Чорнобаївська ЗОШ №2
Черкаської області
Онищенко Н.С.
ТЕМА: РЕЛЬЄФ ТА
КОРИСНІ КОПАЛИНИ
МЕТА * Закріпити знання учнів про особливості рельєфу
України; наявність різних видів корисних копалин та їх територіальне розміщення;
Вчити учнів застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення та пам"ять; сприяти підвищенню інтересу і зацікавленості у вивченні географії;
Вдосконалювати вміння працювати з тестовими завданнями та тематичними картами України.■
Виховувати любов до своєї батьківщини, бережливе ставлення до її природних ресурсів, відповідальність
за їх стан перед майбутніми поколіннями.
ТИП УРОКУ: Урок узагальнення знань у вигляді брейн-
рингу.
УНАОЧНЕННЯ: фізична карта України; тектонічна карта
України; гральні столи ; номери гравців; Плакат « А11 mеn bу паtуге
desire knowleqqe»
Aristotle.
ХІД УРОКУ.
ВАРІАНТ 1
1. На формування рельєфу території мають вплив:
а) зовнішні сили б) внутрішні сили в) антропогенний
2. Рельєф України переважно:
а) гірський б) низовинний в) височинний
а) Керченський б) Нікопольський в) Криворізький
ВАРІАНТ 2
1. Найвищою височиною є:
а) Хотинська б) Приазовська в) Донецька
г) Словечансько-Овруцький кряж
2. Яка з низовин найнижча
а) Поліська б) Придніпровська в) Закарпатська
г) Причорноморська
а) Берда б) Говерла в) Роман-Кош г) Камула
г) Ай- Петрі
5.Марганець видобувають у......басейні
а) Криворізькому б) Нікопольському в) Токмацькому
г) Кременчуцькому
6.Найбільшим нафтогазоносним районом України є:
а) Прикарпатський б) Донецько- Дніпровський
в) Причорноморський г) Поліський
1.ВІДБІР КОМАНД
1.ПОЧИНАЄТЬСЯ ГРА.
Команди займають місця за гральними столами, вибирають
капітана. За кожну правильну відповідь кожному члену команди
добавляється бал.
Заготовляю 10 завдань. Команда називає цифру від 1 до 10 і гра
починається. На обдумування дається 1 хв.
Під час обдумування працюю з класом, а учні, відповідаючи на
питання набирають собі бали.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ГРИ.
1. Наука, що вивчає рельєф за зовнішніми ознаками. Вона
допомагає складати карти з географії. В її назві є слово, що в
перекладі з грецької означає гора
(орографія)
2. Жовтувата пориста порода, що утворилась в льодовиковий
період. На ній сформувались більшість грунтів України.
(лес)
3. На поверхню України великий вплив мали зледеніння і давні
льодовики. Як називаються витвори давнього льодовика в
горах Карпатах і залишки льодовикових озер, що в них
містяться.
( цирки, " морські очі")
4. Цю глину використовують для очищення і освітлення
продуктів нафтопереробки, рослинних олій, виробництва
комбікормів. За геологічними запасами цієї глини Україна
посідає перше місце в Європі. Як називається ця глина та де її
видобувають?
(бентонітові глини с. Дашуківка Лисянського району)
5. В антропогенні на території України відбулось материкове
зледеніння. Воно досягло міста з однойменною
назвою. Скільки років тому спостерігалось це зледеніння? До
якого міста воно досягло?
(290 тис.років тому м. Дніпро, Дніпровське зледеніння)
6. Бліц ( без обдумування)
родовища залізної руди;
найвища височина на Україні;
найвищий хребет в Кримських горах;
7. Вона найбільша в світі. Вже багато років досліджують її українські і зарубіжні спеціалісти- спелеологи. Їм удалось нанести на карту кілька десятків залів вигадливої форми,
велику кількість відгалуджень, два десятки мальовничих озер. Що вивчають ці вчені?
(карстова печера Оптимістична довжиною 165 км біля села Коралівка Тернопільської області)
8.Назвати і показати основні риси рельєфу України.
9. Чорний ящик " Красо України, Подолля
Розкинулось мило, недбало! Здається, що зроду недоля
Що горе тебе не знавало".
Що в чорному ящику?(збірка віршів Лесі Українки)
10.Чорний ящик.
Небезпечна для життя людини. Прилад де вона застосовується, є індикатором хвороб, а за запасами її руди Україна займає одне з перших місць в світі.
Що в чорному ящику? (термометр)
ЗАПИТАННЯ В ПРОЦЕСІ ГРИ.
ПІДСУМОК ГРИ.
В процесі гри працює журі, до складу якого входять переможці та призери районних і обласних олімпіад з географії. Для полегшення оцінювання кожен учень має емблему-номер, що відповідає його номеру в алфавіті. Журі підводить підсумок, а я виставляю зароблені бали в журнал.
Література:
1. П. О. Масляк, П. Г. Шищенко, « Географія України», Київ, Зодіак-Еко, 2000рік.