Урок зарубіжної літератури, 6 клас
Тема: Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Занепокоєння за руйнування духовних цінностей.
Мета: допомогти усвідомити ідею твору; розвивати навички аналітичного читання та творчу уяву, вміння працювати в групах; виховувати почуття прекрасного та небайдужість до долі людства.
Обладнання: підручник, роздрукована картина Леонардо да Вінчі «Мона Ліза».
Тип уроку: узагальнення знань, вмінь та навичок.
Краса врятує світ.
Ф.І. Достоєвський
Хід уроку
Вчитель:
Вчитель:
Вчитель:
Шедевр Достатньо високий рівень розвитку матеріальних благ,
культури, науки
Науково-технічний Рух уперед, від нижчого до вищого, удосконалення в галузі
прогрес науки і техніки
Сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених
Культура людством протягом його історії
Творче відображення дійсності в художніх образах, творча
Цивілізація діяльність, досконале вміння в якійсь сфері
Зразковий твір, що є найвищим досягненням мистецтва,
Мистецтво майстерності
Вчитель:
(Ранок. Святковий ярмарковий день. На вулиці зібралося багато людей. Спекотне повітря, сморід. Місто зруйноване, будівлі знищені вибухами, звалища мотлоху, поля світяться радіацією, вирви від бомб, «довкола огидний безлад»).
Вчитель:
Висновок:
(Одяг страхітливий: засмальцьований, з цупкої мішковини, брудні капелюхи. Іржаві казанки, щербаті філіжанки; п’ємо не каву, а якесь вариво з ягід; грошей нема, цигарок, випивки, розваг – теж, лише рука знайомим жестом тягнеться до кишені, якої теж не існує; живемо у печерах, в голоді і холоді).
Вчитель:
Натовп |
Суспільство |
Ненавиділи минуле |
Створювали матеріальні блага |
Руйнували дороги, автомобілі |
Розвивали науку |
Спалювали книги |
Процвітало книгодрукування |
Зневажали твори мистецтва |
Створювали мистецькі шедеври |
Висновок: Це суспільство не можна назвати цивілізованим, бо ті люди не визнавали попередні матеріальні та духовні досягнення людства – палили книги на площі, трощили автомобілі, знищували твори мистецтва.
Вчитель:
(Хлопчик Том дуже відрізняється від натовпу. Він розуміє красу та силу мистецтва, та не може занапастити прекрасне).
(Картина Леонардо да Вінчі «Джаконда»).
Вчитель:
(Том єдиний з натовпу, хто не зміг плюнути в картину. Він збагнув наскільки ця картина гарна та був шокований вчинком натовпу. Бо цей маленький хлопчик єдиний, хто здатен на справжні щирі почуття; він плакав через знищення прекрасної картини).
Вчитель:
Висновок: Як і Леонардо да Вінчі, Рей Бредбері, мріяв про духовно багате людство, про моральне відродження людини, про перемогу добра над злом та краси над ненавистю. Проте Рей Бредбері хотів показати жахливу реальність людства та майбутнє, яке очікує його. Однак і да Вінчі, і Бредбері вірять у духовне і моральне відродження людей. Вони вважають, що якщо в серці людини перемагає добро, то світ ще може бути врятовано. «Краса врятує світ».
Дати відповідь на питання: «Чи врятує краса світ» або «Майбутнє: яким я його бачу?».