Бінарний урок з математики та англійської мови. Формувати уміння учнів розв'язувати задачі на використання основної властивості пропорції та прямої пропорційної залежності; формувати навички усної мови; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики і англійської мови.
1
Бінарний урок-практикум з математики та англійської мови
6 клас
(Зустріч за круглим столом)
Тема : Розв’язування задач
Мета: формувати уміння учнів розв’язувати задачі на використання основної властивості пропорції та прямої пропорційної залежності; формувати навиків усної мови; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики і англійської мови.
Технічні засоби: інтерактивна дошка, комп’ютер, проектор.
Дидактичні засоби: презентація «Розв’язування задач», карточки з завданнями з математики та англійської мови.
Хід уроку:
Учитель математики(У. М.). Добрий день. Сьогодні у вас незвичайний урок. Його будуть вести два учителя. Наша МЕТА:
М- маємо навчитись розв’язувати задачі на пряму пропорційну залежність практичного змісту
|
Е- ефективно використовувати набуті знання при розв’язуванні задач практичного змісту
|
Т – творчо підходити до роботи
|
А – активно використовувати знання англійської мови |
Учитель англійської мови(У.А.). Good morning, boys and girls!
Згадаємо віршік-привітанння:
Good morning, good morning,
Good morning to you.
Good morning, good morning
I am glad to see you!
- пропорція proportion
a:b - відношення relation
рівняння equalization
4,5 – десятковий дрыб
2/3 звичайний дріб
1.Що таке пропорція?
2.Як називають члени пропорції?
3. Сформулюйте основну властивість пропорції
4. Які величини називають пропорційними? Наведіть приклад
5.Прочитайте пропорцію та назвіть її крайні і середні члени : (англ.)
1)24 : 4 = 60 : 10; 2) 5 : 7 = 20 : 28;
3) 1 : 6 = 3 : 18; 4) 0,5 : 2 = 3 :12
6. Перевірте чи дана рівність є пропорцією:
25 : 20 = 5 : 4;
0,3 : 0,4 = 6 : 9;
2 : 15 = 3 : 22,5
3. Повідомлення теми і мети уроку
1.to calculate the value of the expression(Обчисли значення виразів)
g = 3( Прочитати англійською: ікс дорівнює 1 помножити на 108 поділити на 36 дорівнює 3)
e = 8 (Прочитати анг.: ікс дорівнює 16 помножити на 1 і поділити на 2 дорівнює 8)
w 700: 35 = 20
L 52∙0 + 600: 60 =10
e 50 ∙125 ∙0 ∙9 =0
d 1 ∙(325-318): 1=7
k 55 ∙2+ 45 ∙2 =200
n (225+76) – 125 =176
o 18+18+18+18+18=90
Read the number( прочитай число англійською)
Write down the numbers in descending order(запиши числа в порядку спадання)
Знання.
(У. М.). І сьогодні ми на уроці спробуємо показати для чого нам потрібні знання з математики та англійської мови. На зустріч приїхали представники різних професій, з різних країн. Але вони розуміють англійську і трохи українську. Отож почнемо розмову.
У нас на черзі ще одна знань важлива порція:
Така рівність чарівна на ім’я пропорція.
На уроках і в житті є завдань багато
Де пропорції оті слід застосувати.
Щоб варити і пекти, майструвати шити
Пропорційність величин треба добре вчити.
1.Повар. Я – представник кулінарії. У нашій професії без пропорцій не обійтись. Іноді при виготовлені деяких страв дозволяється один продукт замінити іншим. Але одразу постає питання: яку ж кількість нового продукту взяти?(Анг)
Chef.- I am a shef. Our profession can’t exist without proportions. In some recipes one product may be substituted by another one. But than we have a question: how much of the new ingredient we must take for our dish?
Задача. У кулінарії допускається заміна 50г риби на 45 г. рибних консервів у томаті. Скільки потрібно консервів для заміни 7,5 кг риби?(Запис на дошці)
50 г риби – 45 г консервів, 7,5 кг риби – х кг консервів. 50/7,5=45/х; Х=(7,5∙45)/50=6,75(кг)
2.Фермер. Я вирощую велику рогату худобу. Мені доводиться складати раціони харчування тварин. Буває трапляється так, що один корм уже закінчився і треба замінити його іншим. Як це зробити, щоб не порушити раціону харчування.(Анг)
I am a farmer. I grow cattle. I have to make food rations for the animals by myself. Sometimes it happens that one kind of fodder ended and I have to substitute it by another one. How can I do this without spoiling food rations?
Задача. При відгодівлі рогатої худоби 33кг вівса дозволяється заміняти 1,5 кг. Карбаміду. Скільки потрібно карбаміду, щоб замінити 1210 кг вівса?(Самостійно - коментування з місця)
1,5 кг карбаміду – 33 кг вівса
Х кг карбаміду – 1210 кг вівса.
; Х=
Англійська вправа «Які ми знаємо професії» ( Мозаіка)
Builder - Строитель
Spaceman - космонавт
Scientist - науковець
Writer - письменник
Waiter - офіціант
Doctor - лікар
Seller - продавець
Artist - художник
Computer programmer - програміст
Travel agent - турагент
Artist - художник
Teacher - вчитель
3.Будівельник .Я – будівельник. Щоб економно витрачати будівельні матеріали, правильно їх розраховувати їх кількість необхідно мати справу з пропорціями.(Анг)
I am a builder. I must use building materials economically, count their amount in a proper way. That’s why I have to use proportions in my job.
Задача. Для приготування цементного розчину треба взяти цементу, піску та води у відношенні 1 : 1 : 6. Скільки потрібно робітнику взяти кожної з речовин, щоб отримати 48 відер цементного розчину? Усно
Цемент складається з 1+1+6=8 частин, які мають однакові маси. Тоді маса однієї частини дорівнює 48:8 =6(відер). Оскільки цементу 1 частина – треба взяти 6 ведер, піску 6 ведер, а води 6*6=36(ведер)
Розв’язують два учня біля дошки
Задача. Троє мулярів працювали з однаковою продуктивністю й отримали за свою роботу 4000 грн. Скільки гривень отримає кожний муляр, якщо перший із них працював 20 год., другий – 25 год, а третій- 35 год?
Нехай 1 год роботи муляра коштує х грн. Тоді перший муляр повинен отримати – 20х, другий 25х, третій 35х грн. Всього за роботу вони отримали 4000грн. Маємо рівняння:
20х+25х+35х=4000
80х=4000
Х=4000:80
Х=50(грн.) – вартість 1год роботи муляра.
Тоді 1 муляр отримає – 20*50=1000(грн)
2 муляр отримає 25*50=1250(грн.)
3 муляр отримає 35*50=1750(грн.)
Задача. Щоб виготовити замазку для дерева,беруть вапно, житнє борошно та олійний лак у відношенні 3:2:2. Скільки потрібно взяти кожного матеріалу для
виготовлення 9,1кг замазки?
Нехай х – одна із рівних частин матеріалу, тоді 3х, 2х та 2х частини які треба взяти щоб одержати 9,1кг замазки. 3х + 2х + 2х = 9,1 ; 7х = 9,1 ; х = 9,1 : 7 ; х = 1,3 (кг)
3х = 3 • 1,3 = 3,9 (кг) вапна
2х = 2 • 1,3 = 2,6 (кг) житнього борошна
2х = 2 • 1,3 = 2,6 (кг) олійного лаку
Відповідь: 3,9 (кг) вапна, 2,6 (кг) житнього борошна,2,6 (кг) олійного лаку потрібно взяти кожного матеріалу для виготовлення 9,1кг замазки
Логічна розминка: «Здогадайтеся»
Як число 666 збільшити у півтора разу, не виконуючи над ним жодних арифметичних дій.
4.Інжер хімічного заводу. У хімічній промисловості пропорція є одним з головних інструментів розв’язування багатьох задач. Ми виробляємо на заводі етиловий спирт, для цього використовували картоплю, а тепер деревину.(Анг)
I am an engineer at the Chemical Plant. In chemical industry proportions are very important. They help to solve many tasks. At our plant we produce ethanol. At first we used potatoes for this and now we use wood.
Задача. Хімічний завод на виробництво етилового спирту спочатку витрачав картоплю, а потім почав виробляти спирт з деревини при плані 140 тис. м3 деревини в рік. Скільки при цьому залишається картоплі для харчових цілей, якщо 5 м3 деревини замінюють 3,5 т картоплі?
5 м3 деревини замінюють 3,5 т картоплі
140 тис. м3 деревини замінить х т картоплі
Х==98000(т)
Інженер. Але ж і деревину треба економити. Тому ми почали вимовляти етиловий спирт з газу. Пропоную задачу до дому.
But we have to save wood. That’s why we produce ethanol from gas. This is an exercise for you to be done at home.
На виготовлення 3 т спирту витрачається 3000м3 газу. За рік завод виготовляє 2000 тонн спирту. Скільки газу потрібно для цього.
5.Лікар
Ти можеш стати математиком. Ти можеш зробити грандіозні відкриття Ти можеш навчитися говорити і писати іноземною мовою Але є одно умова: Ти маєш бути здоровою людиною. Вести здоровий спосіб життя. Говорити Ні – шкідливим звичкам, Говорити Да – здоровому харчуванню.(Англ)
You can become a mathematician. You can make grandiose discoveries. You can learn to speak and write in a foreign language. But there is one condition.You must be a healthy person . Lead a healthy lifestyle. Say NO to Harmful habits, say YES to healthy food.
Задача. Норма потреб на добу учня в різноманітних вітамінах складає в середньому 125 мг. Одна викурена сигарета нейтралізує (знищує ) 20% вітамінів. Скільки мг вітамінів краде у себе той, хто курить?
125 мг-100%
Х мг – 20%
Х=125 *20:100= 25 мг.
Задача Кожна викурена сигарета скорочує життя курця на 6 хвилин.
В загалі, діти, які палять скорочують собі життя на 15 %.
На скільки років зменшують своє життя діти, які палять, якщо середня тривалість життя в Україні 65 років?
65 років-100%
Х років-15%
Х=65*15/100=6,75(років)
Вільний мікрофон. Виступи за бажанням.
2)Поцікавтеся про професії своїх батьків і складіть задачу на пропорційний поділ.
ненявіднош; цопроряпі;
дравкат
Тепер давайте усно розв’яжемо задачі:
1. Відро картоплі важить 8 кг. Скільки важать два відра картоплі?
2. Півень, стоячи на одній нозі , важить 4 кг. Скільки він важить, стоячи на двох ногах?
Як можна прочитати цей вираз?
Five divided by twenty-four is X divided by thirty. Or five relates to twenty-four as X relates to thirty. Let’s repeat it after me. Now try to say it yourselves. Назвіть середні і крайні члени пропорції. А теперь скажемо це по-англійськи: 5 and 30 are extreme members. 24 and x are middle members.
Додаткові професії.
History – історія.
Geography – географія.
Information technology – інформатика.
Chemistry – хімія.
Music – музика.
Art – малювання.
Biology – біологія.
Economics – економіка.
Mathematics (math) – математика.
English – англійська мова
Ukrainian literature - українська література
Craft – трудове навчання
PE - Фізкультура
IT - інформатика
По закінченню уроку діти малюють рот у кулі - смайлика і прикріпляють його на ялиночку.
• Я активно працював на уроці - смайл посміхається;
• Іноді я не міг розв’язати задачі -у смайла рівний рот;
• На уроці мені було важко - смайл сумний.