Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика
Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ) – розбір матеріалу блоку. Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.
1. Усне додавання і віднімання.
2. Письмове додавання і віднімання чисел.
Література: М. В. Богданович, Г. П. Лишенко Математика: підручник для 3 класу – Київ «Генеза», 2013.
Девіз уроку: Світ освітлюється сонцем, а людина – знанням.
(Народна приказка)
1.1. Додавання круглих чисел. 1.2.Віднімання круглих чисел.
200 + 700 = 900 |
2 сот. + 7 сот. = 9 сот. |
800 – 300 = 500 |
8 сот. – 3 сот. =5 сот. |
120 – 30 = 90 |
12 дес. – 3 дес. = 9 дес. |
60 + 90 = 150 |
6 дес. + 9 дес. = 15 дес. |
1.3. Додавання трицифрових чисел.
520 + 340 = 500 + 300 = 800
20 + 40 = 60
500 20 300 40 800 + 60 = 860
1.4. Відніманння трицифрових чисел.
470 - 320 = 400 - 300 = 100
70 - 20 = 50
400 70 300 20 100 + 50 = 150
2.5. Письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел.
|
|
|
|
|
3 |
5 |
|
|
4 |
5 |
|
|
8 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
3 |
|
|
5 |
6 |
|
|
3 |
7 |
|
|
|
|
|
Письмове додавання Письмове
віднімання
починай з додавання починай з
віднімання
одиниць. одиниць.
Пояснення: до 5 додати 9, буде 14 – У виразі 93 – 56 від 3 од. не можна відняти
це 1 дес. і 4 од. 4 од. пишемо під 6 од., тому беремо 1 дес. з 9 дес. 1 дес. і
одиницями, а 1 дес. додаємо до 3 од. – це 13. Від 13 відняти 6, буде 7.
десятків. До 3 дес. додати 4 дес., Запишемо цифру 7 на місці одиниць. Від
буде 7 дес., та ще 1 дес., буде 8 дес. 8 дес. відняти 5 дес., буде 3 дес. Запишемо
Цифру 8 записуємо під десятками. цифру 3 на місці десятків.
В і д п о в і д ь: 84. В і д п о в і д ь: 37.
2.6. Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел.
|
|
|
|
|
|
3 |
2 |
5 |
|
|
4 |
1 |
3 |
|
|
7 |
3 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
8 |
7 |
|
|
2 |
3 |
5 |
|
|
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
При додаванні При відніманні
трицифрових трицифрових
чисел одиниці додають чисел одиниці
віднімають
до одиниць, десятки до від одиниць, десятки від
десятків, сотні до сотень. десятків, сотні від сотень.