Урок № 28 Клас: 6
Тема: Різноманітність і видозміни коренів
Очікувані результати навчальної діяльності:
Учні:
Методи: частково-пошукові, інформаційно-рецептивні, евристичні, проблемного викладу, інтерактивні.
Наскрізні змістові лінії: екологічна безпека і сталий розвиток (усвідомлення ролі рослин в екосистемах).
Поняття введені вперше і поняття , що розвиваються: головний корінь, бічний корінь, додатковий корінь, коренева система, стрижнева коренева система, мичкувата коренева система, видозміна кореня, корінь
Матеріали та обладнання: дидактичні картки, підручник, презентація, мультимедійне обладнання.
Тип уроку: урок формування нових знань
Перебіг уроку
Девіз уроку: (слайд 1)
Розум полягає не тільки в
знаннях, але й в умінні
застосовувати знання
на практиці.
Аристотель
Вправа «Доповнити схему» (завдання виконує два учня біля дошки)
Завдання 1.
Органи рослин
Завдання 2 Функції кореня
Вправа «Німий малюнок» (слайд 2-5 )
А. Назвати складові внутрішньої будови кореня
Б. Назвати зони кореня
3. Мотивація навчальної діяльності: збудження інтересу до обговорюваної теми і розумової активності, підготовка до свідомого сприйняття нового матеріалу.
Проблемне питання (слайд 6 )
Як ви гадаєте, чи всі рослини мають корінь?
Тема нашого уроку: «Різноманітність і видозміни коренів» (слайд 7 )
Визначення мети і завдань уроку:
1. Види коренів (слайд 8 )
головний бічні додаткові
2. Кореневі системи (слайд 9-10 )
стрижнева мичкувата
ВИДОЗМІНИ
Висновок: видозміни – це зміна зовнішнього вигляду, у зв’язку з виконанням коренем додаткових функцій.
Робота з підручником с.93-94 (заповнення таблиці)
Фізкультхвилинка
Вправа «Мозковий штурм»
Яке значення видозмін коренів у житті рослини? (слайд 12 )
Яке значення видозмін коренів у господарстві людини?
Вправа «Кошик видозмін» ( вибрати із запропонованого переліку видозмін цифри, що відповідають видозмінам головного або додаткових коренів: див. додаток 1) (слайд 13 )
1 варіант - головного кореня
2 варіант - додаткових коренів
Взаємоперевірка (слайд 14)
1 варіант - ( 1, 3, 6, 8, 10, 12 )
2 варіант - ( 2, 4, 5, 7, 9, 11)
Гра хрестики – нулики (робота в парах) (Слайд 15-16 )
Завдання: відшукайте пряму лінію по горизонталі, вертикалі чи діагоналі у якій розміщені :
Види коренів
причіпки
|
головний |
коренеплід |
мичкувата
|
бічні |
дихальні |
стрижнева
|
додаткові |
бульбокорінь |
Видозміни кореня
мичкувата
|
стрижнева |
опорні |
транспортна
|
присоски |
бічні |
причіпки
|
головний |
додаткові |
“Знайди шпигуна” (17 слайд)
Що краше - мати великий багаж знань чи вміти практично застосовувати свої знання? (18 слайд)
Як ви гадаєте, з якою метою природа наділила корінь додатковими функціями?
Отже, природа надала кореням рослин додаткових функцій для того, щоб рослини змогли пристосуватися до умов середовища в яких вони ростуть. Також для зберігання запасних поживних речовин, щоб пережити несприятливі умови середовища.
Опрацювати п. 24, вивчити поняття, виконати тести с.95, подумайте чому коренеплоди, бульби, бульбокорені утворюються переважно у трав’янистих рослин*
Найцікавішим для мене було……
Сьогодні мене здивувало………
Я зрозумів , що…………….
Я ще хочу дізнатися про……..
Видозміни коренів