Урок " Різноманітність і видозміни коренів"

Про матеріал
Конспект уроку на тему " Різноманітність і видозміни коренів" з біології 6 клас
Перегляд файлу

                                                                            Урок № 28           Клас: 6            

Тема: Різноманітність і видозміни коренів

Очікувані результати навчальної діяльності:

 Учні:

  • розпізнаватимуть корені рослин;
  • наводитимуть приклади рослин з видозмінами коренів;
  • установлюватимуть біологічне значення видозмін коренів;
  • висловлюватимуть судження про пристосувальний характер видозмін кореня.

Методи:  частково-пошукові, інформаційно-рецептивні, евристичні, проблемного викладу, інтерактивні.

Наскрізні змістові лінії: екологічна безпека і сталий розвиток (усвідомлення ролі рослин в екосистемах).

Поняття введені вперше і поняття , що розвиваються: головний корінь, бічний корінь, додатковий корінь, коренева система, стрижнева коренева система, мичкувата коренева система, видозміна кореня, корінь

Матеріали та обладнання: дидактичні картки, підручник, презентація, мультимедійне обладнання.

Тип уроку: урок формування нових знань

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент: підготовка класного приміщення, перевірка відсутніх, наявності чергових, підготовка учнів до уроку, організація уваги.

Девіз уроку: (слайд 1)

                                                          Розум полягає не тільки в

                                                                   знаннях, але й в умінні

                                                                             застосовувати знання

                                                                                          на практиці.

                                                                                                   Аристотель

 

  1. Актуалізація опорних знань: відтворюються знання, уміння, життєвий досвід учнів, необхідний для опанування нового матеріалу, перевірка готовності до сприйняття нової інформації

 

Вправа «Доповнити схему» (завдання виконує два учня біля дошки)

 Завдання 1.

                                                            Органи рослин

 

                                                                       

                                                      

 

Завдання 2                    Функції кореня

 

 

 

Вправа «Німий малюнок» (слайд 2-5 )  

А. Назвати складові внутрішньої будови кореня

http://uchni.com.ua/pars_docs/refs/53/52319/52319_html_m1e9a835e.png

  1. Шкірка з кореневими волосками
  2. Кора
  3. Судини
  4. Ситоподібні трубки
  5. Центральний циліндр

Б. Назвати зони кореня

 http://biologiyavklasse.ru/wp-content/uploads/2011/01/011.gif  

  1. Кореневий чохлик
  2. Зона поділу
  3. Зона розтягування
  4. Всисна зона
  5. Провідна зона

 

3. Мотивація навчальної діяльності: збудження інтересу до обговорюваної теми і розумової активності, підготовка до свідомого сприйняття нового матеріалу.

Проблемне питання   (слайд  6 )

 Як ви гадаєте, чи всі рослини мають корінь?

  1. Повідомлення теми та мети уроку:

Тема нашого уроку: «Різноманітність і видозміни коренів»     (слайд 7 )

Визначення мети і завдань уроку:  

  • сформувати поняття про види коренів та їх видозміни,
  • з’ясувати, які бувають  види коренів та їх видозміни;
  • визначити функції кореневої системи і видозмін кореня;
  • розвивати   вміння пошуку причинно-наслідкових зв’язків;
  •  виховувати бережне ставлення до навколишнього світу.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

1. Види коренів      (слайд 8  )

                   

                        головний              бічні                додаткові

 

2.                 Кореневі системи      (слайд  9-10 )

 

      стрижнева                    мичкувата

 

 

  1. Вправа «Асоціативний кущ» (записуються всі варіанти запропоновані дітьми)

       

                                     ВИДОЗМІНИ 

 

Висновок: видозміни – це зміна зовнішнього вигляду, у зв’язку з виконанням коренем додаткових функцій.

  1. Види видозмін (слайд  11 )

Робота з підручником с.93-94 (заповнення таблиці)

 

Фізкультхвилинка

                Вправа «Мозковий штурм»

Яке значення видозмін коренів у житті рослини?       (слайд 12 )

  • Накопичення поживних речовин;
  • Опора;
  • Переживання несприятливих умов;
  • Дихання;
  • Пристосування до умов зростання.

Яке значення видозмін коренів у господарстві людини?

  • Їжа для людини і тварин;
  • Ліки;
  • Сировина для харчової промисловості.

 

  1. Узагальнення і систематизація набутих знань: осмислення нових знань і вмінь, їх систематизація та узагальнення, закріплення вивченого

Вправа «Кошик видозмін» ( вибрати із запропонованого переліку видозмін цифри, що відповідають видозмінам головного або додаткових коренів: див. додаток 1) (слайд 13 )

 

  1. Морква
  2. Батат
  3. Редиска
  4. Кукурудза
  5. Плющ
  6. Буряк
  7. Орхідея
  8. Хрін
  9. Жоржина
  10.  Селера
  11.  Баньян
  12.  Ріпа                                  

1 варіант - головного кореня    

2 варіант -  додаткових коренів 

 

Взаємоперевірка (слайд 14)

1 варіант - ( 1, 3, 6, 8, 10, 12 )                    

2 варіант - ( 2, 4,  5,  7,  9, 11)

 

Гра хрестики – нулики  (робота в парах) (Слайд 15-16  )

Завдання: відшукайте пряму лінію по горизонталі, вертикалі чи діагоналі у якій розміщені :

                                                         Види коренів

 причіпки

 

головний

 коренеплід

 мичкувата

 

 бічні

 дихальні

 стрижнева

 

додаткові

бульбокорінь

 

 

Видозміни кореня

 мичкувата

 

 стрижнева

 опорні

транспортна

 

 присоски

 бічні

 причіпки

 

 головний

 додаткові

 

“Знайди шпигуна” (17 слайд)

  1. Підсумки уроку: встановлюється відповідність між завданнями уроку та його результатами, вносяться корективи, визначаються перспективи.

Що краше - мати великий багаж знань чи вміти практично застосовувати свої знання? (18 слайд)

 Як ви гадаєте, з якою метою природа наділила корінь додатковими функціями?

Отже, природа надала кореням рослин додаткових функцій для того, щоб рослини змогли пристосуватися до умов середовища в яких вони ростуть. Також для зберігання запасних поживних речовин, щоб пережити несприятливі умови середовища.

  1. Повідомлення домашнього завдання: пояснити особливості виконання домашнього завдання, провести інструктаж, мотивувати учнів на його виконання (слайд  19 )

Опрацювати п. 24, вивчити поняття, виконати тести с.95, подумайте чому коренеплоди, бульби, бульбокорені утворюються переважно у трав’янистих рослин*

  1.  Рефлексія: перевірка психоемоційного стану учнів, ефективності мотивації діяльності. (слайд  20 )

Найцікавішим для мене було……

Сьогодні мене здивувало………

Я зрозумів , що…………….

Я ще хочу дізнатися про……..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            

Видозміни коренів

                       

  1. Морква                                  2. Батат                                3. Редиска

                  

  1. Кукурудза                             5. Плющ                              6. Буряк

                      

7.Орхідея                                      8. Хрін                               9. Жоржина

                    

  1.  Селера                                     11. Баньян                        12. Ріпа
docx
Додано
18 червня 2020
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку