Урок "Пряма пропорційна залежність" для учнів 6 класу загальноосвітніх шкіл. Перший урок з теми "Відношення та пропорції"
6 клас
Тема уроку: пряма пропорційна залежність
Мета уроку. сформувати уявлення учнів про пряму пропорційну залежність величин, ознайомити із прикладами таких величин, що їх учні зустрічають у повсякденному житті та під час вивчення шкільних предметів; сформувати вміння розв'язувати задачі цього типу складанням пропорції.
Розвивати обчислювальні навички.
Виховувати в учнів прагнення активно приймати участь в процесі уроку.
Формування компетентностей: математичних (уміння оперувати числовою інформацією, встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності )комунікативних (формування власної точки зору, розвиток культури мовлення, вміння доводити власну позицію). Виховування активності, уваги, кмітливісті, самостійністі.
Прищеплення інтересу до математики.
Ключові компетенції: уміння робити висновки і приймати рішення.
Інформаційна компетентність: уміння знаходити інформацію за допомогою реальних об’єктів (телефон, інтернет).
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Очікувані результати: діти можуть сформувати поняття пропорційної залежності, привести приклади з життя, можуть розв’язувати елементарні задачі з теми
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності класу до навчання
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірка вчителем візуально.
IIІ. Мотивація навчальної діяльності
Наведемо приклади прямо пропорційних величин, що знайомі учням з повсякденного життя (кількість купленого і його вартість, час і відстань при сталій швидкості і т. ін.). Ви вже ознайомилися із алгоритмом знаходження невідомого члена пропорції.
IV. Формування теми і мети уроку
Сьогодні ви навчитеся розв’язувати задачі, застосовуючи алгоритм пропорцій.
V. Актуалізація опорних знань
1. Пропорція – це….?
2. Як називаються члени пропорції?
3. Основна властивість пропорції звучить так : ….
Чи знали ви, що за допомогою пропорцій можна розвязувати задачі. Ви вже вмієте знаходити невідомий член пропорції, тож застосуємо це до задач
Створення проблемної ситуації та оголошення теми уроку
У таблиці задані величини
К-ть (кг) |
2 |
3 |
5 |
7 |
8 |
Вартість (грн) |
4 |
6 |
10 |
14 |
16 |
Від чого залежить вартість ? Що є сталим, а що змінюється?
Час роботи |
2 |
3 |
6 |
7 |
10 |
К-ть деталей |
10 |
15 |
30 |
35 |
50 |
Від чого залежить кількість виготовлених деталей ? Що є сталим, а що змінюється?
Які на вашу думку є ще прямі залежності величин? Чи залежить кількість товару від кількості заплачених грошей (інші приклади).
Учні записують у зошитах тему уроку і означення.
Дві величини називають прямо пропорційними, якщо при збільшенні (або зменшенні) однієї з них у кілька разів інша збільшується (зменшується) у стільки ж разів
VІ. Розв’язування вправ 590, 593,594,595,597,601,609,611,613
VІІ. Підсумки уроку
Логічна задача
Як знайти товщину цеглини, з якої побудований будинок?
Рефлексія
Чи ми сьогодні впоралися з поставленими задачами? Чи можемо ми себе сьогодні похвалити??
Домашнє завдання №№594,602, ( знайти в інтернеті й записати на окремому аркуші цікаву (на вашу думку)задачу на прямо пропорційний поділ)