Урок Прості механізми. Момент сили

Про матеріал
Даний ресурс призначений для вчителів фізики, які викладають у 7 класі за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. Астрономія. 7-12 класи». Цифровий ресурс розроблено відповідно до підручника: «Фізика: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл.» (автори: В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова. 2015р.). Може бути використано при опрацюванні розділу: «Механічна робота та енергія», під час вивчення теми: «Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умова рівноваги важеля» за новим державним стандартом. Створено відповідну мотивацію навчальної діяльності учнів та поставлено цікаву проблему. В даному цифровому ресурсі розглядаються питання про фізичний зміст простих механізмів, сформовано поняття важеля, моменту сили важеля, умова рівноваги важеля, введено одиниці вимірювання моменту сили, подано різнорівневі задачі з теми. В розділі «Хвилинка цікавої фізики» наведено приклади використання важелів в природі, техніці, побуті. Крім стандартного домашнього завдання з підручника учням пропонується виконати домашній експеримент.
Перегляд файлу

Урок 4

(7 клас, фізика)

Тема уроку.  Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умова рівноваги важеля.

Мета уроку.

Навчальна: ввести поняття простого механізму, моменту сил як фізичної величини, з’ясувати види простих механізмів, сформувати поняття важіля, сформувати умову рівноваги важіля.

Розвивальна: розвивати просторове уявлення, увагу, акуратність.

Виховна: виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.

Тип уроку:     засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: мультимедійна дошка.

Очікувані результати уроку.

Знати: визначення простих механізмів, формулу для визначення та одиниці вимірювання моменту сил,.

Вміти: вирішувати стандартні завдання. 

 

Структура уроку

І.  Організація класу (1 хв.)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)

V. Постановка проблеми (3 хв.)

VI. Формування нових знань (15 хв.)

VII. Формування вмінь (15 хв.)

VIII. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)

IX. Хвилинка цікавої фізики (3 хв.)

X. Домашнє завдання (1 хв.)

 

Хід уроку

І. Організація класу

      Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

     Учні представляюь результати опрацьованих вдома досліджень

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4 )

Ще в давні часи невідомі генії винайшли прості механізми – пристосування для перетворення сили і руху. Більшу частину з них винайшли ще до нашої ери. Наприклад, корабельники і мореплавці застосовували блоки, коловороти і поліспасти.

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку

      Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.

V. Постановка проблеми (слайд 5)

Будова механізмів, що використовуються людиною, може бути дуже складною, але для того, щоб зрозуміти їх роботу, досить вивчити так звані прості механізми – важіль, блок і похилу площину.

VI. Формування нових знань (слайд 6-10 )

Учитель формулює означення важеля, умови рівноваги важеля, вводить поняття моменту сил. Під час викладу нового матеріалу проводить фронтальна бесіда з учнями.

VII. Формування вмінь (слайд 11-12)

Робота в парах

  1. Вага вантажу 1 становить 80 Н. Визначте вагу вантажу 2

  1. Визначте масу вантажу, якщо сила що діє на правий кінець важеля, дорівнює 60 Н.

  1. Маса вантажу 1 – 15 кг, вантажу 2 – 5 кг. Визначте масу вантажу 3. З якою силою важіль тисне на опору?

VIII. Підбиття підсумків уроку (слайд 13-15)

Графічний диктант з подальшою самоперевіркою

Якщо твердження правильне, учні ставлять знак , якщо неправильне – знак      

  1.              Чи може простий механізм давати виграш в роботі?ні
  2.              Чи правда, що лопата це простий механізм?так
  3.              Чи може важіль перебувати в рівновазі, якщо сили, що його обертають діють в одному напрямку? ні
  4.              Чи залишається важіль нерухомим, якщо не справджується правило моментів? ні
  5.              Чи завжди виграш у силі супроводжується програшем у відстані? Так

IX. Хвилинка цікавої фізики (слайд 16-21)

Вчитель ознайомлює учнів з застосуванням важелів в тілі людини, побуті та техніці.

X. Домашнє завдання (слайд 22)

  1. § 34, вивчити
  2. ст. 225, вправа 34, №6, №7
  3. Експериментальне завдання:

За допомогою олівця та трьох монет по 5 копійок виміряйте масу лінійки. Маса однієї монети дорівнює 4,3 г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Фізика: Підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів./Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. – Київ: Генеза, 2008 – 207с. (книга трьох авторів)
  2. Усі уроки фізики. 8 клас./ Кирик Л.А. – Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 352 с. (книга одного автора)
  3. Фізика: підручн. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ [В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін.]; за ред.  В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгого. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256с.: іл., фот. (книга трьох авторів)
  4. Фізика 7 кл.: підруч. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ М.І. Шут, Т.М. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2014. – 256с.: 1л. (книга трьох авторів)
  5. Фізика: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Д. Сиротюк. – Київ: Генеза. 2015. – 240 с.: іл.. (книга одного автора)

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 41.Прості механізми. «Золоте правило» механіки
Додано
8 листопада
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку