Урок:"Прогнозування змісту твору за заголовком та ілюстрацією. Дослідження значення слова. Вправляння в правильній вимові й наголошуванні слів."

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 1 класу Нової української школи. Очікувані результати: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком та ілюстрацією; розвиває уміння, необхідні для написання; розуміє значення слів, поповнює власний словниковий запас.
Перегляд файлу

Українська мова                                    

Тема: Прогнозування змісту твору за заголовком та ілюстрацією.

Дослідження значення слова. Вправляння в правильній вимові й наголошуванні слів. Письмо складів, слів з вивченими буквами.

Очікувані результати: прогнозує  орієнтовний зміст твору за заголовком та ілюстрацією; розвиває уміння, необхідні для написання; розуміє значення слів, поповнює власний словниковий запас.

І.  Вступна частина. Емоційне налаштування.

В народі кажуть:

Усміхнена людина – це здоров’я половина.

Поверніться до гостей, посміхніться і привітайтесь.

Доброго здоров’я.

А щоб гарний настрій мати, треба гарно працювати.

Я бажаю, щоб ви були на уроці уважними, активними, працьовитими.

ІІ.  Основна частина.

Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з творчістю Марії Солтис-Смирнової.

Я запрошую в крісло автора дитину дня. Вона підготувала для вас цікаву інформацію про письменницю.

- Давайте поаплодуємо Анютці за цікаве повідомлення!!!

Марія Солтис-Смирнова крім того, що писала казки для дітей  мала ще одне захоплення – малювала картини.

Що зображено на картині ? (квіти в вазі)

До якого жанру віднесемо картину? (натюрморт)

Слово НАТЮРМОРТ французького походження, означає МЕРТВА ПРИРОДА

Які кольори використала художниця?

Який настрій у вас викликає картина?

Пригадайте тему нашого тижня?  (Пригоди краплинки)

Письменниця Марія Солтис - Смирнова пропонує нам відправитися у подорож з краплинкою.

Куди саме  ви дізнаєтеся, розгадавши ребус.

 

 

 

           Л І С

                                                РОБОТА В ПАРІ

- А зараз ми попрацюємо у парах. Вам потрібно побудувати звукову модель слова ЛІСОК. Порахувати та вписати кількість складів, звуків, букв. Скільки звуків?, букв порівняйте

Пара, яка впорається із завданням, будує будиночок.

Порівняйте свою роботу із правильним варіантом.

Оцініть роботу в парі за допомогою пальчика

Подружка краплинки веселка підготувала вам кольорові пірамідки. Давайте прочитаємо їх ланцюжком.

Попрацюємо в зошитках.

- Запишіть склади під диктовку: ал  лі са су  во ви ко

Пропишіть цілий рядочок слова лісок у зошитах.

Самооцінювання

Порівняйте зі зразком та оцініть свою роботу смайликом.

Фізкультхвилинка «Дощик накрапає»

Ми сьогодні познайомимося із твором Марії Солтис-Смирнової . Прочитайте назву твору «Як звірята джерело рятували».

(Вивішує ілюстрацію на дошку)

D:\MyDocuments\Desktop\fotooboi-art-dekor-veselij-ruchej-201h242-foto-1.jpeg

- Розгляньте ілюстрацію. Поміркуйте про що може йтися в тексті.

- Який настрій у тваринок?

ЧИТАННЯ ТЕКСТУ ВЧИТЕЛЕМ

- Чи справдилися ваші передбачення?

         У творі зустрічались слова, значення яких ми дізнаємось, коли звернемось до тлумачного словничка.

Чи знаєте ви значення слова укріпляли?

За тлумачним словничком слово

УКРІПЛЯЛИ    - робили міцнішим, надійнішим

ЩЕПКА - тонка пластинка дерева, відколота вздовж волокон.

 РУСЛО – заглиблення у ґрунті по якому тече струмок, річка

- Який жанр цього твору? ЧОМУ?

- Про кого розповідається в тексті?

- Я можу помилятися, але здається, блискавка вдарила прямо в клен?

( Ні у сухий дуб)

- Кого на вашу думку можна назвати справжніми друзями?

- Чи можна назвати тваринок справжніми друзями?

- Як ви гадаєте чи впоралися б тваринки, якби працювали поодинці? ЧОМУ?

-  Щоб сталося, якби звірятка не очистили джерельце?

- Чому потрібно охороняти водойми?

- Вода є скрізь – в кожній живій істоті.

Вода для всіх живих організмів є основою життя. Без води не може існувати жоден живий організм.

- Для кого вода є рідною домівкою? (риби, раки, медузи, молюски)

Вода має велике значення для задоволення потреб людини.

Не вживаючи воду протягом 5 – 6 діб людина загине.

Для яких  ще потреб людині необхідна вода?

Воду людина використовує: вмиватися, для прання, приготування їжі, миття посуду, поливати квіти, напування тварин….

Поміркуйте!

- Що станеться, якщо зникне вода з планети.

Без води немає життя на землі. Наша планета перетвориться на пустелю.

Пропоную взяти участь у акції «Збережемо кожну краплинку».

Слово АКЦІЯ латинського походження означає ЗАХІД, ДІЙСТВО, для вирішення конкретної мети. 

Подружка краплинки -веселка подарувала нам свої кольори , щоб ми об’єднались у групи.

Скільки кольорів у веселки?

Що знаємо про число7?

Де зустрічається число7 у повсякденному житті?(7 днів тижня, 7кольорів веселки)

Повторення правил роботи в групі (олівчики)

РОБОТА В ГРУПІ

Розгляньте картинки та складіть правила, які допоможуть зберегти воду.

1 група

Як і скільки чистити зуби - Як правильно чистити зуби дитині –  стоматологічний портал MyDentist.ua

Вчасно закритий кран, коли чистиш зуби, приймаєш душ та миєш посуд – і ти збережеш десятки літрів води

За 1 хв з крана витікає 4 л води.

2 група

Не мийте овочі та фрукти під проточною водою. Користуйтеся для миття продуктів мискою.

Пропоную ГОЛОВОЛОМКУ

Під проточною водою, щоб помити овочі потрібно витратити 9л води. А , щоб помити у мисці , лише 2л.

Скільки літрів води ми зекономимо?

3 група

На річках і водоймах України утворюються сміттєві острови - новини України  - Укрaїнa - TCH.ua

Викинь порожню пляшку в спеціальний сміттєвий контейнер, а не під ноги, щоб вона не потрапила до річки.

             4 група

Як правильно поливати квітник?

Для поливу квітників та газонів використовуйте дощову воду.

5 група

Premium Photo | Close up of person collecting plastic from the river. man  cleaning river of plastics.

Розчищати джерельця та струмки

6 група

Аналіз Директиви 2006/66/ЄС Європейського парламенту і Ради від 6 вересня  2006 року про батарейки, батареї та акумулятори і відходи з них та  скасування Директиви 91/157/ЄС – Екологія Право Людина

Викидати батарейку у спеціальні місця.

1 батарейка забруднює 400 л води

А тепер оцініть свою роботу в групі

Якщо чудово впоралися із завдання та задоволені роботою в групі – зелений смайлик

Якщо працювали добре але вміємо ще краще жовтий смайлик

Якщо було важко працювати в групі червоний смайлик

 

Давайте підведемо підсумки нашого уроку за допомогою зірочок

Рефлексія «Зірочки»

 

docx
Додано
29 березня 2022
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку