На уроці учні поглиблять знання про відмінність провідників від діелектриків; навчаться пояснювати фізичні явища; дізнаються про негативний вплив електричного поля на живі організми.
Речовина в електричному полі. Провідники та діелектрики в електричному полі
Мета: поглибити знання учнів про відмінність провідників від діелектриків; пояснити, що відбувається в провідниках та діелектриках в електричному полі; розвивати логічне мислення учнів, вміння пояснювати фізичні явища; звернути увагу учнів на негативний вплив електричного поля на живі організми.
Обладнання та наочність: прилади, корпус яких екранує пристрій від дії зовнішніх полів, фотографії електричних приладів, які застосовують для лікування різноманітних хвороб за допомогою електричного струму та електричного поля.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь
*Що називають електричним полем?
*Чому електричне поле діє на незаряджені предмети? (Питання після демонстрації досліду: притягування наелектризованим бурштином шматочків паперу)
IV. Вивчення нового матеріалу
*План вивчення нової теми
Визначення провідників.
Провідники в електричному полі.
Електростатична індукція. Електростатичний захист.
Визначення діелектриків.
Діелектрики в електричному полі.
Диполі.
Поляризація діелектриків.
Діелектрична проникність речовини.
Вплив електричного поля на живі організми. Лікування різноманітних хвороб за допомогою електричного струму та електричного поля.
*Опорний конспект
Провідники – це речовини, які містять вільні електричні заряди |
Діелектрики – це речовини, в яких немає вільних рядів |
Провідники та діелектрики в електричному полі
Провідники |
Діелектрики |
|
|
|
|
V. Закріплення нових знань та умінь
*Що відбувається, якщо провідник внести в електричне поле?
* В однорідне поле внесли металеву кульку. Чи залишиться поле однорідним поблизу поверхні кулі?
* Для чого застосовують металічні екрани?
*Що відбувається, якщо діелектрик внести в електричне поле?
*Чому діелектрична проникність різних речовин різна?
VI. Підбиття підсумків уроку
VII. Домашнє завдання
Додаткове завдання: Знайдіть цікаву інформацію про живих істот, які проявляють електричні властивості.