«Пташиний сон»( за В. Пархоменком).
I Організація класу
1Привітання
2. Робота з посібником: № 26, с. 2-3
Назвіть тематику тижня.
Розгляньте пам'ятні дати та обведіть ті, які стосуються природознавчої тематики весняного циклу.
Відповідь: 1 квітня – Міжнародний день зустрічі птахів.
15 квітня – Всесвітній день довкілля.
22 квітня - Міжнародний день Землі.
II Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети уроку.
Чому день має таку назву? Навесні зустрічаємо птахів з вирію)
Що знаєте про цей день? ( ознайомлення х новою інформацією про впровадження цієї дати).
Діти:1.Отримання нових знань., вражень.
2.Цікавинок
3. Взаємопідтримки при роботі над завданнями.
Вчитель: 1.Вміння чітко висловлювати власні думки.
2.Вміння доводити, оцінювати події.
3 Творчої роботи.
III Сприйняття нового матеріалу, встановлення об'єктивних зв'язків у вивчаємому.
1 етап уроку- Підготовка до сприймання змісту тексту «Пташиний сон»
( за В. Пархоменком).
1.Робота в зошиті з читання: Запис назв птахів, яких знають діти( 1 хв).
2. Опрацювання завдання посібника : с. 8, з 1.
Завдання: назвати пташок, які видають записані звуки: с. 8, з 1.
2 етап роботи – Робота з окремими частинами тексту «Пташиний сон»
( за В. Пархоменком).( супроводжується слайдами «Птахи, про яких йдеться у змісті. )
1 Пояснення назви твору, прогнозування щодо змісту.
Читання 1 абзацу. Про що запитує автор твору?
Що він стверджує?
Як ви думаєте, навіщо автор ставить вам таке
запитання?
Читання 2 абзацу. Про що дізналися? Підкресліть у тексті відповіді на
запитання:
-Коли сплять вільшанки?( У денну спеку й опівночі.)
- Який сон у качок, диких гусей, куликів?( Чергується з пошуками їжі.)
Читання 3 абзацу. Які місця обирають птахи для сну? Назвіть одним
словом.( Найрізноманітніші.) Замініть це слово
синонімом.( Різні.)
Читання 4-5 абзаців. Про що дізналися? Про які пози сплячих птахів
розповідає автор?
Як ви думаєте, чому птахи обирають різні пози для сну?
( Обирають найзручніші для себе.)
Фізкульхвилинка.
3 етап уроку .
1.Перечитування прочитаних уривків в цілому.
Чи були в прочитаному цікаві факти?
Ці були конкретні відомості чи загальні?( Конкретні.)
2.Перегдяд уривка Відео « Цікавинки про птахів».
Які факти перелічені в запропонованому відео?(Загальні.)
4 етап уроку. Читання 6 абзацу. Робота над художніми засобами твору.
Про що дізналися з уривка?( Як прокидаються птахи.)
Які вислови вжив автор, щоб описати цей процес? Запишіть
( самостійна робота в зошиті з наступною перевіркою.)
Горихвістка – подає голос.
Очеретянка – затягує пісню.
Кулик – вітає зорю.
Вівчарик – сюрчить.
Шпак – свище назустріч сонцю.
Як автор називає горобця?( Сонько.) Чому? ( прокидається
пізніше за всіх.)
Навіщо такі образні вислови вжив автор?( Щоб надати твору
художнього змісту.)
Як ви вважаєте – це зорові чи слухові образи? ( Слухові.)
Знайдіть у творі вислови, що створюють слухові образи.
3 абзац – «Одні на гілочці, другі – просто на землі, треті – на широких
водних просторах».)
4 абзац - «Багато дрібних співочих пташок ховають дзьоб у пір'я.
Чаплі, чорногузи, голуби втягують шию так, що їх тім'я лежить
майже на спині. Гуси, качки сплять , стоячі на одній нозі».
1.Характеристика твору.
Назва… Тип ..
Автор … Тема ...
Жанр... Основна думка …
2. Робота з творами усної народної творчості про птахів ( прислів'я, фразеологізми).
3. Ігровий матеріал ( навчальні ресурси Wordwall).
IV Підсумок уроку
1.Заключна бесіда.
Як ви думаєте, чи правдиву інформацію надає автор твору?
( Правдиву.)
Як автор ставиться до природи? ( З любов'ю.)
Кому адресований твір? ( Маленьким чомучкам.)
Яка мета твору? (Викликати бажання спостерігати за природою.
Зацікавити слухачів.)
2.Опрацювання висловів видатних людей.
Поганим чи хорошим народжується птах,
Йому все одно судилося літати.
З людиною так само не станеться,
Людиною мало народиться,
Нею ще треба стати.
Тепер, коли ми навчилися літати по повітрю, як птахи, плавати під водою, як риби, нам не вистачає тільки одного:
Навчитися жити на землі, як люди.
Джордж Бернард Шоу
3 . Слухання вірша Ліни Костенко « Крила».
-