Урок "Провідні держави світу в 20 – 30-х рр. ХХ ст. Німеччина".

Про матеріал

Урок для 10 класу з всесвітньої історії.

Автор: Семенюк Олена Володимирівна

Перегляд файлу

ТЕМА. Провідні держави світу в 20 – 30-х рр. ХХ ст. Німеччина

Мета:

 — допомогти учням засвоїти основні поняття; фашизм, нацизм (націонал-соціалізм), антисемітизм.

— формувати вміння встановлювати хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із існування Веймарської республіки, Листопадової революції в Німеччині, шляхів приходу нацистів до влади, проаналізувати сутність Веймарської республіки як альтернативи нацистському режиму в Німеччині, встановити передумови, механізми та наслідки утвердження націонал-соціалізму; висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Адольфа Гітлера.

— забезпечити диференційований підхід у ході вивчення історичних подій.

— встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями.

Формувати групи компетентностей: хронологічна, просторова, інформаційно-мовленнєва, логічна, аксіологічна, соціальна та громадянська компетентності.

Методи: пояснення, коментоване читання тексту документа, проблемна лекція, фронтальна бесіда, дискусія, робота з підручником, роздавальним матеріалом, з контурною картою.

Прийоми: «Асоціації», «Мозкова атака», створення проблемної ситуації, метод «ІНСЕРТ», «ДРІД», «Два-чотири - всі разом», «Навчаючи - учусь», «сенкан».

Форми навчання: парна, групова, індивідуальна, фронтальна.

Засоби: підручники, Іnternet, інформаційні таблички, роздавальний матеріал, таблиці, карта «Німеччина у 20 – 30-х рр. ХХ ст.», наочний матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ВЧИТЕЛЬ.

Розпочати урок я хочу  словами відомого філософа І. Канта. Я пропоную вам самим скласти цей вислів із хаотично розсипаних слів  і пояснили, як ви розумієте його суть.

треба                      вчити

              думок                       а

думати                   не

Очікувані відповіді:

(учні складають вислів філософа та пояснюють, як вони його розуміють)

ВЧИТЕЛЬ.

Отже, епіграфом до нашого уроку будуть слова І. Канта: «Не думок треба вчити, а думати».

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ВЧИТЕЛЬ.

Ми продовжуємо вивчати тему «Провідні держави світу в 20 – 30-х рр. ХХ ст.» і за допомогою методу «ІНСЕРТ» закріпимо знання з попередніх тем.

Текст для опрацювання за допомогою позначок:

«V» – інформація відома

«+» –  вперше зустрічаю цю інформацію

«-» –  про подію чув, але думав інакше

«?» – інформація невідома, хочу знати

  1. Тоталітаризм – це політична система, якій притаманний повний контроль над усіма сферами життя населення.
  2. Відмінність між поняттями «нацизм» і «фашизм».
  3. Веймарська республіка.
  4. Лібералізм – це ідейна і політична течія, що проголошує принципи громадянських і політичних свобод.
  5. Листопадова революція 1918 року.
  6. Цю країну називали «переможеною серед переможців».
  7. А. Гітлер – людина, особистість, політик.
  8. «Пивний путч».
  9. «Похід на Рим».
  10. «Кришталева ніч».

 

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ПЛАНУ УРОКУ

Виходячи із результатів роботи за методом «ІНСЕРТ», учні самостійно формулюють мету уроку.

План уроку:

1. Листопадова революція 1918 року у Німеччині.

2. Конституція та Веймарська республіка.

3. Німеччина у 1919 – 1939 рр.

4. Постать в історії.

5. Нацистський режим в Німеччині.

 

ІV. ОСНОВНА ЧАСТИНА

ВЧИТЕЛЬ.

У 1918 р. для правлячих кіл Німеччини стало зрозумілим, що війна програна. Війна для країни коштувала надзвичайно дорого: 2 млн. – загиблих, мільйони поранених і скалічених, загострення матеріальних проблем, недовіра імператору, повідомлення про революційні події в Росії. Всі ці чинники і призвели до революції в Німеччині.

РОБОТА над ПЕРШИМ ПУНКТОМ ПЛАНУ

  1. Робота в зошитах

3 листопада 1918 р. – повстання моряків в місті Кілі, привід до революції.

9 листопада 1918 р. – утворення уряду – Ради народних уповноважених (РНУ).

  1. Робота з підручником. Проаналізувати діяльність (РНУ)

Запитання вчителя:

1. Чи були проголошені демократичні свободи?

2. Чи вирішувались економічні питання, які?

3. Що таке «Союз Спартака», ваше ставлення до нього?

  1. Робота в зошитах

30 грудня 1918 р. – утворення «спартаківцями» КПН.

5 – 6 січня 1919 р. – вбивство лідерів КПН К. Лібкнехта та Р. Люксембург через організацію збройного повстання.

19 січня 1919 р. – вибори до Національних зборів, президент – Ф. Еберт.

Проміжний підсумок вивченого: назвати основні етапи Листопадової революції.

РОБОТА над ДРУГИМ ПУНКТОМ ПЛАНУ

  1. Робота в зошитах

6 лютого – 31 липня 1919 р. – робота Національних зборів у м. Веймарі.

31 липня 1919 р. – прийняття Конституції.

  1. Робота в групах з запропонованим документом «Витяги з Веймарської

Конституції»

https://studfile.net/preview/14506863/page:58/

Кожна група відповідає на запитання, яке записане під документом.

РОБОТА над ТРЕТІМ ПУНКТОМ ПЛАНУ

ВЧИТЕЛЬ

Після Листопадової революції Німеччина була в стані глибокої кризи. Страйки в Берліні, в Рейнсько-Вестфальській області, самопроголошення Баварської Радянської Республіки, у Гамбурзі повстання організоване лідером Комінтерну Е. Тельманом. Але не тільки комуністи, соціалісти, анархісти піднімаються на виступи за владу, втягуються в боротьбу і нацисти.

  1. Словникова робота

Нацизм – агресивна націоналістична течія, що визначає право на панування у світі винятково арійської раси.

Антисемітизм – одна з форм національної та релігійної нетерпимості, що проявляється у ворожому ставленні до євреїв у різних формах, аж до знищення.

  1. Робота в зошитах

1919 р. – утворено НСДАП на чолі з А. Гітлером.

  1. Робота в парах. Опрацювання документу за покликанням

https://studfile.net/preview/14506863/page:58/

          «Програмні цілі НСДАП» та «Пивний путч»

  1. Бесіда за опрацьованим документом
  • Принципи, які покладені в основу діяльності НСДАП?
  • Що об’єднує програму з іншими тоталітарними режимами?
  • Чому зміг відбутися заколот фашистів в Баварії?
  • Що виклав Гітлер у своїй книзі «Майн кампф»?

РОБОТА над ТРЕТІМ ПУНКТОМ ПЛАНУ

  1. Виступи учнів з випереджувальними завданнями: «Історичний портрет                     

А. Гітлера» (постать в історії)

РОБОТА над П’ЯТИМ  ПУНКТОМ ПЛАНУ

ВЧИТЕЛЬ.

У квітні 1932 р. президентом республіки став Гінденбург, а нацисти отримали 37% голосів у парламенті. Вже  у 1933 р. Гітлер став рейхсканцлером (главою уряду).

  1. Робота в зошитах

30 червня 1934 р. – «ніч довгих ножів», фізичне знищення керівників СА (штурмовиків), які виступали за переділ власності в Німеччині.

З 9 на 10 листопада – «кришталева ніч» - єврейські погроми.  

Так принцип поділу влади за Веймарською республікою було відкинуто, вся повнота влади зосередилась в руках Гітлера. Нацистський режим вступив у свої  повні права. По всій країні з’явились концентраційні табори, створено державну таємну поліцію – гестапо, охоронні загони (СС), антисемітизм став офіційною політикою держави.

V. РЕФЛЕКСІЯ. ФОРМУВАННЯ МИСЛЕННЯ «СУЧАСНЕ ЧЕРЕЗ МИНУЛЕ»

ВЧИТЕЛЬ.

Ми  вивчили дуже насичену подіями і термінами тему. Я пропоную вам за допомогою прийомів «Сенкан»  та «ДРІД»  закріпити свої знання. Ключове слово сенкану «Німеччина», але за періодами свого розвитку.

  1. Сенкан

Очікувані результати:

Німеччина

Розбита, Веймарська

Розвивається, змінюється, фашизується

Країну захоплює нацистський режим

Тоталітарна

  1. Прийом «ДРІД»

Ддосвід (що робили, що пам’ятаєте) – відповіді учнів

Р – рефлексія (які відчуття, реакція) – відповіді учнів

І – інформація (яку одержали, які висновки) – відповіді учнів

Д – дії (як ви будете діяти в майбутньому) – дотримуватися складових демократії, не допускати антинародних дій уряду ніколи не допускати насилля та фашизму, завжди пам’ятати трагічні уроки минулого, щоб не допустити їх у сучасному.

VІ. АНАЛІЗ ДОСЯГНУТИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Оцінювання відповідей учнів (аналіз).

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний параграф, написати есе «Прихід до влади нацистів».

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку