Урок " Птахи- пернаті друзі"

Про матеріал

Використанням інтерактивних та інформаційно- комунікативних технологій забезпечує підвищення пізнавальної активності учнів, унаочнює матеріал, створює позитивний настрій.

Перегляд файлу

Конспект  уроку природознавства « Птахи- пернаті друзі»

Тема: Птахи- пернаті друзі.
 

Ключові компетентності:

  • активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • розвивати творче мислення та мовлення учнів;
  • збагачувати словниковий запас;

Предметні компетентності

Природознавство:

  • повторити ознаки весни  у природі;
  • будову птахів
  • вміння групувати птахів
  • виховувати бажання знати більше про птахів  і оберігати їх. 
     

Методично - дидактичне забезпечення. 
Комп’ютер, мультимедійна дошка, слайди із зображенням  птахів, предметні малюнки , пазли у конвертах, сигнальні картки, хмари слів із назвами птахів. 

Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда, пояснення), наочні (демонстрація малюнків, презентація), практичні (індивідуальні завдання, робота в групах, ,спостереження).

Тип уроку: урок

І.Організація початку уроку.

Учні. Доброго дня — птахам голосистим!

Доброго дня — травам росистим!
        Доброго дня — сонечку ясному,
        Гостям дорогим і усьому прекрасному!

 

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

1.Спостереження за природою.

  •  Яка пора року надворі?
  • Який місяць?
  • Який день тижня?
  • Який стан неба?
  • Чи випадали якісь опади?

2.Визначення ознак весни Гра « Так чи ні»

( якщо так, діти піднімають зелену сигнальну картку, ні- червону)

1.День стає довшим.

2.Жовтіє листя.

3.На річках тане крига.

4.Прикидаються комахи.

5.Птахи відлітають у теплі краї.

6.Птахи повертаються з теплих країв.

3.Гра « Ким ти себе уявив?»

Діти, у нас сьогодні незвичайний урок . Для початку я пропоную вам розслабитися, сісти зручно і заплющити очі. Уявіть, що ви повільно піднімаєтесь вгору. Піднімаєтесь  високо-високо, до самих хмар, до сонця. А знизу- неймовірна картина: повновода ріка, що звивається змійкою, широкі поля, ліси.

-Ким в цю хвилину себе уявили? Чому?

Тож як ви думаєте, про кого ми будемо говорити на уроці?

 4. Очікування від уроку

Що ви очікуєте від уроку? Які ваші сподівання?
- А моє очікування, що ви будете слухати уважно, відповідати чітко, працювати злагоджено.

Відкриваю тему уроку « Птахи- пернаті друзі».

- Як ви розумієте слова « пернаті»?

- А чому птахи для нас - друзі?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Асоціативний кущ

    Птахи - мають крила, дзьоб, дві лапи, будують гнізда,малята народжуються з яєць, знищують шкідників

ІVприймання та осмислення нового матеріалу

1.  Гра « Пазли» ( Робота в групах). Конверт знаходиться під партою. Діти знаходять і складають пазл.

 Неуважні птахи розгубили свої хвости, лапки , крила і навіть голови. Допоможіть їм.

І гр.-ластівка

ІІ гр.- дятел

ІІІгр.- гуска

 Птахи бувають перелітними, зимуючими(осілими) або свійськими.

-Складіть пазл і скажіть, до якої групи належить цей птах: перелітні, зимуючі  чи свійські.

2. Гра « Погрупуй птахів». Хмари слів.

І гр. вибирає серед картинок зимуючих

ІІгр- перелітних

ІІІ гр.- домашніх

3. Дихальна вправа «Порятуй пташеня»

Уявіть, за вікном зима. Холодно. У вас у долоньках маленьке безпорадне пташеня, йому холодно, воно змерзло. Порятуйте його. Стуліть обережно долоньки й ніжно подмухайте на нього, зігрійте пташеня своїм диханням.

Притуліть його до свого сердечка й віддайте частинку свого тепла. Розтуліть долоньки, відпустіть пташеня на волю. Бачите, воно вдячне вам..

Що більше дошкуляє птахам взимку: холод чи голод?(голод)

-Як ми можемо їм допомогти?

5. Виступ  груп.

 З настанням осені змінюється життя птахів. Зникають комахи, в'януть трав'янисті рослини, все менше і менше їжі  залишається для птахів. Тому наприкінці літа й восени багато птахів відлітає в теплі краї.

Такі птахи називаються ПЕРЕЛІТНІМИ.
Першими відлітають комахоїдні птахи: солов'ї, ластівки,
жайворонки, стрижі.

Пізніше відлітають птахи, які живляться рослинною їжею:
дрозди, перепілки
До замерзання водойм, відлітають водоплавні птахи:лебеді, дикі гуси та качки.
Журавлі летять ключем.

Гуси - вервечкою,
а качки – прямують шеренгою.

6.Фізхвилинка

Перелітні птахи долають дорогу в тисячі кілометрів Під час перельоту багато птахів гине. Та якою б не була важкою дорога, щовесни вони знову повертаються до рідних домівок.

А які птахи першими до нас повертаються?

7.Повідомлення учнів про птахів.

А) Шпак

  Дуже корисний птах.  Поїдає гусінь, жуків, сарану та личинки. За один день може знищити близько 300 різноманітних шкідників. Оселяється у будиночках, які роблять для них люди. Вміє досконало імітувати голоси інших птахів, уміє „співати”, як жаба, або „гавкати”, як собака. Коли настають морози,  відлітає на південь.

Б)

Ластівки живляться під час польоту. Вони розкривають дзьоб і носяться з великою швидкістю , захоплюючи комах , які попадаються на шляху. Злітати можуть на висоту до 4 кілометрів. Ластівки – невтомні трудівниці. Протягом 5 – 10 днів будують гнізда з глини або з землі , змочуючи їх слиною і скріплюючи соломинкам
Пташенята вилітають з гнізда на 15 – 20 день
Батьки приносять пташенятам на день триста – чотириста разів їжу

 

 В)
Горобці - це маленькі пташки сірого або сіро-коричневого кольору дуже залежать від людини.
Влітку горобці харчуються черв'ячками, комахами, зернятками - всім, що знайдуть на землі в місті чи в полі. Взимку ж життя багатьох з цих птахів залежить від людської доброти і щедрості. Особливо важко доводиться маленьким непосидам в дні снігопадів і сильних морозів. У цей час горобці намагаються триматися якомога ближче до людського житла і з радістю приймають будь-частування.
Горобці - птахи колективні. Але, збиваючись у зграйки, вони можуть підняти такий шум через маленьку скоринку хліба, що здається, ніби пух і пір'я зараз полетять в різні боки. Проте зазвичай все обходиться: галас з невеликими бійками.

8. Хвилинка- цікавинка

Чи знаєте ви, які птахи не літають? Чому?( пінгвіни і страуси)

Але не всі птахи літають. Наприклад, пінгвіни. Це єдиний птах, не вміє літати, але здатен  плавати. Вони живуть в основному в воді, і їхні крила стали схожими на ласти, за допомогою яких вони плавають. Найбільша птах у світі теж не вміє літати. Це страус, для польоту він занадто важкий.

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

1.Бесіда

Уявіть на хвилинку, якби пташок не стало. Що б сталося?

Відповіді дітей( ми б не чули чудового співу, сади б знищили шкідники і т.п.)

- Що потрібно робити, щоб цього не сталося? Як кожен із нас може допомогти птахам?

2.Наповнення гніздечка обіцянками. ( на картках малюнки з написами, діти по черзі читають і кладуть до гніздечка)

1.Повісимо весною шпаківні.
2.Не будемо руйнувати ваші   гнізда.
3.Взимку  розвішаємо  годівнички.

4. не чіпатимемо яєць, з яких народяться пташенята.
5. Оберігатимемо  від хижаків.
6.. Не галасуватимемо весною, коли ви висиджуєте  пташенят.
І тоді птахи  будуть  розвеселяти вас чарівним співом!

 Природа рідна – наша втіха.

3. Демонстрація годівничок, виготовлених учнями школи.

VІ. Підсумок уроку.

  • Про кого ми говорили на уроці?
  • На які групи можна поділити птахів?
  • Що новог дізналися?

VІ. Рефлексія.

-Чи сподобався вам урок

  • Виберіть смайлик в залежності від вашого настрою від уроку.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1856
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку