Конспект даного уроку допоможе вчителю у підготовці до контрольної роботи з природознавства у 3 класі.
Предмет: Природознавство
Тема: Підсумкова контрольна робота за І семестр
Тема: Перевірити рівень знань дітей з вивчених тем; розвивати самостійність у роботі, пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати наполегливість.
Обладнання: Картки для індивідуальної роботи
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Робота над темою
1. Пояснення вчителя.
2. Виконання контрольної роботи за варіантами.
І варіант
1.Вода у газоподібному стані – це
А) сніг і лід; Б) пара; В) дощ.
2.Вода потрібна:
А) тваринам; Б) рослинам; В) усім живим організмам.
3. Які речовини не розчиняються у воді? Підкресліть.
Крейда, сіль, глина, олія, пісок, цукор.
4. Який газ потрібен для дихання організмів?
А) кисень; Б) вуглекислий газ; В)азот.
5.Упізнай корисну копалину за описом. Познач правильну відповідь.
Густа, в’язка, масляниста рідина, переважно темно-коричневого або чорного кольору, текуча, має різкий запах, легша за воду.
А) природний газ; Б) нафта; В) торф.
6.Що вбирають рослини з ґрунту?
А) повітря; Б) воду та поживні речовини; В) світло.
7.Чому Сонце – найголовніше джерело енергії?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Назвіть царства живої природи.
1.__________________________________________
2.__________________________________________
3.__________________________________________
4.__________________________________________
9.У яких умовах ростуть папороті?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Назвіть групи рослин.
1.___________________________________
2.___________________________________
3.___________________________________
4.___________________________________
5.___________________________________
11. До якої групи рослин належать м’ята, конюшина, полин, звіробій?
_____________________________________________
12. Наведіть приклади хвойних рослин.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Чого немає у папороті?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. Опиши сосну, підкреслюючи в таблиці відомості про неї.
Що це за рослина? Кущ, дерево, трав’яниста рослина. |
Хвойна чи листяна? |
Культурна чи дикоросла? |
Які має органи? Стовбур, стебло, насіння, листя, корінь, квітка, плід, шишка |
Де росте? У лісі, на луках, у полі |
Світлолюбна чи тіньовитривала |
15. Запиши умови, які необхідні для існування рослин.
__________________________________________________________________
ІІ варіант
1.Вода у твердому стані – це
А) сніг і лід; Б) пара; В) дощ.
2.Без води не можуть жити:
А) тварини; Б) рослини; В) усі живі організми.
3. Які речовини розчиняються у воді? Підкресліть.
Крейда, сіль, глина, олія, пісок, цукор.
4. Де немає повітря?
А)навколо Землі; Б) у космосі; В) у воді та ґрунті.
5.Упізнай корисну копалину за описом. Познач правильну відповідь.
Тверда, горюча, чорного, сірого або коричнево-бурого кольору, має металевий блиск, крихка.
А) торф; Б) вапняк; В)кам’яне вугілля.
6.Для кого ґрунт є середовищем існування?
А) Бджіл, кажанів, їжаків, косуль.
Б) Зайців, метеликів, білок, черепах.
В) Польових мишей, мурашок, дощових черв’яків.
7. Як можна зберігати тепло вдома?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Назвіть царства живої природи.
1.__________________________________________
2.__________________________________________
3.__________________________________________
4.__________________________________________
9.У яких умовах ростуть мохи?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Назвіть групи рослин.
1.___________________________________
2.___________________________________
3.___________________________________
4.___________________________________
5.___________________________________
11. До якої групи рослин належать калина, бузок шипшина?
_____________________________________________
12. Наведіть приклади квіткових рослин.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
13.Чого немає у хвойних рослин?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
14. Опиши каштан, підкреслюючи в таблиці відомості про неї.
Що це за рослина? Кущ, дерево, трав’яниста рослина. |
Хвойна чи листяна? |
Культурна чи дикоросла? |
Які має органи? Стовбур, стебло, насіння, листя, корінь, квітка, плід, шишка |
Де росте? У лісі, на луках, у парках |
Світлолюбна чи тіньовитривала |
15. Запиши умови, які необхідні для існування рослин.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Фізкультхвилинка
4. Продовження виконання контрольної роботи.
IV. Підсумок уроку.