Урок "Промінь. Відрізок. Ламана та їх довжини", математика 5 клас

Про матеріал

Мета уроку: узагальнити поняття промінь, відрізок, сформувати поняття ламаної, довжини відрізка та ламаної, вміння розпізнавати, вимірювати та зображувати їх за допомогою лінійки, знаходити їх довжини. Розвивати увагу, логічне мислення, охайність та наполегливість в навчальній праці, кмітливість, виховувати потребу в пізнанні, інтерес до предмету, культуру математичної мови.

Перегляд файлу

Тема: Промінь. Відрізок. Ламана та їх довжини.

Мета: узагальнити поняття промінь, відрізок, сформувати поняття ламаної, довжини відрізка та ламаної, вміння розпізнавати, вимірювати та зображувати їх за допомогою лінійки, знаходити їх довжини. Розвивати увагу, логічне мислення, охайність та наполегливість в навчальній праці, кмітливість, виховувати потребу в пізнанні, інтерес до предмету, культуру математичної мови.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: Комп’ютерна презентація Microsoft PowerPoint «Промінь. Відрізок. Ламана та їх довжини», креслярські приладдя, ребуси

Хід уроку.

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності.

Фронтальна бесіда

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«Щоб прийти до чогось більшого, треба починати з меншого»

Дорогі діти, а як вигадаєте, яка з цих геометричних фігур найменша? Яка найголовніша, та, що жодна з інших без неї не обходиться?

IV. Вивчення нового матеріалу

Девіз уроку: «Міцні знання – гарантія успіху»

Пояснення нового матеріалу відбувається за допомогою комп’ютерної презентації, шляхом проведення евристичної бесіди, поєднаної з виконанням практичних завдань

Слайд №1 – Уявлення про точку                          Слайд №2 – Поняття відрізка,   його кінців, позначення, довжина, рівні відрізки

                

Слайд №3 – Поняття ламаної,                  Слайд №4 – Одиниці вимірювання

її елементи та довжина                              довжини

 

              

V. Закріплення знань. Формування вмінь.

Робота з підручником п.6.

Дайте відповіді на запитання:

  •                  Яка фігура зображена на мал. 22. Назвіть початок і кінець зображеного відрізка.
  •                  Якої довжини відрізки, що зображені на малюнках 23 та 24?
  •                  Розгляньте мал. 25, що на ньому зображено? Назвіть:
  •                   кінці, вершини, ланки ламаної
  •                   виміряйте довжину ламаної АВСDК

Усні вправи.

№ 271, 273, 278

Письмові вправи на побудову та обчислення довжин геометричних обєктів за рівнями:

ІІ рівень - №282, №292

ІІІ рівень - № 287, №295

IV рівень - № 297, №304

№ 308 - Практичне завдання: виміряйте довжину і ширину:

а) сторінки зошита

б) своєї парти

Додатково:

1. Побудуйте відрізок АВ завдовжки 4см. Чи можна сполучити точки А і В відрізком меншої довжини? Побудуйте відрізок, удвічі довший за відрізок АВ, так, щоб:

а) одним з його кінців була точка А, а точка В належала цьому відрізку;

б) одним з його кінців була точка В, а точка А не належала цьому відрізку;

в) точки А і В належали цьому відрізку

VІ. Підведення підсумків уроку:

Гра «Найрозумніший». Учням пропонується розгадати анаграми і сформулювати якнайбільше, суджень, що пов’язано з зашифрованим словом.

Розгадай анаграму:

ЧАТОК, ШИРЕВНА, КОДРІЗІВ, ВАЖИНОД, АМАЛАН

Рефлексія

 

VII. Домашнє завдання

Опрацювати п.6, виконати вправи за рівнями:

ІІ рівень - №284 – побудова відрізків заданої довжини, №288 розпізнавання відрізків

ІІІ рівень – №286 обчислення довжини та розпізнавання відрізків, №296 – побудова ламаної та обчислення її довжини

ІV рівень - №303 – обчислення довжини шляху, який має вигляд ламаної, №306 – завдання на побудову

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
3405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку