Урок Проектування приводу пасовою передачею

Про матеріал
Матеріал актуальний для викладачів спеціальних дисциплін, зокрема Технічної механіки і Комп'ютерного проектування.
Перегляд файлу

Міністерство аграрної політики України

Борщівський агротехнічний коледж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Деталі машин

 

 

Проектування і розрахунок приводу пасовою передачею

 

 

Матеріали відкритого заняття

 

Номінація: досвід роботи викладача

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2010


Виконавець: Бурлак Володимир Васильович – викладач спеціальних дисциплін, спеціаліст вищої категорії

 

 

 

 

 

Матеріали можуть бути використані при підготовці фахівців спеціальності 208 “Агроінженерія”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


План заняття № 6

 

Навчальна дисципліна. Деталі машин.

 

Тема заняття. Проектування і розрахунок приводу пасовою передачею.

 

Мета заняття. Сформувати вміння та навики проектування і розрахунку приводу пасовою передачею. Залучити студентів до творчої діяльності,

розвивати їх пізнавальні можливості, самостійність і працелюбність.

 

Вид заняття. Практичне заняття.

Тип заняття. Застосування знань, умінь і навичок, виконання індивідуальних завдань.

 

Методи. Пояснювально-ілюстративний, бесіда, частково-пошуковий.

Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН: інструкційна картка, індивідуальні завдання, додатки, комп’ютери із встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel.

 

Література:

1. О.О. Ердеді. Технічна механіка. – К.: Вища школа, 1983 р. – С.310-324.

2. І.І. Устюгов. Деталі машин. – К.: Вища школа, 1984 р. – С.39-64.

3. Д.В. Чернишевський. Детали машин и механизмов. Курсовое проектирование. -К.: Выща школа, 1987 г. – С.90-102, 201-203.

 

Структура заняття

Відведений час

1. Організаційна частина.

2

Інструктаж з ТБ на робочому місці

2

2. Контроль вихідного рівня знань студентів

виконання завдань

 

11

3. Повідомлення теми, мети та основних завдань.

3

4. Вступний інструктаж:

- Мотивація навчальної діяльності

 

2

Привід пасовою передачею є найбільш поширеним і економічним при передачі механічного руху.

 

- Ознайомлення з основними теоретичними положеннями, операціями

20

5. Самостійне виконання студентами індивідуальних завдань

35

6. Поточний контроль виконання роботи, консультативна робота.

 

7. Захист звітів про роботу

10

8. Підведення підсумків, узагальнення матеріалу

9. Видача завдання для самостійної роботи студентів

2

2

 

Викладач ________________


Інструкційна картка проведення практичного заняття № 2

з дисципліни “Деталі машин”

 

1. Тема заняття. Проектування і розрахунок приводу пасовою передачею.

2. Мета заняття. Набути практичних навиків у проектуванні приводу пасовою

передачею і використанні при розрахунку прикладних комп’ютерних програм.

2.1 Після виконання роботи студент повинен

знати: методику розрахунку приводу пасовою передачею

вміти: користуватися довідковими таблицями і прикладними програмами Microsoft Excel і APM WinMachine при розрахунку пасових передач.

3. Матеріально-технічне оснащення робочого місця

Інструкційна картка, індивідуальні завдання, комп’ютери із встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel.

4. Інструктаж з техніки безпеки

  • Не допускати різких ударів по ПЕОМ.

Потрібно працювати на відстані 60-70 см від монітора.

Забороняється:

  • доторкатись до роз’ємів з’єднувальних проводів;
  • вмикати і вимикати комп’ютер без вказівки викладача.

5. Короткі відомості з теоретичної частини роботи

Передача механічної енергії, що здійснюється гнучким зв'язком за допомогою тертя між пасом і шківом, називається пасовою. Залежно від форми поперечного перерізу паса розрізняють такі види пасових передач: плоскопасові, клинописові, зубчасті. Найпоширеними є клинопасові і поліклинопасові передачі, які застосовують при порівняно великих передаточних відношеннях, вертикальному і похилому розташуванні паралельних осей валів, потребі малогабаритності передачі і менших навантажень на опори валів, передаванні енергії на кілька валів. Клинові паси поділяють на кордтканинні (2...10 шарів суканих шнурів 0,8...0,9 мм завтовшки) і кордшнурові (один шар кордшнура 1,6... 1,7 мм завтовшки). Основним критерієм роботоздатності пасових передач є кут обхвату малого шківа. Для плоскопасових передач рекомендується α> 150°, а для клинопасових α > 120°. Якщо α виявиться меншим від рекомендованих значень, то треба збільшити міжосьову відстань або встановити натяжний ролик.

6. Зміст і послідовність виконання завдань

1. Ознайомитися із методикою проведення розрахунку пасової передачі при допомозі системи автоматизованого проектування APM WinMachine.

2. Отримавши індивідуальні завдання, провести проектування пасової передачі, використовуючи у розрахунку програму Microsoft Excel.

3. Визначивши кут обхвату малого шківа, зробити висновок з роботоздатності пасової передачі.

4. Визначити кількість пасів , силові і геометричні співвідношення у передачі.

5. Оформлення звітів.

7. Методичні рекомендації з виконання та оформлення

1. З додатку 1, відомому обертальному моменту Т1п , Н·м приймаємо перетин пасу і діаметр ведучого шківа d1, мм, що відповідає стандартному ряду. (Додаток 2).

(В додатку 1 подано мінімальний діаметр шківа, але не остаточний. Перелік можливих діаметрів для окремого типу паса подано у додатку 5.)

2. Визначаємо діаметр веденого шківа: d2 = d11п/2п , мм.

З стандартного ряду (додаток 1) приймаємо d2, мм.

3. Визначаємо кутову швидкість веденого вала, приймаючи відносне ковзання

= 0,015: 2п = d1·1п (1-)/d2, рад/с.

4. Визначаємо передаточне відношення uп = 1п /2п.

5. Визначаємо швидкість паса: = 1пd1/(21000),м/с

6. Визначаємо орієнтовне значення міжосьової віддалі amin = 0,55(d1+d2)+h, мм

де розмір h для відповідного перетину паса прийнятий з додатку 3:

аmax = 2(d1+d2), мм Приймаємо а, мм.

7. Визначаємо довжину паса, L = 2a+(/2)(d1+d2)+[(d2-d1)2/(4a)] , мм

Відповідно до додатку 4 приймаємо стандартну довжину паса L ,мм.

8. Визначаємо остаточну міжосьову віддаль:

9. Визначаємо кут обхвату меншого шківа  1o180-57[(d2-d1)/a] ,

Відповідно до теоретичних відомостей потрібно зробити висновок з роботоздатності пасової передачі. Якщо роботоздатність не забезпечується, потрібно збільшити міжосьову віддаль і провести перерахунок.

10. Визначаємо потрібне число клинів паса z = P/[P]

де Р - потужність приводу, Р= Т1·1/1000, кВт

[P] – допустима потужність одного паса, кВт

[P] = P0CCp , кВт.

Допустима потужність Ро, що передається одним пасом відповідного перерізу в стандартних умовах. В даному випадку для паса відповідного перетину при діаметрі меншого шківа d1, мм і швидкості паса , м/с (інтерполюючи по додатку 5) Ро , кВт.)

Значення зліва від дійсної швидкості _________м/с потужність________кВт

Дійсне значення швидкості     _________м/с потужність___Х____кВт

Значення справа від дійсної швидкості _________м/с потужність________кВт

Значення коефіцієнтів C і Ср приймаємо відповідно із додатків 6, 7:

Приймаємо кількість пасів.

11. Визначаємо силу, що діє на вали:

Fn = 2F0 z sin(1o/2),H,

де F0 = 780P/(VCCpz)+qV2,H,

де q маса одного погонного метра паса q, кг/м. (додаток 3)

12. Визначаємо ширину ободів M1 = M2 = e(z-1)+2f, мм, де е і f геометричні розміри. Приймаємо у додатку 8. Приймаємо М ,мм.

8. Рекомендована література

1. Чернилевский Д.В. Детали машин и механизмов. Курсовое проэктирование.

2. Устюгов І.І. Деталі машин.

 

Інструкційну карту склав викладач _____________ Бурлак В.В.


План заняття

 

Навчальна дисципліна. Деталі машин.

 

Тема заняття. Проектування і розрахунок приводу пасовою передачею.

 

Мета заняття. Сформувати вміння та навики проектування і розрахунку приводу пасовою передачею. Залучити студентів до творчої діяльності,

розвивати їх пізнавальні можливості, самостійність і працелюбність.

 

Вид заняття. Практичне заняття.

 

Тип заняття. Застосування знань, умінь і навичок, виконання індивідуальних завдань.

Методи. Пояснювально-ілюстративний, бесіда, частково-пошуковий.

 

Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН: інструкційна картка, індивідуальні завдання, додатки, комп’ютери із встановленим програмним забезпеченням Microsoft Excel.

Література:

 

1. О.О. Ердеді. Технічна механіка. – К.: Вища школа, 1983 р. – С.310-324.

2. І.І. Устюгов. Деталі машин. – К.: Вища школа, 1984 р. – С.39-64.

3. Д.В. Чернишевський. Детали машин и механизмов. Курсовое проектирование. -К.: Выща школа, 1987 г. – С.90-102, 201-203.

 

 

Зміст і хід заняття

 

І. Організаційна частина.

1. Перевірка присутності студентів на занятті.

2. Перевірка готовності студентів до заняття. Вирішення проблемних питань, що виникли при виконанні домашнього завдання.

 

3. Інструктаж з техніки безпеки на робочому місці.

  • Не допускати різких ударів по ПЕОМ.
  • Потрібно працювати на відстані 60-70 см від монітора. Допустимо не менше 50 см.
  • Після 30-ти хвилинної безперервної роботи дати очам 2 хв. відпочити.

Забороняється:

  • Доторкатись до роз’ємів з’єднувальних проводів;
  • Вмикати і вимикати комп’ютер без вказівки викладача.

 

ІІ. Контроль вихідного рівня знань студентів.

Контроль вихідного рівня знань студентів проводимо при допомозі тестових завдань. Зразки тестів подано у додатку А. Тестове опитування проводиться за комп’ютером, що дозволяє після закінчення часу, відведеного на опитування (в нашому випадку 10 хв.), отримати зведену відомість результатів групи із числом правильних і неправильних відповідей та підсумковою оцінкою.

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань заняття.

Темою сьогоднішнього нашого заняття є “Проектування приводу пасовою передачею”. Сьогодні Ви, студенти, повинні закріпити теоретичні знання, отримані на попередньому занятті і набути практичних умінь і навичок у проектуванні приводів пасовою передачею. Також Ви можете окрім запропонованих розглянути альтернативні методи проектування і розрахунку різних типів приводів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Вступний інструктаж.

Мотивація навчальної діяльності.

Основною перевагою пасових передач є їх економічність та простота конструкції, а також здатність передавати енергію на значні відстані (6-12 м). Пасові передачі використовуються в усіх галузях народного господарства, тому для студента важливим є набуття практичних навиків у проектуванні приводу пасовою передачею.

 

Ознайомлення з основними теоретичними положеннями, операціями.

 

Сьогодні майже весь спектр інженерних розрахунків здійснюється за допомогою комп’ютерних програм. Однією із таких програм є система автоматичного проектування “APM WinMachine”. Розрахунок передач здійснюється за модулем APM Trans. Даний модуль дозволяє розраховувати циліндричні, конічні, черв’ячні, ланцюгові та пасові передачі, а також здійснювати генерацію креслень елементів цих передач в автоматичному режимі.

У зв'язку з тим, що діалогові вікна програми представлені російською мовою, унаочнення представлені мовою оригіналу.

При виконанні розрахунку пасової передачі дотримуються орієнтовно наступної послідовності:

1. На робочому столі подвійним натисканням лівої кнопки миші виконати запуск ярлика APM Integrator.

Вибір

Дії

2.

Инженерный анализ

Одним натиском миші по піктограмі.

3.

APM Trans

Подвійним натиском миші на піктограмі

 

 

4. Вибір типу передачі для розрахунку здійснюється за допомогою верхнього меню: «Тип → Передачи».

Вид на екрані

Приклад заповнення

 

Вибір здійснюється натиском лівої кнопки миші на відповідному типі передач, потім – «Выбрать»

 

 

 

Після запуску програми потрібно перейти до наступних операцій,

використовуючи верхнє меню: « Тип → Расчета → Проектировочный ».

Для початку вводу даних необхідно вибрати у верхньому меню пункт «Данные». У діалоговому вікні, що з’явилося «Основные данные», заповнити наступні поля.

Вид на екрані

Приклад заповнення

Потужність на ведучому валі – 15 кВт

Оберти ведучого вала – 975 об/хв

Передаточне число – 2,5

Коефіцієнт динамічного навантаження - 1

При необхідності вводу додаткових даних потрібно натиснути “Ещё...”

 

Вид на екрані

Приклад заповнення

Міжосьова відстань

Максимальне число пасів

Кут нахилу передачі

 

Після завершення вводу усіх даних натиснути кнопку «Продолжить».

Потім, як ввели вихідні дані, виконати у верхньому меню команду «Расчет». Після закінчення розрахунків необхідно виконати команду «Результаты». Рекомендується вибрати пункт «Основные результаты».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результати розрахунків можна зберегти у файл (для наступного роздрукування).

«Файл → Сохранить»

У вікні, що з'явилося, «Запись файла» виконати наступні дії:

1. Вибрати тип файлу: Текст у форматі RTF.

2. Задати ім'я файлу: Raschet

3. Натиснути кнопку «Сохранить» Enter

За відсутності програми “APM WinMachine” розрахунок пасової передачі можна автоматизувати за допомогою електронних таблиць “Microsoft Excel”.

(Наведений приклад розрахунку клинопасової передачі, поданий у підручнику Д.В. Чернилевського “Детали машин”).

Вихідними даними при цьому розрахунку служить обертальний момент на ведучому валу Т1, Н·м і кутові швидкості ведучого та веденого валів.

Заносимо вихідні дані у відповідні комірки програми для розрахунку пасової передачі.

Відповідно до величини обертального моменту із додатку 1 обираємо тип паса, а з додатку 2, орієнтуючись на мінімальне значення, подане у додатку 1, – діаметр ведучого шківа пасової передачі. Заносимо дані у відповідні комірки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після цього електронна таблиця автоматично проводить розрахунок діаметра веденого шківа. Отримане значення потрібно заокруглити до найближчого стандартного значення відповідно до додатку 1. Далі програма автоматично визначає кутову швидкість, передаточне відношення і відхилення дійсної кутової швидкості від заданої. Якщо відхилення становитиме більше п’яти відсотків, потрібно провести перерахунок, змінивши діаметр ведучого шківа.

Визначаємо основні геометричні і кінематичні співвідношення в пасовій передачі. Програма розраховує колову швидкість паса, мінімальну і максимальну міжосьову відстань і довжину паса. Розрахункову довжину паса заокруглюємо до стандартного значення відповідно до додатку 4. Після прийняття стандартної довжини паса програма розраховує остаточну міжосьову віддаль.

Одним зі критеріїв роботоздатності пасової передачі є кут охоплення пасом малого шківа. Визначений кут для клинопасової передачі повинен бути більше 1200. Далі проводиться розрахунок кількості пасів, необхідних для передачі потужності приводу. Для визначення необхідної кількості пасів потрібно методом інтерполяції (користуючись додатком 5) визначити потужність, яку можна передати одним пасом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

При визначенні кількості пасів потрібно враховувати умови експлуатації передачі, прийнявши із додатку 6 і 7 відповідні коефіцієнти.

Після цього програма визначає силу попереднього натягу, сили, що діють на вали і ширину ободів шківів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Самостійне виконання студентами індивідуальних завдань.

За допомогою електронних таблиць “Microsoft Excel” студенти повинні провести проектування приводу клинопасовою передачею відповідно до отриманих індивідуальних завдань. Індивідуальні завдання подано у додатку Б. За результатами розрахунків оформляються звіти про виконану роботу. Зразок бланку звіту подано у додатку В. Для спрощення виконання індивідуальних завдань в додатку Г подано довідкові таблиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Поточний контроль виконання роботи, консультативна робота.

VІІ. Захист звітів про роботу.

VІІІ. Підведення підсумків, узагальнення матеріалу.

Оголошуємо оцінки за заняття, відмічаємо кращих і ініціативних студентів.

ІХ. Видача завдання для самостійної роботи студентів.

Перевірити втомну довговічність клинового паса, якщо: d1=200 мм, d2=500 мм, ω1=150 рад/с, а=800 мм.

Х. Приведення в порядок робочих місць.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ


Додаток А. Зразки тестових завдань для контролю вихідного рівня знань студентів

Варіант 1

1. Від яких факторів залежить втомне руйнування паса пасової передачі?

а) від потрапляння абразивних матеріалів на робочу поверхню паса;

б) від циклічного згину паса при охопленні ним шківа;

в) від пробуксовування паса;

г) від перегрівання паса

2. Який із зазначених шківів використовується у швидкохідній плоскопасовій передачі.

а) а; б.

б) г; д.

в) б; в.

г) а; б; в.

 

 

 

 

 

 

 

3. Назвіть передачу зображену на рисунку в

а) клинопасова

б) відкрита;

в) напівперехресна;

г) перехресна.

 

 

 

 

 

4. За рахунок чого може бути створений попередній натяг паса в передачі.

а) переміщення шківів;

б) натяжних роликів;

в) встановлення двигуна на плиті, що коливається;

г) всі варіанти вірні.

 

5. Визначити діаметр меншого шківа, якщо діаметр більшого шківа d2=210 мм; частота обертання ведучого вала 945 об/хв; а веденого 540 об/хв. Ковзання в передачі не враховується.

а) 100 мм;

б) 112 мм;

в) 120 мм;

г) 140 мм.


6. Потужність на ведучому валі пасової передачі 5 кВт, частота обертання 1250 об/хв. Виберіть клиновий пас.

а) b=13 мм h=8мм

б) b=17 мм h=10,5мм

в) b=22 мм h=13,5мм

г) b=32 мм h=19мм

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Що враховує коефіцієнт Сα Спри розрахунку пасової передачі по формулі [К]=КoСα Сυ Сo / Сp

а) кут обхвату шківа пасом;

б) дію відцентрової сили;

в) динамічні навантаження;

г) розміщення передачі в просторі;

 

8. Вкажіть основні переваги паса 3 в порівнянні з пасом 2.

а) менша маса;

б) рівномірне витягування в порівнянні із багаторядними передачами;

в) більший коефіцієнт тертя;

г) менший діаметр шківа.

 

 

 

9.  Яка основна вимога ставиться до паса?

а) не дефіцитність матеріалу з якого він виготовлений;

б) надійність;

в) невисока вартість;

г) високий коефіцієнт тертя між пасом і шківом.

 

10.  Який кут обхвату малого шківа рекомендується для нормальної роботи плоско пасової передачі.

а) α≥1500;

б) α≥1200;

в) α≥1400;

г) α≥1100;


Варіант 2

1. Визначити фактичне передаточне відношення пасової передачі, якщо діаметр ведучого шківа d1=315мм ; діаметр веденого шківа d2=785 мм. Коефіцієнт ковзання в передачі 0,02.

а) 0,4;

б) 2,44;

в) 2,09;

г) 2,54.

 

2. Що розуміють під пружним ковзанням паса в пасовій передачі?

а) розтягування при передаванні заданого навантаження

б) ковзання паса на шківі при перевантаженні;

в) проковзування на шківі через зменшення тертя.

г) циклічна зміна швидкості паса на шківах через зміну натягу.

 

3. Назвіть передачу зображену на рисунку г

а) напівперехресна;

б) кутова;

в) перехресна;

г) клинопасова.

 

 

 

 

4. Вкажіть основні переваги плоскопасових передач у порівнянні із клинопасовими.

а) простота;

б) плавність ходу;

в) великі навантаження на вали;

г) використання в передачах із непаралельними валами.

 

5. Які паси виготовляють безкінечними?

а) клинопасові;

б) плоскопасові;

г) шкіряні паси;

в) правильна відповідь відсутня.

 

6. Потужність на ведучому валі пасової передачі 31,5 кВт, частота обертання 500 об/хв. Виберіть клиновий пас.

а) b=13 мм h=8мм

б) b=17 мм h=10,5мм

в) b=22 мм h=13,5мм

г) b=32 мм h=19мм

 

 

 

 

 

 

7. Що враховує коефіцієнт при розрахунку пасової передачі по формулі

а) кут обхвату шківа пасом;

б) дію відцентрової сили;

в) динамічні навантаження;

г) розміщення передачі в просторі;

 

8. Представлені деякі контрукції клинових пасів. В чому основне призначення прорізів на внутрішньому боці поверхні паса 3.

а) зменшення маси паса;

б) підвищення тягової здатності;

в) збільшення тертя між шківом і пасом;

г) зменшення напруження згину в пасі.

 

 

 

 

 

 

9. З якого матеріалу виготовляють шківи пасових передач?

а) сталі або чавуну;

б) алюмінієвих сплавів;

в) текстоліту чи пластмаси;

г) всі варіанти вірні.

 

10.  Який кут обхвату малого шківа рекомендується для нормальної роботи клинопасової  передачі.

а) α≥1500;

б) α≥1200;

в) α≥1400;

г) α≥1100;


Варіант 3

1. Яке основне призначення перехресних пасових передач.

а) збільшення довговічності;

б) збільшення міжосьової відстані;

в) обертання валів назустріч один одному;

г) збільшення кута обхвату.

 

 

 

 

2. Визначити коефіцієнт ковзання в пасовій передачі, якщо діаметр ведучого шківа d1=60мм, діаметр веденого шківа d2=150мм, передаточне відношення передачі u=2,56.

а) 0,04;

б) 0,025;

в) 0,25;

г) 0,015.

 

3. Основною перевагою поліклинових пасів над клиновими є:

а) більша ширина;

б) більша гнучкість;

в) більш стале передаточне відношення;

г) правильна відповідь відсутня.

 

4. На рисунку в зображено:

а) поліклинову передачу;

б) плоскопасову передачу;

в) клинопасову передачу;

г) круглопасову передачу.

 

 

 

 

5. Вкажіть основну особливість пасових варіаторів.

а) змінна міжосьова відстань;

б) змінне передаточне відношення;

в) змінна сила попереднього натягу паса;

г) змінна довжина паса.

 

6. Потужність на ведучому валі пасової передачі 20 кВт, частота обертання 800 об/хв. Виберіть клиновий пас.

а) b=13 мм h=8мм

б) b=17 мм h=10,5мм

в) b=22 мм h=13,5мм

г) b=32 мм h=19мм

 

 

7. Що враховує коефіцієнт при розрахунку пасової передачі по формулі

а) кут обхвату шківа пасом;

б) дію відцентрової сили;

в) динамічні навантаження;

г) розміщення передачі в просторі;

 

8. Вкажіть основну перевагу зображених передач в порівнянні із плоскопасовими передачами.

а) менш жорсткі вимоги до монтажу;

б) більша довговічність;

в) більша жорсткість паса;

г) більша несуча здатність при однакових попередніх натягах.

 

9. Чим забезпечується достатній попередній натяг паса?

а) періодичним вкорочення і зшиванням паса;

б) заміна паса новий;

в) встановлення натяжного пристрою;

г) всі варіанти вірні.

 

10. В якому діапазоні колових швидкостей рекомендоване використання клинопасової передачі.

а) v≤30 м/с.

б) v≤10…15 м/с.

в) v≤25 м/с.

г) v≤15…25 м/с.


Додаток Б. Індивідуальні завдання для виконання практичного заняття.

Тип паса: клиновий.

 

Обертальний момент Т1пас.

Кутова швидкість ω1пас.

Кутова швидкість ω2пас.

  1.                

22,1

83,8

28,2

  1.                

16,7

104,6

35,8

  1.                

59,2

130,2

45,6

  1.                

24,7

72,7

23,6

  1.                

45,6

92,7

32,3

  1.                

120,3

157,5

45,6

  1.                

55,4

75,6

22,3

  1.                

140,3

242,6

82,3

  1.                

24,3

78,4

25,4

  1.           

36,3

67,8

22,3

  1.           

75,6

162,3

55,6

  1.           

39,4

92,3

31,3

  1.           

98,7

256,3

82,7

  1.           

45,6

92,3

31,2

  1.           

53,2

120,6

42,6

  1.           

82,3

212,3

101,2

  1.           

74,6

180,8

63,2

  1.           

62,3

160,8

54,3

  1.           

78,8

190,3

65,6

  1.           

82,3

256,3

84,3

  1.           

24,6

78,2

24,3

  1.           

35,3

58,6

19,3

  1.           

71,2

164,5

56,7

  1.           

88,4

212,3

69,8

  1.           

33,1

75,6

24,3

  1.           

55,6

145,6

45,8

 


Додаток В.    Борщівський агротехнічний коледж

Кабінет “Технічна механіка”

ЗВІТ

ПРО ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ2

Проектування приводу з пасовою передачею

Виконав студент __________________________

група   ____________       Дата ___________

 

Вихідні дані: Т1п = _____ Нм; 1п =____ рад/с; 2п =_____ р/с

 

1. Приймаємо пас перерізу ______ і d1=_____мм.

 

2. Діаметр веденого шківа: d2 = d11п/2п = __________________________ мм.

Приймаємо d2 = __________ мм.

3. Кутову швидкість веденого вала, приймаючи відносне ковзання = 0,015:

 

2п /= d1·1п (1-)/d2 =___________________________________= _____ рад/с

 

4. Передаточне відношення: uп = 1п /2п =___________ = ____

 

5. Похибка Δ=I2п-2пI/2п=________________________________=______<5%

 

6. Швидкість паса: = 1пd1/(21000) = __________________ = ____м/с

 

7. Орієнтовне значення міжосьової віддалі:

amin = 0,55(d1+d2)+h =  __________________ = _____ мм,

 

аmax = 2(d1+d2) = ___________________ = _____мм

Приймаємо а = _____ мм.

8. Довжина паса :

L = 2a+(/2)(d1+d2)+[(d2-d1)2/(4a)] = ____________________________________ = ____ мм,

 

Приймаємо довжину паса L = _______мм.

 

9. Кінцева міжосьова віддаль:

10. Кут обхвату меншого шківа:

1o180-57[(d2-d1)/a] =______________________________ = ______

____________________________________________________________________________

11. Потрібне число клинів паса:

z = P/[P]=______________ = _____

Приймаємо кількість пасів ________________.

 

де Р - потужність приводу, Р= Т1·1=____________________,Вт________кВт

[P] – допустима потужність одного паса, кВт

[P] = P0CCp = _________________________ = _____ кВт.

Допустима потужність Ро, що передається одним пасом перерізу ___в стандартних умовах. В даному випадку для паса перерізом ___ при діаметрі меншого шківа d1=___мм і швидкості паса =_____ м/с Ро = _______ кВт.

Значення зліва від дійсної швидкості _________м/с потужність________кВт

Дійсне значення швидкості     _________м/с потужність___Х____кВт

Значення справа від дійсної швидкості _________м/с потужність________кВт

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Приймаємо коефіцієнти C = _____ і Ср = ____.

12. Сила, що діє на вали:

Fn = 2F0 z sin(1o/2) = _____________________________________ = ____ H,

 

F0 = 780P/(CCpz)+qV2_____________________________________________ = ______ H,

Маса одного погонного метра паса q = ____ кг/м.

 

13. Ширина ободів:

M1 = M2 = e(z-1)+2f =__________________________________ = _______ мм.

 

е = _______мм і f = ________мм.

 

Приймаємо М = ______мм.

 

Висновки:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Контрольні запитання

1. Обґрунтуйте застосування передачі із зубчастим пасом.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Які типи пасів Ви знаєте.

____________________________________________________________________________

3. Якими коефіцієнтами враховуються умови роботи пасової передачі при її розрахунку на тягову здатність.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Оцінка ________________________

 

Викладач ______________________    Студент __________________

Підпис          Підпис


Додаток Г. Довідкові таблиці для виконання індивідуальних завдань

Додаток 1 Мінімальне значення діаметрів шківів для передач найбільших моментів

Позначення перетину паса

Обертальний момент Т1, Н·м

d1 min, мм

О

<30

63

А

15...60

90

Б

50...150

125

В

120...600

200

 

Додаток 2 Стандартний ряд розрахункових діаметрів шківів

63, 71, 80, 90, 100, 112, 125, 140, 160, 180, 200, 224, 250, 280, 315, 355, 400, 450, 500, 560, 630, 710, 800, 900, 1000, 1120, 1250, 1400, 1600, 1800, 2000, 3150, 3550, 4000.

 

Додаток 3 Розміри клинових пасів (ГОСТ 1284.1-80ГОСТ 1284.3-80)

 

Позначення перетину

Розміри перетину, мм

Площа перетину, А, мм2

Гранична довжина пасу, L, мм

Маса 1 м довжини, кг

bp

b

h

y

О

8,5

10

6

2,1

47

400...2500

0,06

А

11

13

8

2,8

81

560...4000

0,105

Б

14

17

10,5

4,0

138

800...5300

0,18

В

19

22

13,5

4,8

230

1800...10600

0,30

Г

27

32

19

6,9

476

3150...15000

0,62

Д

32

38

23,5

8,3

692

4500...18000

0,90

Е

42

50

30

11,0

1170

6300...1800

1,5

 

Додаток 4 Стандартний ряд довжин паса Lp, мм

400, 450, 500, 560, 630, 710, 800, 900, 1000, 1120, 1250, 1400, 1600, 1800, 2000, 2240, 2500, 2800, 3150, 3550, 4000, 4500, 5000, 6300, 7100, 8000, 9000, 10 000, 11 200, 12 500,  14 000, 16 000, 18 000.

 

Додаток 5 Потужність Ро, кВт, що передається одним клиновим пасом

Перетин пасу

Діаметр малого шківа d1,мм

Швидкість паса, м/с

3

5

10

15

20

25

30

1

2

3

4

5

6

7

8

9

О

63

0,31

0,49

0,82

1,03

1,11

-

-

71

0,37

0,56

0,95

1,22

1,37

1,4

-

80

0,4

0,62

1,07

1,41

1,6

1,65

-

90

0,44

0,67

1,16

1,56

1,73

1,9

1,85

100

0,46

0,7

1,24

1,67

1,97

2,1

-

А

90

0,56

0,84

1,39

1,75

1,88

-

-

100

0,62

0,95

1,6

2,07

2,31

2,29

-

112

0,7

1,05

1,85

2,39

2,74

2,82

2,5

125

0,74

1,15

2,00

2,66

3,1

3,27

3,14

140

0,8

1,23

2,18

2,91

3,44

3,7

-

Продовження додатку 5

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Б

125

0,92

1,39

2,26

2,8

-

-

-

140

1,07

1,61

2,7

3,45

3,83

-

-

160

1,2

1,83

3,15

4,13

4,73

4,88

4,47

180

1,3

2,01

3,51

4,66

5,44

5,76

5,53

200

1,4

2,15

3,79

5,08

6,0

6,43

-

224

1,47

2,26

4,05

5,45

6,5

7,05

-

В

200

1,85

2,77

4,59

5,8

6,33

-

-

224

2,08

3,15

5,35

6,95

7,86

7,95

7,06

280

2,28

3,48

6,02

7,94

9,18

9,6

9,05

315

2,46

3,78

6,63

8,86

10,4

11,1

10,9

Г

355

4,46

6,74

11,4

14,8

16,8

17,1

15,4

400

4,94

7,54

13,0

17,2

20

21,1

20,2

450

5,36

8,24

14,4

19,3

22,8

24,6

24,5

 

Додаток 6 Коефіцієнт C, що враховує кут обхвату на малому шківі:

α10

180

170

160

150

140

C

1

0,97

0,94

0,91

0,88

 

Додаток 7 Коефіцієнт  Ср, що враховує режими роботи. При спокійному режимі роботи (передачі із стрічковими транспортерами, токарних і шліфувальних верстатів) Ср=1; при помірних коливаннях навантаження (передачі ланцюгових транспортерів, фрезерних верстатів) Ср=0,9; при значних коливаннях навантаження (передачі скребкових транспортерів, стругальних верстатів) Ср=0,8; при ударних навантаженнях(передачі до дробилок, молотків і екскаваторів) Ср=0,7. При двозмінній роботі Ср зменшується на 0,1, при трьохзмінній на 0,2.

 

Додаток 8 Основні розміри, мм профілю канавок литих і точених шківів

Перетин пасу

bp

ho

h

e

f

α=400

dp

b1

О

8,5

2,5

7,0

12,0

8,0

180

10,2

А

11

3,3

8,7

15,0

10,0

450

13,4

Б

14

4,2

10,8

19,0

12,5

560

17,0

В

19

5,7

14,3

25,5

17,0

710

23,1

Г

27

8,1

19,9

37,0

24,0

1000

32,9

Д

32

9,6

23,3

41,5

29,0

1250

38,9

Е

42

12,5

30,5

58,0

38,0

1600

51,1

 


doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку