Пропоную розробку уроку з предмету "Основи здоров'я" для роботи в 4 класі. Також цей урок може бути підсумковим уроком. Дітям сподобалося працювати над темою уроку та готуватися до своїх виступів.
ПРОЕКТ «ЗДОРОВ'Я — ВСЬОМУ ГОЛОВА»
Характеристика проекту:
за діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий;
за кількістю навчальних предметів: міжпредметний;
за кількістю учасників проекту: груповий;
за характером контактів: внутрішній;
за тривалістю виконання: короткостроковий;
Мета та завдання:
прищеплювати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку;
виховувати товариськість, організованість, доброзичливе ставлення до оточення.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙМОМЕНТ
Доброго здоров’я, діти,
Доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить
У вікно щодня.
Хай сміється мирне небо
І дивує світ.
А Земля нехай дарує
Вам барвистий цвіт.
— Відгадайте загадки і ви дізнаєтесь ключове слово теми уроку.
В і д г а д а й:
4.Повен хлівець білих овець.
3. Одне з джерел вітамінів
5.Що захищає нас від холоду?
7.Фруктове дерево, поширене на Україні
2.Батько мого батька
6.Пристрій для гасіння пожежі
1.Одне з чуттів людини
Прочитайте ключове слово. (Здоров’я).
Бо здоров’я, любі діти,—
В світі головне.
А здорових і веселих
Щастя не мине!
Головне — здоровим бути —
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий
Гра «Магніт»
ЗДОРОВ’Я
І група «Науковці»
— «Здоров’я — всьому голова». Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона прекрасно себе почуває і може наполегливо працювати, навчатися, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне — як позбутися болю. Отже, будете здоровими — будете щасливими й радісними.
Хто здоровий,— той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий,той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий — не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде Й за собою всіх веде!
Бо здоров’я — це прекрасно, Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини! Зрозуміло, всім відомо,
Як приємно бути здоровим, Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
Презентація малюнків з виставки «Здоровим бути приємно».
II група «Театр мініатюр»
Інсценізація
Дівчинка
Якщо хочеш бути здоровим,
Правило запам’ятай:
Сам про своє здоров’я дбай.
На лікарів цю турботу
не перекидай.
Лікарі лікують хворих,
Здоров’я вони не творять,
Людина повинна бути сама
Дисциплінована і вольова.
Хлопчик
Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим:
І духовно, і фізично,
Будеш людям симпатичним.
Дівчинка
Тож розумного навчайся,
А шкідливого цурайся.
Будь веселим і кмітливим,
Будьздоровим і щасливим.
Хлопчик
Знаєш ти і знаю я:
Найбільше щастя — це здоров’я!!!
Дівчинка
Здоров’я? А що це?
Спитає вас дехто.—
Хіба без нього не прожить?
Здоров’я — це цінність,
Яку нам треба не згубить.
III група «Спортсмени»
Спортом слід займатися для того, щоб тіло перебувало в русі. Рухатися необхідно для нормального життя людського організму. Коли працюють м’язи, майже всі органи і системи працюють швидше і краще. Для дитячого організму дуже необхідний рух.
Завдяки руху ви розвиваєтеся фізично, стаєте сильнішими. Тому після навчання найкращим відпочинком для учнів будуть заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, узимку — на санчатах, фізична праця на свіжому повітрі.
Пам’ятайте й те, що зростати здоровими і сильними вам допоможуть уроки фізкультури, заняття у спортивних секціях.
Пропоную рухливу гру на урок фізкультури.
Гра «Бездомний заєць»
Усі учасники гри, за винятком двох, стають попарно в різних місцях майданчика обличчям один до одного, взявшись за руки. Один з гравців «вовк», другий – «заєць». Заєць, рятуючись від вовка, тікає від нього і стає в середину якої-небудь пари. Гравець, цієї пари, до якої заєць став спиною, стає бездомним зайцем і тікає від вовка, прагнучи також стати в середину якої-небудь пари. Спійманий гравець стає вовком, а вовк – зайцем.
Розучування малорухливих ігор в класі з вчителем.
Гра «Будь уважним».
«Екологічна стежина»
По хустині качається, людям усміхається. (Сонце)
Дихати без нього не можна... (Повітря)
І кольором, мов бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї прожити не можна...
Тепер відгадайте, хто вона —
Ота звичайна рідина. (Вода)
— Ще в давні часи вчені зрозуміли, що людині для загартовування необхідні сонце, повітря і вода. Досвід свідчить, що тільки за допомогою загартовування можна вилікувати багато хвороб. Але починати загартовування потрібно поступово. Загартований організм не боїться хвороб і холоду.
Перегляд фотографій учнів класу.( про загартування)
II група «Театр мініатюр»
ПІСНЯ ПРО ФІЗКУЛЬТУРУ І СПОРТ
(на мотив пісні В. Шаінського «В траве сидел кузнечик»)
Із спортом ми дружили,
Зарядку всі робили.
І жили — не тужили,
Здоровими були.
Приспів:
Повірте мені, повірте мені,
Жили і не тужили.
Повірте мені, повірте мені,
Здоровими були.
Ми в різні ігри грались,
У озері купались,
В походи всі збирались
І весело жили.
Приспів:
Повірте мені, повірте мені,
В походи всі збирались.
Повірте мені, повірте мені,
І весело жили.
Та якось Лінь підкралась,
І щось із нами сталось,
Не бігалось, не гралось,
Всі сонними були.
Приспів:
Повірте мені, повірте мені,
Не бігалось, не гралося.
Повірте мені, повірте мені,
І сонними були.
Усі маленькі діти
Знов почали хворіти,
І ніде правди діти —
Ослабли враз усі.
Приспів:
Повірте мені, повірте мені,
І ніде правди діти.
Повірте мені, повірте мені,
Ослабли враз усі.
Тоді ми зрозуміли,
Що помилку зробили,
Що нам потрібна сила
Й здоров’я повсякчас.
Приспів:
Повірте мені, повірте мені,
Що нам потрібна сила
Повірте мені, повірте мені,
Й здоров’я повсякчас.
Фізкультхвилинка
Ігрова вправа «Так чи ні».(по рядах)
Учитель. Збереженню здоров’я сприяє... (Діти встають і говорять «так» чи «ні».)
1) байдужість;
2) взаєморозуміння у сім'ї;
3) добра праця;
4) активний відпочинок;
5) ранкова зарядка;
6) ледачість;
7) паління;
8) чистота тіла;
9) раціональне харчування;
10) шкідливі звички;
11) неврівноваженість.
IV група «Кухарі»
«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти!» — говорить народна мудрість.
Харчування — неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровими, потрібно правильно харчуватися.
А ще у нас є помічники. Це — вітаміни. Слово вітамін походить від латинського слова віта — життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів бракує, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
Людина повинна споживати близько 30 різних вітамінів, що підтримують працездатність та стійкість до захворювань. На сьогодні відомо понад 50 вітамінів. Позначаються вони спеціальними назвами або буквами латинського алфавіту А, В, С,Д. За нестачі вітамінів в організмі виникають певні хвороби, що можуть навіть призвести до смерті. За відсутності вітамінів виникає хвороба — авітаміноз; за нестачі — гіповітаміноз; за надлишку (а буває й таке) — гіпервітаміноз.
Гра «Доміно».
ВітамінА |
зміцнює кістки, запобігає рахітові |
|
багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зелені, цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі
|
ВітамінВ |
сприяє росту, допомагає нормальному зору
|
|
капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
|
Вітамін С |
дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення
|
|
міститься у молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
|
ВітамінД |
запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікую цингу |
|
міститься у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі |
Перевірка :Інсценізація «Ми — вітаміни»
ВітамінА. Я сприяю росту, допомагаю нормальному зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зелені, цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
ВітамінВ. Я дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін С. Я запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багаті мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
ВітамінД. Я зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Щоб здоровим підростати,
Треба в їжу уживати
Овочі та фрукти —
Вітамінні ці продукти.
Вітаміни в нас смачненькі:
І солодкі, і кисленькі,
Їжте, діти, їх охоче,
Кожний, хто, коли захоче,
Щоб були ви здоровенькі,
І красиві й рум’яненькі,
Технологія «Мозкова атака»
II група «Театр мініатюр»
ЯК ДУМАВ ВАСИЛЬКО..
Думав Вася, Танін брат,
Щоб здоровим стати,
Треба їсти все підряд
І побільше спати.
Так Василько і робив,
Враз, як прокидався,
Щось жував він,
їв і їв, Просто —
запихався.
Став гладкий — не підбіжить!
Та і йти не може...
Як такому в світі жить,
Хто тут допоможе?
ЯК ДУМАЛА ОЛЕНКА...
Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,
Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти, їсти супчики й борщі, вареники з сиром,
І котлетки, й вергунці, але знати міру.
Прокидатись на зорі, зарядку робити,
Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.
Ще трудитися щодень, волю гартувати,
І завжди співать пісень, словом, не тужити!
Чемні говорить слова та людей вітати,
Добрії робить діла, менших захищати.
Н. Красоткіна
V група «Фольклористи»
про здоров’я.
Які прислів’я ви запам’ятали? Запишіть прислів’я, які хочете пам’ятати.
Гра «Інтерв’ю»
Головне у житті людини — бути здоровим.
Гра «Розсипанка»
не купиш Здоров’я гроші ні за які (Здоров’я не купиш ні за які гроші.) здоров’я Найбільше у житті -щастя.
(Найбільше щастя у житті — здоров’я.) дзеркало Шкіра — здоров’я.
(Шкіра — дзеркало здоров’я.)
Як маєш дбаєш, так і про здоров’я.
(Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.)
новий, Бережи молодий поки, а здоров’я, поки одяг.
(Бережи одяг, поки новий, а здоров’я, поки молодий.)
Практична робота.
Гра «Кореспонденти» (записати ту інформацію, яка для васвидалася цікавою)
Цікаво знати, що...
Щоб бути здоровим, не хворіти, потрібно дотримувати правил гігієни, режиму дня, не дружити з цигаркою, алкоголем, бо це — страшні вороги людини.
VI. Підсумок уроку
- Як ви можете зберегти своє здоров'я?
- Що позитивно впливає на здоров’я?
- Чи ведете ви здоровий спосіб життя?
- Які поради щодо здорового способу життя ви виконуєте?
- Які не виконуєте? Чому?
- Чому здоров'я вважають неоціненним скарбом?
- За якими ознаками можна розпізнати здорову людину?
Гра «Доміно»
ВітамінА |
зміцнює кістки, запобігає рахітові |
|
багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зелені, цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі
|
ВітамінВ |
сприяє росту, допомагає нормальному зору
|
|
капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
|
Вітамін С |
дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення
|
|
міститься у молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
|
ВітамінД |
запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікую цингу |
|
міститься у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі |
Гра «Доміно»
ВітамінА |
зміцнює кістки, запобігає рахітові |
|
багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зелені, цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі
|
ВітамінВ |
сприяє росту, допомагає нормальному зору
|
|
капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
|
Вітамін С |
дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення
|
|
міститься у молоці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
|
ВітамінД |
запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікую цингу |
|
міститься у вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі |