Урок 4
(7 клас, фізика)
Тема уроку. Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умова рівноваги важеля.
Мета уроку.
Навчальна: ввести поняття простого механізму, моменту сил як фізичної величини, з’ясувати види простих механізмів, сформувати поняття важіля, сформувати умову рівноваги важіля.
Розвивальна: розвивати просторове уявлення, увагу, акуратність.
Виховна: виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: мультимедійна дошка.
Очікувані результати уроку.
Знати: визначення простих механізмів, формулу для визначення та одиниці вимірювання моменту сил,.
Вміти: вирішувати стандартні завдання.
Структура уроку
І. Організація класу (1 хв.)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)
V. Постановка проблеми (3 хв.)
VI. Формування нових знань (15 хв.)
VII. Формування вмінь (15 хв.)
VIII. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)
IX. Хвилинка цікавої фізики (3 хв.)
X. Домашнє завдання (1 хв.)
Хід уроку
І. Організація класу
Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні представляюь результати опрацьованих вдома досліджень
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4 )
Ще в давні часи невідомі генії винайшли прості механізми – пристосування для перетворення сили і руху. Більшу частину з них винайшли ще до нашої ери. Наприклад, корабельники і мореплавці застосовували блоки, коловороти і поліспасти.
ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку
Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.
V. Постановка проблеми (слайд 5)
Будова механізмів, що використовуються людиною, може бути дуже складною, але для того, щоб зрозуміти їх роботу, досить вивчити так звані прості механізми – важіль, блок і похилу площину.
VI. Формування нових знань (слайд 6-10 )
Учитель формулює означення важеля, умови рівноваги важеля, вводить поняття моменту сил. Під час викладу нового матеріалу проводить фронтальна бесіда з учнями.
VII. Формування вмінь (слайд 11-12)
Робота в парах
VIII. Підбиття підсумків уроку (слайд 13-15)
Графічний диктант з подальшою самоперевіркою
Якщо твердження правильне, учні ставлять знак , якщо неправильне – знак
IX. Хвилинка цікавої фізики (слайд 16-21)
Вчитель ознайомлює учнів з застосуванням важелів в тілі людини, побуті та техніці.
X. Домашнє завдання (слайд 22)
За допомогою олівця та трьох монет по 5 копійок виміряйте масу лінійки. Маса однієї монети дорівнює 4,3 г.
Список використаних джерел: