Тема. Робота з текстом в Фотошоп. Створення оригінального тексту з використанням фільтрів, каналів та масок.
Мета: дослідити створені учнями зразки, встановити використані в ході роботи інструменти та порядок дій. Проаналізувати роботи, запропонувати свої способи вирішення задачі.
Продовжити формувати в учнів вміння працювати в середовищі графічного редактора Adobe Photoshop.
Формувати в учнів естетичні смаки через самовдосконалення шляхом
підвищення свого професійного рівня.
1
Розвиваюча – розвиток дослідницьких вмінь, використання комп’ютерних технологій для пошуку, обробки і аналізу матеріалу
Виховна – формування почуття толерантності, взаємовиручки.
Обладнання: персональні комп’ютери з встановленим відповідним програмним забезпеченням, проектор, цифрові носії.
Базові поняття і терміни: шари, текст, шрифти, фільтри.
Тип уроку: урок-дослідження, систематизація знань з елементами дослідження
Методи і методичні прийоми: проблемне навчання, міні-дослідження в групах
Хід уроку І. Організаційна частина.
1. Інструктаж з техніки безпеки.
2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Бліц-контроль знань.
1. Які є види тексту в редакторі Фотошоп?
2. Що таке з’єднування і злиття шарів? В чому відмінність?
3. Які особливості текстового шару? Що таке растеризування текстового шару? Для чого воно проводиться?
4. Що таке розтушування? Для чого застосовується?
5. Що таке тонування?
6. Що відбувається з багатошаровим зображенням після його збереження в форматі Jpg. Переваги і недоліки цього формату.
ІІІ. Формулювання проблемної ситуації уроку.
Кожна людина здобуває освіту, щоб отримати певні знання та навики, які потім зможе застосувати в житті. Ви прийшли сюди, щоб не просто отримати професію оператора, а навчитися робити те, що не вміють інші. Саме вміння робити щось особливе дає людині змогу легше знайти робоче місце. Знання Фотошопу може дозволити вам працювати в рекламному бізнесі, дизайнерських студіях, в обслуговуванні Веб-сторінок…
В чому ж буде полягати ваша задача на такій роботі?.. в першу чергу – привабити максимальну кількість потенційних клієнтів. А що є головною наживкою? Правильно – ефектний заголовок чи вивіска. Якщо ви не зацікавили клієнта заголовком, то він тим більше не зацікавиться, тим, що ховається за ним.
2
В Інтернеті перемагають три речі: терміновість, інтерес і розвага. Якщо текст виглядає нудно, його не читатимуть, навіть якщо текст хороший.
Також нестандартні яскраві заголовки супроводжують дитячі книжки.
Питання «яскравої вивіски» люди розв’язують різними способами:
❖ Розробляють програмні оригінальні привабливі шрифти
❖ Художники малюють літери
❖ Програмними засобами (в графічних редакторах) застосовують оригінальні стилі для текстів:
➢ плавні каліграфічні;
➢ техно;
➢ готичні;
➢ декоративні;
➢ казкові;
➢ приурочені до певних подій, наприклад Чемпіонатів світу з футболу; ❖ Використовують ефекти, вбудовані в програму:
➢ тіні;
➢ рельєф;
➢ прозорість;
➢ випромінювання світла;
❖ Розробляють пензлі у вигляді літер.
(Демонстрація яскравих вивісок і шрифтів для дитячих книжок)
І при тому всьому у графічних редакторах довго залишався осторонь від роботи з текстом такий потужний засіб як фільтри. Але спеціалісти, використовуючи свої знання редактора, з кожним роком, проявляючи фантазію, створюють все нові і нові тестові ефекти і викладають їх у Інтернет.
Учням групи були поставлені задачі по створенню оригінальних текстів на базі знайденого в глобальній мережі Інтернет та створеного власноруч матеріалу.
Представники всіх бригад демонструють групі отримані результати.
Після чого бригади обмінюються початковим матеріалом і аналізують дії, виконані в процесі створення результуючого зображення.
Поки бригади займаються аналізом, їх представники діляться з групою своїми знахідками, отриманими в процесі виконання завдання: цікавими сайтами з корисною інформацією, дизайнерськими порадами, способом 3 встановлення нових шрифтів, текстур, стилів та ін..
Після закінчення аналізу представники кожної з бригад звітують про результати досліджень: зачитують список операцій, виконаних на їх думку авторами в процесі роботи над початковим матеріалом.
При розбіжності елементу списку з реальними діями проводиться короткий диспут між представниками бригад з приводу переваг кожного способу.
Якщо є потреба, вчитель розгортає дискусію з учнями, обговорюючи питання вибору оптимальних операцій для редагування зображень. При можливості залучаються до диспуту ті учні групи, що не входять до жодної з бригад.
V. Висновки
Вчитель узагальнює результати роботи, виділяє позитивні моменти в ході дослідження, вказує на недоліки, пропонує учням роздрукувати отримані результати на кольоровому принтері з метою проведення подальшої кольорової корекції, оскільки зображення на папері завжди відрізняється від екранного.
VІІ. Домашнє завдання. Підсумки уроку.
Листок-дослідження
Кількість шарів у зображенні, їх типи
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________
Операції над зображенням
__________________________________________________________________
4 __________________________________________________________________
Застосовані текстові ефекти __________________________________________
__________________________________________________________________
Виявлені недоліки та рекомендації для їх усунення.______________________
__________________________________________________________________