Конспект бінарного уроку з математики та історії для 5 класу на тему: " Додавання, віднімання та порівняння натуральних чисел. Хронологія часу."

Про матеріал

Тема. Хронологія часу. Додавання, віднімання та порівняння натуральних чисел

Епіграф:«Предмет математики настільки серйозний, що не втрачати нагоди

зробити його трохи цікавішим»

Блез Паскаль

Мета:

  • Навчальна: вдосконалити знання та вміння, навички усного та письмового обчислення; повторити та узагальнити, вдосконалити знання з теми «Козацька Україна».
  • Розвивальна: розвивати рівень самостійного та творчого, логічного мислення, розвивати вміння аналізувати завдання та шукати різні способи їх вирішення;
  • Виховна: виховувати культуру математичного мовлення, любов до України, Рідного краю, любов та повагу до історичного минулого, теперішнього та майбутнього нашого краю.

На уроці поєднано різні способи роботи: робота в групах, парах або двійках, самостійна робота та фронтальна.

Перегляд файлу

Бінарний  урок історії  та з математики 5 клас

 Тема:  Хронологія часу. Додавання, віднімання та порівняння  натуральних чисел.

Мета:

  • Навчальна: вдосконалити знання та вміння, навички усного та письмового обчислення;  повторити та  узагальнити, вдосконалити знання з теми «Козацька Україна».
  • Розвивальна: розвивати рівень самостійного та творчого, логічного мислення, розвивати вміння аналізувати завдання та шукати різні способи їх вирішення;
  • Виховна: виховувати культуру математичного мовлення, любов до України,  Рідного краю, любов та повагу до історичного минулого, теперішнього та майбутнього  нашого краю.

 

Епіграф:«Предмет математики настільки  серйозний, що не втрачати нагоди  

зробити його трохи цікавішим»

Блез Паскаль

 

                                           План та хід уроку

 

І. Організаційний момент.Поставити 1-початок уроку, 2- кінець уроку

13321_2afc9f56ade5b80b9311e7da9d9235f6

________      ________     _________

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.

Вступне слово вчителя математики. ( 1 хв)

Для життя є важливим уміння знаходити непомітні на перший погляд зв’язки між неспорідненими предметами. Це відкриває нові можливості для пізнання світу. Тому сьогодні ми спробуємо об’єднати математику з історією.

Сьогодні ми повинні подолати два схили – історичний і математичний. Давайте домовимось, що 1) ви не будете сумувати, якщо вам щось не вдасться; 2) нехай те чого ви не зможете зробити, не заважає тому, що ви зможете зробити. І нехай ваш успіх на уроці буде результатом певних умінь і навичок.

Сьогодні на уроці ми повторимота узагальнимо знання з  теми «Додавання, віднімання та порівняння  натуральних чисел».

ІV. Актуалізація опорних знаньСлово вчителя історії.Робота в парах.( 3 хв )

Анаграми   (Розшифруй   слово та поясни  його значення )

Тисялітчотя, лочис, ків, шара аре, стотямліт, численлітоням, рациф.

(тисячоліття, число, вік, наша ера, століття, літочислення, цифра)

Слово вчителя математики.

Теоретична розминка.Гра «Математичний бумеранг» (3 хв.)

- Які ви знаєте числа?

- Які числа натуральні?

- Що ми називаємо цифрою?

- Скільки є цифр в математиці?

- Які цифри ви знаєте?

- Скільки є натуральних чисел?

Усний рахунок . (4 хв)

 

Виконай дії:

1)  26 + 48 = 74 - О

Х

Р

О

Н

О

Л

О

Г

І

Я

70

8

74

17

74

60

74

32

121

15

2)  38 – 23 = 15 - Я

3) 45 – 13= 32 - Г

4)  9 + 8 = 17 - Н

5)  199 - 78= 121- І

6)  25 - 17 = 8 - Р

7)  28 + 32 = 60- Л

8)  56 + 14 = 70 - Х

Слово вчителя історії. ( 1 хв)

 Отже, на уроці математики сьогодні ми відновимо у пам’яті  й тему з історії  ХРОНОЛОГІЯ.   Поміркуйте та дайте визначення терміну, хронологія – це …..

V. Застосування набутих знань і вмінь.

Слово вчителя математики.

Робота по рядах: 1 ряд - 1 рівняння, 2 ряд - 3 рівняння, 3 ряд - 3 рівняння.

№1. Розв’яжіть рівняння: ( 3хв )

1) х + 412 = 512;    х=100.

