Урок з математики по темі "Розв’язування рівнянь. Подорож до замку «ТРИЧОТФОРМ»". 5 клас

Про матеріал

Для зацікавлення учнів предметом математики треба використовувати на уроках різні ігрові ситуації, бо граючись, діти навчаються. Адже, «предмет математики настільки серйозний, що не слід уникати жодної можливості зробити його більш цікавим», як сказав Б. Паскаль.

Перегляд файлу

Тема: Розв’язування рівнянь. Подорож до замку «ТРИЧОТФОРМ»

Математика. 5 клас

Мета: закріпити вміння учнів розв’язувати рівняння; формувати навички розв’язування вправ з теми; розвивати логічне мислення учнів, інтерес до математики; виховувати культуру математичного мовлення учнів, доброзичливість

Тип уроку: застосування знань і вмінь

Обладнання: малюнки, картки, роздавальний матеріал, ключ-відповідь

 

Девіз уроки: «Знати, мислити, вміти, діяти»

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Китайський педагог і філософ Конфуцій сказав:

«Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу і чую, трохи пам’ятаю.

Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок.»

 

Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Рівняння» і вам доведеться згадати все, що знаєте про рівняння та їх розв’язування.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Але спочатку перевіримо домашнє завдання. Якщо ви правильно його виконали, то, знайшовши у таблиці відповідну букву до відповіді вправи і розмістивши ці числа у порядку зростання, вийде слово «УРОК».

Урок… Які асоціації викликає у вас це слово?

У – успіх

Р – радість

О – обдарованість, обізнаність

К – кмітливість

 

IV. Актуалізація опорних знань

Всі ці якості вам треба буде використати на уроці. Адже наш урок незвичайний, це – урок-подорож. І не треба нічого боятися, бо «Не успіх, а зусилля заслуговують нагороди» сказав англійський письменник Джон Рескін.

Ми з вами будемо подорожувати країною Математики, де за прозорими озерами, казковими лісами є чудовий замок ТРИЧОТФОРМ.

А в якій країні не люблять ярмарки? І особливо діти.

Які чудові картини! Завітаємо до цього павільйону. Щоб придбати одну з них, потрібно не гроші заплатити, а закінчити правильно речення, яке залишив на ній художник. (На ватмані «картини», на зворотній стороні яких записане незакінчене речення: «Щоб знайти невідомий множник, треба …» та інші.)

Використовуючи інтерактивну вправу «Незакінчені речення», перевіряємо теоретичний матеріал.

За кожну правильну відповідь у цьому завданні і в слідуючих учні одержуватимуть жетон (різних кольорів). Хто набере таких жетонів найбільше, той матиме найвищий бал.

 

V. Закріплення вмінь та навичок

Вчитель:  Що ж, знання ви показали,

Та теорії замало.

Бо підтвердити повинні

Ви на практиці знання.

Тож прошу вас не дрімати,

А швиденько розв’язати

Всі наступні завдання.

 

Хочу звернути вашу увагу на слова відомого французького математика Рене Декарта. Він говорив: «Не достатньо мати гарний розум, необхідно ще вміти його використовувати».

Ось і підійшли ми до озера. Яке воно красиве, але й дуже велике. Як же нам через нього перепливти? Адже ніде немає човна?!

Що я чую? Рибки щось говорять? Вони кажуть, якщо ми розв’яжемо запропоновані ними завдання, то дадуть нам човен, великий човен.

Завдання рибок. Інтерактивна вправа «Робота в парах»

  1.                   Спростити вирази:

 

  1.                   Розв’язати рівняння:

Виконавши завдання і скориставшись ключем-відповіддю, учні прочитають слово ДРУГ.

Ключ-відповідь

х+3

540

10х

21

5х-5

4

Р

Г

О

У

Д

А

 

Які чудові краєвиди! Ми перепливли через озеро, а тут ще красивіше. Який ліс?! Казково! Нам з вами треба пройти через нього. А він такий густий! Дороги не видно. А що це за скринька? (Вчитель бере скриньку)

Зрозуміло! Охоронець лісу випадково порізав 3 картини, які купив на ярмарку (мабуть де і ми були) і пропонує нам їх скласти, тоді вкаже дорогу через ліс.

Гра «Математичне лото»

Вчитель: Щоб швиденько впоратися з цим завданням ви будете працювати в групах.

Інтерактивна вправа «Робота в групах»

 

Учні склали «картини» і Охоронець лісу вказав їм дорогу.

Вчитель: Отже, в путь.

Учень: А що то лежить на дорозі? Конверт.

Учень відкриває конверт, витягає з нього листок, на якому записані два завдання: загадка і задача. А ще там лежить маленька записочка: «Відгадаєш мене – пропущу!»

 

 

Загадка.

Сивий віл проковтнув увесь діл

 

Після того як діти відгадають загадку (ТУМАН), вчитель проводить фізкультхвилинку

 

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Задача.

 

У лісі очі милували дерева зелені.

На першість претендували могутні красені клени.

Поміж них тендітні берізки коси розпустили.

Усім дітям у лісі тихо шепотіли:

«Ми ніж клени набагато важливіші,

Адже нас у лісі саме більше».

Та на це лиш посміхалися високі тополі,

Впевнені, що важливіших немає довкола:

«Хоч нас ніж кленів у двічі менше,

А берізок від нас у шість раз більше,

Проте до сонечка дотягнулися ближче.»

Хто з вас діти дасть відповідь на запитання просте:

Яка кількість кожного виду дерев у цьому лісі росте?

Якщо разом усі дерева підрахувати,

То аж двадцять сім сотень будем мати.

 

Відповідь: 300 тополь, 600 кленів, 1800 берізок

 

Вчитель: Ви добре впорались і з цим завданням, тому ми вийшли з лісу і продовжуємо нашу подорож. Ось і замок. Але що це? Брама закрита. І на ній величезний замок з декількома ключами. Ви повинні взяти ключі, на зворотній стороні яких різнорівневі завдання, і розв’язати лише одне, яке вам під силу. Бо тільки правильна відповідь дасть можливість відкрити замок.

Завдання на ключах:

Розв’язати рівняння:

    

 

 

VI. Підсумки уроку

Вчитель: Тепер хочу вас запитати:

Вам сподобалося подорожувати?

Якщо так, то підемо знову

В цю країну розумну й казкову.

Коли вивчимо тему ми нову,

Тоді в подорож вирушимо знову.

 

VII. Домашнє завдання

Кожен учень отримує кросворд «Розв’яжи рівняння», відповіді до запитань якого треба записувати словами.

 

Математичний кросворд «Прочитай слово»

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь запиши буквами.

  1.                  
  2.                  
  3.                  
  4.                   Вчений-математик.
  5.                  
doc
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку