6 клас. БІОЛОГІЯ Дата _________________
Тема: Проростання насіння. Дослідницький практикум. Дослідження умов проростання насінин
Мета:
ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап
Учні по колу дарують один одному уявну квітку, бажаючи сусіду бути схожим на неї.
2. Актуалізація опорних знань учнів
От ми дарували один одному уявні квітки, вони були різними? А чи можна сказати, що всі квітки однакові за будовою? Давайте пригадаємо, з яких елементів складається квітка. Учні називають складові квітки, а вчитель дає завдання паралельно до назв органів.
3. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми й мети уроку
Проблемна ситуація
Як ми щойно з’ясували – насінина, – дуже важливе утворення, за допомогою якого відбувається збереження, відтворення, виживання рослин на Землі. Як на вашу думку, чи живе насіння? Чи можемо ми це перевірити? Перевірка здатності насіння дихати, шляхом погаслої свічки – занурення в колбу з замоченим насінням, свічки що горить, виявлення вуглекислого газу, який там зібрався. Чому свічка не гасне в колбі з сухим насінням? Що ж потрібно для того, щоб насіння стало живим та активним? Запис теми уроку в зошити.
4. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу
Для проростання насіння необхідні такі умови:
А ось Вася семикласник знайшов на вулиці цікаву насінину. Вирішив усіх здивувати виростити взимку невидану рослину, звичайно в кімнаті. Знайшовши посудину, Вася поклав на дно вату, змочену водою, а на неї - насінину. Він так все робив швидко спритно і акуратно, що жодної краплі води з чайника не вилив на підлогу. Поставив банку в тепле місце і став чекати результату. День, два, тиждень... “Чому ж дослід не вдався?” - подумав він.
Підсумок:
Отже, підсумовуючи вивчене, можна впевнено сказати, що:
Умови, в яких знаходиться насінина в даний час визначають її поведінку та активність. Якщо насіння знаходитиметься в сухому вигляді, то процеси життєдіяльності в нього будуть загальмованими, воно начебто спатиме. Якщо насіння потрапляє у вологе середовище, то його процеси життєдіяльності активізуються й воно починає проростати. В цьому ви переконалися, виконуючи свої дослідження. Отже, що є головною умовою для проростання насіння? Які ж іще фактори впливають на цей процес?
Слово надається учням, які проводили досліди, що в своєму виступі характеризують:
Один із учнів проводить аналіз досліду загалом, порівнюючи його результати, робить висновок про умови проростання насіння – тепло, світло, зволоження.
Завдання
Прочитати в підручнику «проростання насіння», олівцем позначити те, чого ми не знали.
Бесіда
5. Узагальнення і систематизація знань учнів КРОСВОРД
6. Підсумки уроку та повідомлення домашнього завдання
Аналіз діяльності учнів на уроці та її оцінка. Визначення загального настрою уроку з висловлювань учнів. Домашнє завдання: вивчити §
Кросворд
ЯКИЙ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ЕЛЕМЕНТ НАСІНИНИ ЗАШИФРОВАНИЙ?
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
4 |
|
6 |
|
1 |
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЗАВДАННЯ
1. Клітина, що утворюється в результаті злиття гамет.
2. Укорочений пагін рослини, що відіграє роль генеративного органу.
3. Збільшення розмірів організму з часом.
4. Сукупність якісних і кількісних змін, що відбуваються в живому організмі.
5. Тканина насінини, що містить поживні речовини для зародка.
6. Найважливіший фактор проростання насіння.
7. Зародковий …, частина зародка, що проростає першою.
ЯКИЙ НАЙВАЖЛИВІШИЙ ЕЛЕМЕНТ НАСІНИНИ ЗАШИФРОВАНИЙ?