2) 713 – х = 513;     х=200.

3) х – 123 = 277;   х=400.

Слово вчителя історії. ( 1 хв)

Бесіда.

  1.            Як називається цей час в історії? ( 100, 200, 400)
  2.            Які ще ви знаєте назви історичного  часу?

Слово вчителя математики.

№2. Обчисліть зручним способом. ( 4хв )

1 варіант.  172+482+28+518=1200

2 варіант.  92+354+308+146=900

Слово вчителя історії. (  1 хв.)

До якого століття ми відносимо дату 1200, 900 рік.  Якщо ви подивитесь на лінію часу , то ви побачите що 9 по 13  ст.  це століття розвитку Київської Русі . 

Слово вчителя математики.

a

2869

2868

2688

b

389

397

387

c

880

882

899

3.Цікавий квадрат. ( Робота в парах)( 3хв )

І варіант

  1.   Виберіть з першого рядка найбільше число а;
  2.   Виберіть з другого рядка найменше число ;
  3.   Виберіть з третього рядка ні найменше ні найбільше число с;

4) Знайдіть значення виразу a – b – c.

Відповідь: 2869-387-882=1600

 

 

 

ІІ варіант

  1.   Виберіть з першого рядка найбільше число  а;
  2.   Виберіть з другого рядка найменше число b;
  3.   Виберіть з третього рядка ні найменше ні найбільше число с;

a

2420

2421

2422

b

445

452

425

c

197

179

297

4) Знайдіть значення виразу a – b – c.

Відповідь: 2422-425-197=1800

Слово вчителя історії.(  1хв )

 

А в історичному просторі  з  16 по 18 ст.  на Українї  розвивалася та панувала епоха козацва.

Слово вчителя математики.

( Робота в парах) ( 2хв )

№4. Обчиліть,  скільки минуло років від початку володарювання княгині Ольги (945р.) до її подорожі до візантійської столиці в 957р. ?(957-945=12)

Відповідь: 12р.

Слово вчителя історії.  ( 1 хв)

Бесіда. (Про кн. Ольгу)

Слово вчителя математики.

№5. У 1989 р. урочисо святкували 500-річчя виникнення українського козацтва. Якого року сягає перша згадка про козаків у писемних джерелах?  (1989-500=1489)

Відповідь: 1489р.

Слово вчителя історії.  ( 1 хв)

Бесіда. (Про козаків)

Слово вчителя математики.

№6. Успенський собо Києво-Печерської лаври було збудовано на 27-й рік від заснування монастиряв 1051 р. Обчисліть, коли його збудували? (1051+27=1078)

Відповідь: 1078р.

Слово вчителя історії.  ( 1 хв)

Бесіда. (Про собор)

Слово вчителя математики.

      Виконавши це завдання ви дізнаєтесь в якому році була заснована наша школа. 

№ 7.Знайти  натуральне значення а при якому нерівність буде правильною: (усно)( 2хв )

а) 1937<a< 1939.    а=1938

б) 1943<a< 1945.    а=1944

Слово вчителя історії.

Коротка інформація про школу

VІ. Підсумок уроку. Оцінювання

Слово вчителя математики. (2 хв.)

Сьогодніви ви вдосконалювали свої обчислювальні навички, продемонстрували свій рівень самостійного та творчого мислення, показали вміння аналізувати, культуру математичного мовлення і переконалися, що математика допомагає вивчати інший предмет.

Слово вчителя історії.

 Крім  того, сьогодні  ми повторили та узагальнили тему Козацька Україна і допомогла нам в цьому математика.  Для того, щоб  перевірити, як ви  засвоїли тему Козацьку Україну,  ви  повинні виконати  тестові завдання.

VІІ. Рефлексія

Гра «Мікрофон»:

- Сьогодні на уроці я …

- Найбільше менісподобалося…

- Було цікаво…

- Завершую урок з … настроєм.

VІІ. Оцінювання.

VІІІ. Домашнє завдання. (1 хв)

Математика. ______________________________________________________________

_________________________________________________________________________              

Історія. Випереджаюче завдання. Підготувати інформацію про: __________________

_______________________________________________________________________

 

Додатковий матеріал

Прислівя та крилаті вислови( в народі кажуть…)

Час, як вода, - все вперед біжить.

На все свій час.

 Згаяного часу і конем не доженеш.

Роки більше знають, ніж книжки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Documents and Settings\Вікторія\Рабочий стол\pascal-blaise.jpg

Блез  Паскаль

docx
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку