Мета уроку: узагальнити поняття промінь, відрізок, сформувати поняття ламаної, довжини відрізка та ламаної, вміння розпізнавати, вимірювати та зображувати їх за допомогою лінійки, знаходити їх довжини. Розвивати увагу, логічне мислення, охайність та наполегливість в навчальній праці, кмітливість, виховувати потребу в пізнанні, інтерес до предмету, культуру математичної мови.
Тема: Промінь. Відрізок. Ламана та їх довжини.
Мета: узагальнити поняття промінь, відрізок, сформувати поняття ламаної, довжини відрізка та ламаної, вміння розпізнавати, вимірювати та зображувати їх за допомогою лінійки, знаходити їх довжини. Розвивати увагу, логічне мислення, охайність та наполегливість в навчальній праці, кмітливість, виховувати потребу в пізнанні, інтерес до предмету, культуру математичної мови.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: Комп’ютерна презентація Microsoft PowerPoint «Промінь. Відрізок. Ламана та їх довжини», креслярські приладдя, ребуси
Хід уроку.
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація навчальної діяльності.
Фронтальна бесіда
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
«Щоб прийти до чогось більшого, треба починати з меншого»
Дорогі діти, а як вигадаєте, яка з цих геометричних фігур найменша? Яка найголовніша, та, що жодна з інших без неї не обходиться?
IV. Вивчення нового матеріалу
Девіз уроку: «Міцні знання – гарантія успіху»
Пояснення нового матеріалу відбувається за допомогою комп’ютерної презентації, шляхом проведення евристичної бесіди, поєднаної з виконанням практичних завдань
Слайд №1 – Уявлення про точку Слайд №2 – Поняття відрізка, його кінців, позначення, довжина, рівні відрізки
Слайд №3 – Поняття ламаної, Слайд №4 – Одиниці вимірювання
її елементи та довжина довжини
V. Закріплення знань. Формування вмінь.
Робота з підручником п.6.
Дайте відповіді на запитання:
Усні вправи.
№ 271, 273, 278
Письмові вправи на побудову та обчислення довжин геометричних об’єктів за рівнями:
ІІ рівень - №282, №292
ІІІ рівень - № 287, №295
IV рівень - № 297, №304
№ 308 - Практичне завдання: виміряйте довжину і ширину:
а) сторінки зошита
б) своєї парти
Додатково:
1. Побудуйте відрізок АВ завдовжки 4см. Чи можна сполучити точки А і В відрізком меншої довжини? Побудуйте відрізок, удвічі довший за відрізок АВ, так, щоб:
а) одним з його кінців була точка А, а точка В належала цьому відрізку;
б) одним з його кінців була точка В, а точка А не належала цьому відрізку;
в) точки А і В належали цьому відрізку
VІ. Підведення підсумків уроку:
Гра «Найрозумніший». Учням пропонується розгадати анаграми і сформулювати якнайбільше, суджень, що пов’язано з зашифрованим словом.
Розгадай анаграму:
ЧАТОК, ШИРЕВНА, КОДРІЗІВ, ВАЖИНОД, АМАЛАН
Рефлексія
VII. Домашнє завдання
Опрацювати п.6, виконати вправи за рівнями:
ІІ рівень - №284 – побудова відрізків заданої довжини, №288 розпізнавання відрізків
ІІІ рівень – №286 обчислення довжини та розпізнавання відрізків, №296 – побудова ламаної та обчислення її довжини
ІV рівень - №303 – обчислення довжини шляху, який має вигляд ламаної, №306 – завдання на побудову
1