною мірою залежить від способу життя;
  •  прищеплювати учням елементарні навички здорового способу життя;
  •  з'ясувати значення здоров'я у житті людини;
  •  учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;
  •  формувати здібності розв'язувати проблеми пошукового характеру;
  •  тренувати навички роботи в групі;
  •  вчити шукати відповіді на цікаві запитання;
  •  роз­вивати вміння обмінюватись думками;
  • формувати мотивації успіху та досягнень, творчої самореалізації;
  •  виховувати відповідальність за своє здоров'я та здоров'я рідних людей;

прищеплювати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня роз­витку;

виховувати товариськість, організованість, доброзичливе ставлення до оточення.

 

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙМОМЕНТ


Доброго здоров’я, діти,

Доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить

У вікно щодня.

Хай сміється мирне небо

І дивує світ.

А Земля нехай дарує

Вам барвистий цвіт.

  1.     СПРЯМУВАННЯ ДО МЕТИ

Відгадайте загадки і ви дізнаєтесь ключове слово теми уроку.

В і д г а д а й:

4.Повен хлівець білих овець.

3. Одне з джерел вітамінів

5.Що захищає нас від холоду?

7.Фруктове дерево, поширене на Україні

2.Батько мого батька

6.Пристрій для гасіння пожежі

1.Одне з чуттів людини

 

Прочитайте ключове слово. (Здоров’я).

Бо здоров’я, любі діти,—

В світі головне.

А здорових і веселих

Щастя не мине!

Головне — здоровим бути —

Це потрібно всім збагнути!

 Бо як є здоров’я й сила,

То весь світ людині милий

Гра «Магніт»

ЗДОРОВ’Я

/ \

 

  • Здоров’я дорожче за багатство.(Джон Рейанглійський натураліст).
  •  Бути здоровим — природне бажання і прагнення людини, її неусвідомлена потреба.
  • Здоров’я — основа всіх наших починань і справ, сподівань, надій на майбутнє.

 

  •       Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, чому «Здоров’я — всьому голова».

 

 

  1.    ОБГОВОРЕННЯ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ ГРУПАМИ

І група «Науковці»

— «Здоров’я — всьому голова». Коли людина здорова, то вона дужа, ве­села, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона прекрасно себе почуває і може наполегливо працювати, навчатися, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, ра­дості також, бо всі думки про одне — як позбутися болю. Отже, будете здоро­вими — будете щасливими й радісними.


Хто здоровий,— той сміється,

 Все йому в житті вдається.

 Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий,той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Хто здоровий — не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде Й за собою всіх веде!

Бо здоров’я — це прекрасно, Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини! Зрозуміло, всім відомо,

Як приємно бути здоровим, Тільки треба знати,

Як здоровим стати.


 


Презентація малюнків з виставки «Здоровим бути приємно».

II група «Театр мініатюр»

Інсценізація

Дівчинка

Якщо хочеш бути здоровим,

Правило запам’ятай:

Сам про своє здоров’я дбай.

На лікарів цю турботу

не перекидай.

Лікарі лікують хворих,

Здоров’я вони не творять,

Людина повинна бути сама

Дисциплінована і вольова.

Хлопчик

Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим:

І духовно, і фізично,

Будеш людям симпатичним.

Дівчинка

Тож розумного навчайся,

А шкідливого цурайся.

Будь веселим і кмітливим,

Будьздоровим і щасливим.

Хлопчик

Знаєш ти і знаю я:

Найбільше щастя — це здоров’я!!!

Дівчинка

Здоров’я? А що це?

Спитає вас дехто.—

Хіба без нього не прожить?

Здоров’я — це цінність,

Яку нам треба не згубить.

III група «Спортсмени»

Спортом слід займатися для того, щоб тіло перебувало в русі. Рухатися не­обхідно для нормального життя людського організму. Коли працюють м’язи, майже всі органи і системи працюють швидше і краще. Для дитячого орга­нізму дуже необхідний рух.

Завдяки руху ви розвиваєтеся фізично, стаєте сильнішими. Тому після на­вчання найкращим відпочинком для учнів будуть заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, узимку — на санчатах, фізична праця на свіжому повітрі.

Пам’ятайте й те, що зростати здоровими і сильними вам допоможуть уроки фізкультури, заняття у спортивних секціях.

Пропоную рухливу гру на урок фізкультури.

Гра «Бездомний заєць»

Усі учасники гри, за винятком двох, стають попарно в різних місцях майданчика обличчям один до одного, взявшись за руки. Один з гравців «вовк», другий – «заєць». Заєць, рятуючись від вовка, тікає від нього і стає в середину якої-небудь пари. Гравець, цієї пари, до якої заєць став спиною, стає бездомним зайцем і тікає від вовка, прагнучи також стати в середину якої-небудь пари. Спійманий гравець стає вовком, а вовк – зайцем.

 

Розучування малорухливих ігор в класі з вчителем.

Гра «Будь уважним».

 

«Екологічна стежина»

 

  •   Які фактори природи сприяють зміцненню здоров’я?
  •   Відповісти на це запитання допоможуть загадки.
  • Голуба хустина, жовтий клубок:

По хустині качається, людям усміхається. (Сонце)

  • Чисте, напоєне запахом квітів.

Дихати без нього не можна... (Повітря)

  • Вона прозора, як сльоза,

І кольором, мов бірюза,

На все вона спроможна,

Без неї прожити не можна...

Тепер відгадайте, хто вона —

Ота звичайна рідина. (Вода)

— Ще в давні часи вчені зрозуміли, що людині для загартовування необ­хідні сонце, повітря і вода. Досвід свідчить, що тільки за допомогою загартову­вання можна вилікувати багато хвороб. Але починати загартовування потрібно поступово. Загартований організм не боїться хвороб і холоду.

Перегляд фотографій учнів класу.( про загартування)

II група «Театр мініатюр»

ПІСНЯ ПРО ФІЗКУЛЬТУРУ І СПОРТ

(на мотив пісні В. Шаінського «В траве сидел кузнечик»)

Із спортом ми дружили,

Зарядку всі робили.

І жили — не тужили,

Здоровими були.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

Жили і не тужили.

Повірте мені, повірте мені,

Здоровими були.

Ми в різні ігри грались,

У озері купались,

В походи всі збирались

І весело жили.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

В походи всі збирались.

Повірте мені, повірте мені,

І весело жили.

 

 

Та якось Лінь підкралась,

І щось із нами сталось,

Не бігалось, не гралось,

Всі сонними були.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

Не бігалось, не гралося.

Повірте мені, повірте мені,

І сонними були.

 Усі маленькі діти

Знов почали хворіти,

І ніде правди діти —

Ослабли враз усі.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

І ніде правди діти.

Повірте мені, повірте мені,

Ослабли враз усі.

Тоді ми зрозуміли,

Що помилку зробили,

Що нам потрібна сила

Й здоров’я повсякчас.

Приспів:

Повірте мені, повірте мені,

Що нам потрібна сила

Повірте мені, повірте мені,

Й здоров’я повсякчас.

  • Яку помилку допустили діти?
  • Як вони її виправили?

Фізкультхвилинка

Ігрова вправа «Так чи ні».(по рядах)

 

Учитель. Збереженню здоров’я сприяє... (Діти встають і говорять «так» чи «ні».)

1) байдужість;

2) взаєморозуміння у сім'ї;

3) добра праця;

4) активний відпочинок;

5) ранкова зарядка;

6) ледачість;

7) паління;

8) чистота тіла;

9) раціональне харчування;

10) шкідливі звички;

11) неврівноваженість.

 

IV група «Кухарі»

«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти!» — гово­рить народна мудрість.

Харчування — неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровими, потрібно правильно харчуватися.

А ще у нас є помічники. Це — вітаміни. Слово вітамін походить від латин­ського слова віта — життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів бракує, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку ди­тячого організму.

Людина повинна споживати близько 30 різних вітамінів, що підтримують працездатність та стійкість до захворювань. На сьогодні відомо понад 50 віта­мінів. Позначаються вони спеціальними назвами або буквами латинського ал­фавіту А, В, С,Д. За нестачі вітамінів в організмі виникають певні хвороби, що можуть навіть призвести до смерті. За відсутності вітамінів виникає хвороба — авітаміноз; за нестачі — гіповітаміноз; за надлишку (а буває й таке) — гіпер­вітаміноз.

 

Гра «Доміно».

ВітамінА

зміцнює кістки, запобігає рахітові

 

ба­гато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зелені, цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі

 

ВітамінВ

сприяє росту, допомагає нормальному зору

 

 

капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шип­шина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

 

Вітамін С

дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліп­шення травлення

 

 

міститься у молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

 

ВітамінД

запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікую цингу

 

міститься у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі

 

 Перевірка :Інсценізація «Мивітаміни»

ВітамінА. Я сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене ба­гато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зелені, цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

ВітамінВ. Я дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліп­шення травлення. Міщусь у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

Вітамін С. Я запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багаті мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шип­шина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

ВітамінД. Я зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

 

Щоб здоровим підростати,

Треба в їжу уживати

Овочі та фрукти —

Вітамінні ці продукти.

Вітаміни в нас смачненькі:

І солодкі, і кисленькі,

Їжте, діти, їх охоче,

Кожний, хто, коли захоче,

Щоб були ви здоровенькі,

І красиві й рум’яненькі,

Технологія «Мозкова атака»

  •   Навіщо людині потрібно їсти? (Щоб організм отримував життєву енергію, сили.)
  •   Як потрібно їсти? (Спокійно, не розмовляти під час їжі.)
  •   Скільки разів на день потрібно їсти? (4-5 разів на деньневеличкими порціями. їжа повинна бути корисною та різноманітною.)
  •   Що таке вітаміни?
  •   У яких продуктах вони містяться?

II група «Театр мініатюр»

ЯК ДУМАВ ВАСИЛЬКО..

Думав Вася, Танін брат,

 Щоб здоровим стати,

Треба їсти все підряд

І побільше спати.

Так Василько і робив,

Враз, як прокидався,

Щось жував він,

їв і їв, Просто —

запихався.

Став гладкий — не підбіжить!

Та і йти не може...

Як такому в світі жить,

Хто тут допоможе?

  •    Яку пораду слід дати Василькові, щоб він став здоровим і гарним?
  •    Чому необхідно дотримувати режиму харчування?
  •    А що необхідно дітям їсти, щоб бути здоровими?

ЯК ДУМАЛА ОЛЕНКА...

Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,

Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти, їсти супчики й борщі, вареники з сиром,

І котлетки, й вергунці, але знати міру.

Прокидатись на зорі, зарядку робити,

Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.

Ще трудитися щодень, волю гартувати,

І завжди співать пісень, словом, не тужити!

Чемні говорить слова та людей вітати,

Добрії робить діла, менших захищати.

Н. Красоткіна

  •    Чи правильно міркувала Оленка?
  •    Чому потрібно привчатися до роботи?
  •    Чому Оленка думала: щоб бути здоровою, слід говорити хороші слова, ві­татися?
  •    Порівняйте думки дітей і зробіть висновок.

V група «Фольклористи»

  • Ваше завдання не лише слухати, розуміти, а й запам’ятати більше прислів’їв.

про здоров’я.

  •             Здоров'я не купиш — його розум дарує.
  •             Як немає сили, то й світ немилий.
    • Здоровому все добре.
  • Подивися на вид, та й не питай здоров'я.
  • Хвороб безліч, а здоров'я одне.
  • Без здоров'я немає щастя.
  • Весела думка — половина здоров'я.
  • В здоровому тілі — здоровий дух.
  •             Бережіть здоров'я — його в крамниці не купиш.
  • Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.
  • Тримай голову в холоді, а ноги в теплі — будеш вік жити на землі.

 

 Які прислів’я ви запам’ятали? Запишіть прислів’я, які хочете пам’ятати.

Гра «Інтерв’ю»

  •   Поміркуй і доведи правильність тверджень.

Головне у житті людини — бути здоровим.

  •   Народна мудрість стверджує, що здоров’я — це найбільше багатство, а ти як уважаєш?
  •   Чи згідний ти з виразом, що весела думка — це половина здоров’я? До­веди!
  •   Чи правда, що без здоров’я нема щастя?

Гра «Розсипанка»

  •   Із розсипаних слів складіть прислів’я про здоров’я. Поясніть, як ви їх розумієте.

не купиш Здоров’я гроші ні за які (Здоров’я не купиш ні за які гроші.) здоров’я Найбільше у житті -щастя.

(Найбільше щастя у життіздоров’я.) дзеркало Шкіра — здоров’я.

(Шкірадзеркало здоров’я.)

Як маєш дбаєш, так і про здоров’я.

(Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.)

новий, Бережи молодий поки, а здоров’я, поки одяг.

(Бережи одяг, поки новий, а здоров’я, поки молодий.)

Практична робота.

Гра «Кореспонденти» (записати ту інформацію, яка для васвидалася цікавою)

Цікаво знати, що...

  •  Стрибки, а також сміх, зміцнюють м’язи грудей і шлунка, поліпшують ро­боту легень.
  •  Один із найсильніших м’язів — гомілковий. Він може піднімати вагу в 130 кг.
  •  За розміром серце майже таке, як кулак його господаря, і важить до 530 г.
  •  За 1 хвилину серце перекачує близько 4 л крові, якщо людина спить.
  •  В організмі дорослої людини 5-6 л крові, а в організмі дитини — 3 л.
  •  У здорового дорослого пульс — 75 ударів за хвилину, а в новонародже­ного — 140.
  •  За звичайних умов людині потрібно 2-2,5 л води на день, а при фізичній праці, у спекотну погоду — 5-6 л.
  •  Головний мозок чоловіків важить 1375 г, а у жінок — 1245 г.
  •  У шкірі людини є понад 2 мільйони потових залоз, здатних виділяти до 12 л поту за добу.
  •  За добу слинні залози виробляють від 0,5 до 2 л слини.
  •  Нігті ростуть швидко, по 0, 1-0,2 мм щодня
  •  У людини щодня випадає 30-50 волосинок, одночасно стільки ж волосинок виростає.
  •  У середньому волосся на голові виростає на 25 см за рік.
  •  Волос живе від 2 до 4 років.
  •  За добу людина вдихає близько 12 тис. л повітря.
  •  Кров оновлюється через кожні 130 днів.

Щоб бути здоровим, не хворіти, потрібно дотримувати правил гігієни, ре­жиму дня, не дружити з цигаркою, алкоголем, бо це — страшні вороги лю­дини.

VI. Підсумок уроку

- Як ви можете зберегти своє здоров'я?

- Що позитивно впливає на здоров’я?

- Чи ведете ви здоровий спосіб життя?

- Які поради щодо здорового способу життя ви виконуєте?

- Які не виконуєте? Чому?

- Чому здоров'я вважають неоціненним скарбом?

- За якими ознаками можна розпізнати здорову людину?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Доміно»

ВітамінА

зміцнює кістки, запобігає рахітові

 

ба­гато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зелені, цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі

 

ВітамінВ

сприяє росту, допомагає нормальному зору

 

 

капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шип­шина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

 

Вітамін С

дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліп­шення травлення

 

 

міститься у молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

 

ВітамінД

запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікую цингу

 

міститься у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі

 

 

 

Гра «Доміно»

 

ВітамінА

зміцнює кістки, запобігає рахітові

 

ба­гато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зелені, цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі

 

ВітамінВ

сприяє росту, допомагає нормальному зору

 

 

капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шип­шина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

 

Вітамін С

дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліп­шення травлення

 

 

міститься у молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

 

ВітамінД

запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікую цингу

 

міститься у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бліняєва Ніна Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коркач Олена Леонідівна
    Змістовно та оригінально
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
8131
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку