Урок основ здоров’я
для 6 класу
підготувала учитель
КЗ «Пасічанська гімназія»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Профілактика йододефіциту і діабету. Правила купівлі, обробки та зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях
Мета: ознайомити учнів із небезпечними наслідками діабету, йододефіциту; учити здійснювати профілактику йододефіциту й діабету, зберігати і споживати йодовану сіль; правильно добирати продукти, багаті на йод; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з інформацією, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати бажання дотримуватися правил харчування для здоров’я.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
називати наслідки неправильного харчування;
-
пояснювати причини зберігати і споживати йодовану сіль;
-
аналізувати інформацію на упаковках харчових продуктів;
-
запобігати харчовим отруєнням;
-
надавати допомогу і самодопомогу при харчових отруєннях;
-
пояснювати небезпеку йододефіциту.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: мультимедійна презентація, проектор, підручник, ілюстративний ряд, роздатковий матеріал.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
-
Тестування у форматі «Так – Ні».
-
Основними потребами людини є потреба у воді та їжі. +
-
Від правильного харчування залежить стан здоров’я цілих народів. +
-
«Хворобами цивілізації» страждають деякі африканські країни. –
-
Організм людини на 99% складається з води. –
-
Для повноцінного життя людині потрібні білки, жири, вуглеводи та вітаміни. +
-
Вуглеводи найкраще забезпечують організм енергією. +
-
Співвідношення білків, жирів, вуглеводів, вітамінів та мінеральних речовин – це калорійність. –
-
Білком багаті молочні продукти, риба та яйця. +
-
Жири дають відчуття ситості на тривалий час. –
-
Вітамін С необхідний для формування кісток і зубів. –
-
На раціон харчування впливають матеріальні можливості та реклама. +
-
Людина, що займається спортом має випивати більшу кількість води. +
-
Взаємоперевірка.
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Вправа «Де логіка?».
-
Що на вашу думку, об’єднує ці три зображення? (Йод)
-
Чи відомо вам для чого потрібен йод в організмі людини?
-
Сьогодні ми поговоримо про те, для чого людині йод та до чого призводить йододефіцит та дізнаємося про небезпеку цукрового діабету.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Робота в малих групах.
-
Вправа «Фішбоун».
-
Опрацюйте матеріал підручника на с. 42 – 43 та виконайте завдання.
-
Робота в парах.
-
Розгляньте зображення. Позначте, які з продуктів можуть призвести до харчового отруєння?
-
Якими продуктами можна доповнити цей список?
-
Крос-тест (с. 46 підручника).
-
Опрацюйте пам’ятку.
Перейдіть за посиланням http://zhmerinka-adm.gov.ua/news/pamjatka-naselennju-harchovi-otrujennjata-jih-profilaktika чи скористайтеся QR-кодом та ознайомтеся із пам’яткою.
-
За допомогою крос-тесту навчіться правильно надавати першу допомогу при харчових отруєннях.
-
Робота в парах.
-
Користуючись матеріалом підручника на с. 44 та Інтернетом, сформуйте пам’ятку про правильне поводження з продуктом після покупки.
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
Практична робота № 6 .
Визначення збалансованості харчового раціону.
-
У вашому віці лише на підтримання дихання та інших функцій організму необхідно на добу приблизно 1440 ккал. Помірна активність додає потребу приблизно у 1000 ккал. Інтенсивні заняття спортом можуть збільшити її у2 рази. Так, підліток баскетболіст звичайного дня витрачає приблизно 2000—2500 ккал, а в день тренування— до 3000—4000 ккал».
Завдання для практичної роботи
-
За допомогою харчової піраміди складіть свій раціон для звичайного дня.
-
За допомогою таблиці з наступної сторінки додайте страви достатньої калорійності для днів, коли займаються спортом.
-
Практична робота № 7 .
Аналіз маркування харчових продуктів.
Об’єдную дітей в пари. Діти отримують по пачці продукції та мають проаналізувати його склад. Потім обмінюються.
-
Порівняйте склад різних виробників однієї продукції.
Назва продукту
|
|
|
|
Назва та адреса виробника
|
|
|
|
Склад продукту
|
|
|
|
Харчова та енергетична цінність
|
|
|
|
Умови зберігання
|
|
|
|
Термін зберігання
|
|
|
|
Маса продукту
|
|
|
|
Штрих-код
|
|
|
|
-
Підсумки уроку.
-
Вправа «Займи позицію».
-
Займіть позицію «Яке відділення супермаркету варто обходити стороною?». Свій вибір обґрунтуйте.
-
Інструктаж з домашнього завдання.
-
С. 42 – 47 підручника.