запропонований матеріа для покращення рівня розвитку пізнавальних процесів (уваги, мислення, мовлення, уяви, пам'яті), створення позитивної атмосфери, дружелюбності, зняття емоційної напруженості, скутості.
Урок психологічного розвитку учнів 3 класу.
Мета: покращення рівня розвитку пізнавальних процесів (уваги, мислення, мовлення, уяви, пам’яті), створення позитивної атмосфери, дружелюбності, зняття емоційної напруженості, скутості.
Я всміхаюсь сонечку:
Здраствуй золоте!
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику!
Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюсь, зичу їм добра!
Привітатися в любій формі, але з посмішкою.
Девіз нашого заняття на дошці треба відгадати.
Якщо бути
не
лінись.
хочеш розумним
2. Вправа „Дай назву казці ” (3 хв)
Якось повзла по дорозі Черепаха. Раптом із-за каменя виліз Скорпіон:
- Черепахо, візьми мене з собою.
- Ходімо, - каже Черепаха. Будеш моїм товаришем.
Повзли вони, повзли й дісталися берега річки. Черепасі вода не перешкода. Увійшла вона в воду й попливла. Потім озирнулася й бачить, що її приятель метушиться на березі, а увійти у воду боїться, бо не вміє плавати. „Недобре кидати товариша ”, - подумала Черепаха й повернулася назад. Посадила Скорпіона собі на спину й попливла до протилежного берега.
Раптом Скорпіону у неї на спині завовтузився.
- Чого тобі? – запитує черепаха.
- А мені дуже закортіло вжалити тебе. Така у нас, Скорпіонів, звичка – кусати всіх.
- Але ж ми з тобою друзі! – вигукнула Черепаха. – А друга хіба можна кусати?
- Нам, Скорпіонам, байдуже кого кусати – друга чи ворога.
- Твоє жало для мого панцира – все одно що маленька колючка для кам’яної брили, сказала Черепаха. – Тільки знай, що в кожного свої звички. Я, наприклад, дуже люблю пірнати. Тож вибачай!
І вона занурилася глибоко в воду. А з нею пірнув і зухвалий Скорпіон.
Психолог. (2 хв) бесіда по казці.
Про що йдеться мова в даній казці. Чому так вчинив Скорпіон. Яку назву ви дасте казці.
Давайте зробимо висновок, як треба нам поводитися з товаришами.
Якщо ваш товариш відповідає на уроці, як повинні вести себе ви, під час його відповіді.
( Дійсно треба уважно слухати один одного, не перебивати, працювати злагоджено і не лінитися).
Вправа «Вгадай предмет за ознаками» (робота в групах)(5 хв)
Дітям із груп роздаються предмети до яких треба придумати ознаки або дії, тобто описати предмет, а інші групи відгадують.
(олівець, резинка, яблуко, книга, кавун)
Гра „Будь уважним” (3 хв)
Учні стоять довільно. На промовлене психологом слово „зайчики” діти починають стрибати, на слово „коники” – бити ногою об підлогу, на слово „раки” – задкувати, на слово „птахи” – махати руками, „лелеки” – стояти на одній нозі, на слово „жабка ” – присідати.
Вправа «Утвори слово» (6-7 хв)
На дошці написаний код цифрам відповідають деякі букви.
6 3 5 4 9 1 8 0 2 7
Н Д В К Г О Е Ш Р У І Б П Т С Ь АМ ЛИ
Дітям роздаються шифри за якими треба утворити слово
0532 – сова 8460 – пень 9132 – ріка 6460 – день 6415 – небо 2222 – мама 8282 – папа 3572 - кола
7492 – Лера 9502 – роса 8428 – темп 9670 – нуль
3562 – вода 7185 – літо 0615 – сніг 7500 – лось 8408 - тест 7962 – луна 9222- рама 2594 – море 3160 – кінь 3502 – коса 3592 – кора 0170 – сіль 6552 – нога
Гра „Трям” (4 хв) - тренування уваги
Треба називати числа від 1 до 25 там де є число 3 або це число ділиться на три треба говорити «Трям» .
1, 2, «Трям» 4, 5, «Трям», 7, 8, «Трям» , 10, 11, «Трям», «Трям», 14, «Трям», 16, 17, «Трям», 19, 20, «Трям», 22, «Трям», «Трям», 25.
Вправа «Врятуй скоромовку» (3 хв)
На дошці написана скоромовка з пропущеною літерою. Діти повинні вгадати яка літера пропущена і відтворити скоромовку.
На _ороді дов_ий вус, за_убив його _арбуз
Руханка 3(хв)
Учні виконують дії відповідно словам пісеньки.
Ручку левую вперёд,
А потом на оборот
Мы танцуем буги-вуги
Поворачиваясь в круге
И в ладошки хлопаем вот так (3 раза хлопнуть. )
Буги-вуги, Окей !
Ручку правую вперёд,
А потом на оборот
Мы танцуем буги-вуги
Поворачиваясь в круге
И в ладошки хлопаем вот так (3 раза хлопнуть. )
Буги-вуги, Окей !
Ножку левую вперед,
А потом на оборот
Мы танцуем буги-вуги
Поворачиваясь в круге
И в ладошки хлопаем вот так (3 раза хлопнуть. )
Буги-вуги, Окей !
Ножку правую вперед,
А потом на оборот
Мы танцуем буги-вуги
Поворачиваясь в круге
И в ладошки хлопаем вот так (3 раза хлопнуть. )
Буги-вуги, Окей !
Вправа «Оживи кружечок».(4хв)
Діти, Вам треба домалювати елементи обличчя (очі, рот, брови, ніс), щоб відобразити настрій людей, які оточують вас кожного дня.
Вправа «Розсипанки»(5 хв)
Дітям дається слово із прислів’я, вони повинні його вгадати. А потім класом повинні з цих слів утворити дане прислів’я. як ви розумієте це прислів’я.
Яку дружбу заведеш, таке й життя проживеш
Самоаналіз дітьми.(1 хв)
Перед вами лежать картинки з виразами облич. Я хочу щоб ви зараз за допомогою них оцінили наше заняття.
Ритуал прощання „коло дружби ” (2 хв)
Учні стають у коло і беруться за руки. Психолог посилає „сигнал дружби ” (наприклад, усмішку, чи потискання долоні). Цей „сигнал ” діти передають один одному по колу.
3160
9932
8460
9132
3502
3592
0170
6552
2594
9222
3572
7500
8282
6460
6415
7185
0615
7492
9502
8428
9670
2222
796
052
317
612
313
840
223
723
610
655
613
896
822
110
150
012
210
716
318
691
155
322
622
228
710
502
453