урок ": Різноманітність насінних рослин"

Про матеріал

Розробка уроку біології в 10 класі : Різноманітність насінних рослин..........................................................................................................................

Перегляд файлу

10 клас (біологія)                                        Урок №29                             Дата:

Тема: Різноманітність насінних рослин

Мета:

  •                               навчальна мобілізувати знання учнів про різноманітність насінних рослин, повторити та узагальнити знання учнів про особливості будови та життєдіяльності покритонасінних рослин, навчити порівнювати Голонасінні та Покритонасінні рослини, сформувати знання учнів про значення насінини в рослини;
  •                               розвивальна розвивати вміння і навички роботи з таблицями, малюнками, схемами, логічне мислення, вміння пошуку причинно-наслідкових зв’язків, комунікативної компетентності;
  •                               виховна виховувати екологічну свідомість, доброзичливість, культуру спілкування.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: муляжі квіток, таблиці «Будова насіння», «Кореневі системи», «Жилкування листків» тощо, рослини та гербарні зразки представників Відділу Покритонасінні, листівки, картини,  відеоролики «Голонасінні рослини», «Відеодиктант», «Релаксація», мультимедійний комплекс.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань

Прийом «Навчаючись вчуся»

Завдання. Придумати 3 питання по вивченій темі.

ІІІ. Мотивація  навчальної діяльності

Проблемне запитання:

  • Яка на вашу думку група рослин була поширена на початку Кайнозойської ери? (Голонасінні рослини)
  •   Яка на вашу думку група рослин на сьогодні є панівною на планеті і чому? (Покритонасінні). Покритонасінні та Голонасінні рослини відносяться до групи насінних рослин.

Отже, Покритонасінні та Голонасінні широко поширенні та найкраще пристосовуються до змінних умов навколишнього середовища і, як результат – велика їхня різноманітність.

Сьогодні ми розглянемо тему «Різноманітність насінних рослин». (Оголошення мети і завдань уроку).

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу 

Прийом «Асоціативний кущ»

 

Насінні рослини

 

  • Яке значення насінини у рослини?
  • Насінні рослини порівняно із споровими являють собою більш високий рівень організації, оскільки головним зачатком для розселення виду є якісно нове утворення - насіння. Найголовніша еволюційна перевага насінних рослин перед споровими полягає в тому, що статевий процес у них не залежить від крапельно-рідкої води. Дякуючи такій незалежності насінні рослини одержали можливість розселятися на всій Землі й стали прогресивною групою рослин.
  • На відміну від вищих спорових, у яких спори одноклітинні, в насінних рослин насіння багатоклітинне та містить в собі сформований зародок і запас поживних речовин для його розвитку.
  • У насінних рослин спостерігається подальше удосконалення і ще більша перевага в циклі розвитку спорофіта і редукція гаметофіта, існування якого повністю залежить від спорофіта.

Насінні рослини

 

Голонасінні                                                                                                  Покритонасінні

Робота з відео «Загальна характеристика відділу Голонасінні рослини» ( виокремлення головного та усне узагальнення почутого».

Робота із підручником. Прочитайте матеріал параграфа ст.. 34-35. Виокремить найголовніші ознаки рослин відділу Покритонасінні.

V. Осмислення, узагальнення і систематизація нових знань

Самостійна робота. Порівняльна характеристика відділів Голонасінні та Покритонасінні рослини.

Перегляд відеоролика «Релаксація»

Робота з відео диктантом.

. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

Параграф 16 (прочитать).

Випереджальне д/з Підготувати додатковий матеріал про справжніх грибів, несправжніх грибів, слизовиків.

 

 

 

 

doc
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
3407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку