Урок "Програмні середовища для створення анімації. Формати файлів комп'ютерної анімації. Етапи створення анімованого зображення."

Про матеріал
матеріал розроблений до вибіркового модуля "Комп’ютерна анімація", для 11 кл
Перегляд файлу

 

Тема: Програмні середовища для створення анімації. Формати файлів комп’ютерної анімації. Етапи створення анімації.

Мета: розглянути найкращі ПЗ для створення анімації; ознайомитися із форматами файлів для комп’ютерної анімації; сформувати загальне уявлення про створення анімації; розвивати пізнавальний інтерес учнів до предмету.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Обладнання: комп’ютер, презентація, мережа Інтернет, відео заготовки (фрагменти).

І. Організаційний момент.

Привітання учителя й учнів, організація уваги. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Повторення.

  1. Що таке анімація?
  2. На категорії ділиться анімація? 
  3. Яка анімація представлена на відео?

 

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Анімовані картинки є одним з найважливіших ресурсів для створення сайтів, ігор та інших масштабних проектів. Але створити анімацію можна тільки в спеціальних програм, які призначені саме для цього. Сьогодні ми розглянемо список програм, які на це здатні, їх формати та можливості.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь учителя яка супроводжується презентацією

Ми розглянемо програми самого різного калібру, які можуть підійти як для професіоналів, так і для новачків. Деякі з них можуть виявитися корисними тільки в певній ситуації, в якій не допоможуть інші, але всі вони створювалися для однієї мети - щоб урізноманітнити творчість.

(можна запропонувати учням в зошиті намалювати таблицю, яку вони під час розповіді повинні заповнити)

Назва

Призначення

Формати

Переваги

Недоліки

 

 

 

 

 

 

Easy GIF Animator дозволяє створити анімовані банери, кнопки, прості та складні анімації.У цій програмі, крім власного малювання анімації, можна створити анімацію з відео. Для роботи можна використовувати зображення в форматах gif, jpg, jpeg, png, bmp, а на кінцевому результаті отримати зображення в форматі gif,avi, flash.

Найкращі функції Easy GIF Animator – це простий у використанні інтерфейс, інтуїтивно зрозумілий макет та зручні майстри. Недолік – GIF-анімації можуть виглядати застарілими .

 

PivotAnimator створює  двовимірну векторну анімацію, яке не потребує особливих навичок малювання і володіє простим і зрозумілим інтерфейсом. Процес створення заснований на переміщенні фігур, складених з ліній і кіл (скелетна анімація), а також спрайтів. Програма дозволяє зберігати анімації в форматах gif і avi (без звуку).

 

 

 

 

Pencil - це проста програма для створення анімації. Програма використовує для створення анімації єдиний растровий інтерфейс. Зовні редактор нагадує стандартний Paint, і, може здатися, що це звичайний редактор зображень, якби не тимчасова смуга внизу. У цьому редакторі теж можна вибирати інструмент і міняти кольори, але замість звичайного зображення на виході ми отримаємо справжню анімаційну картинку.

Без всяких сумнівів, Pencil піддійте для створення простенької анімації, яка не відніме у вас багато часу, але для більш складного проекту вона не підходить через малу кількість функцій і інструментів. Великим плюсом є те, що інтерфейс програми дуже схожий на всім відомий Paint, що трохи полегшує роботу з ним.

Synfig - це інструмент для створення 2D анімації, який здатний працювати як з векторної, так і з растровою графікою, і який дозволить створювати анімацію швидше і споживає менше ресурсів.Всі елементи, які створюються в програмі є векторними, а єдину пікселізацію можна виявити тільки при зміні дозволу або розміру зображення у імпортованих в програму зображень.

Програма підтримує геометрію, градієнти, фільтри, перетворення і багато іншого. Все здійснюється з інтерфейсу програми. Проте вам будуть потрібні певні знання і навички.

DP AnimationMaker – це проста в управлінні програма, за допомогою якої можна зробити анімований фон для сайту, ігри або для чого-небудь ще. Програма дозволить вам не тільки обробити зображення, додавши до нього спецефектів, але і зберегти підсумковий файл в безлічі популярних форматів:GIF-анимации, AVI-відео, MOV, PNG і EXE (необхідний для растрових іконок і зображень). Ніяких серйозних налаштувань робити не буде потрібно, призначений для користувача інтерфейс містить виключно функціональні і корисні інструменти, за допомогою яких ви легко зможете створити свою унікальну анімацію і поділитися її на популярних форумах і блогах.

Недоліки: тимчасовий пробний період, на англійській мові.

AdobePhotoshop – найбільш популярний графічний редактор растрових зображень, насамперед фотографій. Він є одним з головних інструментів комп’ютерних дизайнерів, зокрема, розробників Web-сторінок, художників, розробників карт, фотографів. Але за допомогою цієї програми можна також створювати власну анімацію.

Photoshop підтримує такі формати файлів 3D: U3D, 3DS, OBJ, KMZ і DAE. Можливо використовувати тривимірні файли для впровадження в двовимірне фото. Для імітації руху в Photoshop можна створювати кадри мультиплікації, використовуючи шари зображення. Можна створювати відеозображення, засновані на одній з багатьох заданих піксельних пропорцій. Після редагування є змога зберегти свою роботу у вигляді файлу GIF-анімації або PSD, який надалі можна програти у багатьох відеопрограмах, таких як AdobePremierePro або AdobeEffects. Доступне відкриття або імпортування відеофайлів і послідовності зображень для редагування і ретушування, створення відеоряду мультиплікації і експорт робіт у файл формату QuickTime, GIF-анімацію або послідовність зображень. Відеокадри можна окремо редагувати, трансформувати, клонувати, застосовувати до них маски, фільтри, різні способи накладення пікселів, на них можна малювати, використовуючи різні інструменти.

V.Фізкультхвилинка. Вправа для зняття втоми очей.

Приведемо коротку загальну характеристику найбільш розповсюджених форматів графічних і анімаційних файлів.

Формат GIF – є растровим форматом і розроблявся з низькими швидкостями передачі даних. Він став першим графічним форматом, що підтримується Web. Анімаційні файли GIF дозволяють в одному файлі зберігати декілька зображень, які відтворюються послідовно.

Мінус – для анімації зберігаю серію повноцінних картинок, тобто, файл з 24 кадрів буде в 24 рази більше вихідного статичного. GIF показує тільки 256 кольорів.

Формат WEBP – (з’явився в 2010 році)заміна формату GIF і інших форматів. Він має всі можливості GIF, але тільки в поліпшеному варіанті, тобто, при анімації наступний кадр зберігає тільки зміни попереднього. А це зменшує розмір анімованого файлу. Недолік – цей формат підтримується не скрізь.

Фліки (розширення імені файлу .FLA; .FLI; .FLC; .FLH; .FLT; .FLZ) – є форматами анімаційних файлів. Усі дані в цих файлах групуються у фрейми (frame). Фрейм - це один кадр фільму. Фрейми складаються з так званих блоків. Блоки файлу і містять у собі всю інформацію, необхідну для програвання фільму. На початку блоку, як і кожного фрейму, вказується його розмір і його тип, тому що коли тип блоку чи фрейму невідомий, то їх можна просто пропустити.

В основі дельта-стиску, що використовується у фліках, лежить ідея зберігати тільки відмінності одного кадру від іншого. Це дозволяє програвати файли навіть на повільних відеоадаптерах, тому що потрібно виводити тільки частину зображення. Самі дані стискаються за схемою RLE. Перший фрейм містить повне зображення, відносно якого і будуються відмінності інших фреймів.

Сімейство фліків:

  • .FLI (розмір: до 320 ´ 200; палітра 256 кольорів);
  • .FLC (розмір: будь-який; палітра 256 кольорів);
  • .FLH (розмір: будь-який; колір: 15 біт на точку 5-5-5;
  • .FLT (розмір: будь-який; колір: 24 біта на точку);
  • .FLZ (розмір: будь-який; колір: будь-який; замість RLE-компресії використовується LZW- компресія, як у ZIP).

Недоліком даних форматів фільмів є відсутність звукового супроводу, який просто усунути в конкретній реалізації, ввівши при програванні фільму звуковий супровід. Також недоліком є відсутність опорних кадрів, але цей недолік також просто усунути, створивши утиліту для розміщення у файлі опорних кадрів і вказівників на ці кадри. Перевагами даного формату вважається його поширеність, простота створення в ньому анімаційних файлів та досить висока міра стиснення. Фліки використовуються в анімаційних програмах, комп’ютерних іграх і додатках САПР, де потрібно виконувати тривимірні операції з векторними даними. Вони найкращим чином пристосовані для зберігання анімаційних послідовностей, створених за допомогою комп’ютера або намальованих вручну.

Формат JPEG призначений для зменшення розмірів файлів растрових зображень, що мають плавні переходи кольорових тонів і відтінків. Дозволяє регулювати співвідношення між мірою стискання файлу і якістю зображення. JPEG стискує зображення, зберігаючи його повну чорно-білу версію і більшу частину колірної інформації. Так як зберігається не вся колірна інформація, JPEG є форматом зі втратами, що проявляється, особливо в сильно стиснених файлах, в вигляді розмитого або випадкового розподілення пікселів.

JPEG не дозволяє включати в файл більше одного зображення, тому анімація JPEG не дуже поширена в Web. JPEG найбільше всього підходить для фотографій або графіки зі складними тінями та ефектами освітлення і використовується в Web для фотографій товарів, об’ємних зображень і графіки з ефектами освітлення.

Формат PNG  є растровим, стандартизований в 1995 році і призначений для публікації зображень в Інтернеті. PNG підтримує три типи зображень – кольорові з глибиною 8 або 24 біти і чорно-білі з градацією 256 відтінків сірого. Стискання інформації здійснюється без втрат, передбачені 254 рівня альфа-каналу та черезрядкова розгортка.Вважається, що PNG забезпечує краще стискання, ніж GIF (на 10 –30 %), що залежить від якості кодувальника.

 Формат CDR (CorelDraw) використовується програмою CorelDraw, дозволяє записувати векторну і растровий графіку, текст. Файл у форматі CDR може мати кілька сторінок.

Формат IFF (InterchangeFileFormat) – растровий універсальний формат, який забезпечує об’єднання і збереження даних різного типу (нерухомих зображень, звуку, музики, відео і тексту). Файли цього формату практично повністю складаються з порцій – структур даних, які вміщують 4-байтовий ідентифікатор, 4-байтове значення розміру і блок даних. Порції можна вкладати одна в одну. Для стиснення використовується алгоритм RLE. На основі формату IFF розроблений тривимірний векторний і анімаційний формат TDDD (TurboSilver 3D DataDescription).

На жаль, не існує універсального формату, який можна було б рекомендувати на всі випадки життя. Якщо наше завдання - забезпечити обмін даними між програмами, оптимальний формат приходиться підбирати методом проб і помилок.

Етапи створення анімації.

Розглянемо коротко, як відбувається процес створення анімації:

  1. спочатку ми повинні розробити ідею;
  2. потім, на основі нашої розповіді/теми ми розробляємо схему сюжету;
  3. створюємо сценарій: що нам потрібно зробити;
  4. на основі сценарію створюємо кадри анімації, тобто, комп’ютерні малюнки, які були створенні в будь-якого ГР;
  5. створюємо комп’ютерну анімацією за своїм сценарієм: створюємо файл/вказуємо тривалість кадру/кількість повторень/та зберігаємо усі наші кадри;
  6. попередньо проглядаємо нашу анімацію. Якщо необхідно – вносимо зміни, якщо ні – повністю зберігаємо готову роботу.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Бесіда з учнями.

       З якими програмами ви сьогодні ознайомилися?

       Яка програма вам найбільше сподобалася? Відповідь обґрунтуйте

       Назвіть формати, які призначенні для анімації?

       Що необхідно для створення анімації?...

VІI. Домашнє завдання.

Розробіть ідею та сюжет до власної анімації, яку ви, пізнішу, самі створите (графічна анімація) та презентуєте (комп’ютерна анімація).

 

 

1

 

docx
Додано
22 січня
Переглядів
1063
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку