Урок "Робота з векторними елементами та інструментами в Inkscape"

Про матеріал
Мета: формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про роботу з текстом та векторними елементами; формування ключових компетентностей: уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну; навички конструювати власну освітню траєкторію; уміння брати відповідальність за результат власної роботи на уроці.
Перегляд файлу

Пархомчук Л., 15 Мд СО інф

 

Тема: Робота з векторними елементами та інструментами

Мета: формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про роботу з текстом та векторними елементами; формування ключових компетентностей: уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну; навички конструювати власну освітню траєкторію; уміння брати відповідальність за результат власної роботи на уроці.

Обладнання: комп’ютери з програмою Inkscape; проектор, інтерактивна дошка або демонстрація через локальну мережу.

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Давайте пригадаємо:

  • Що таке комп’ютерна графіка? Для чого вона потрібна?
  • Які найпоширеніші графічні редактори?
  • Яка функція шарів у растровому редакторі? А яка у векторному?
  • Які інструменти ви пам’ятаєте?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Щоб покращити наші знання з комп’ютерної графіки, сьогодні ми дізнаємося про основні принципи роботи з інструментами програми Inkscape.

Тема нашого сьогоднішнього уроку: «Робота з векторними елементами».

IV. Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішній день векторна графіка відіграє велику роль. Її технології широко використовують як для друкарського дизайну, так, і у веб-дизайні. Упевнено можна казати, що більшість дизайнерів успішно використовують векторну графіку. Векторні зображення використовують для створення графічних об’єктів, для яких має значення збереження чітких та ясних контурів (креслення, схеми, логотипи, мапи, діаграми тощо) навіть при зміні розмірів.

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Векторна графіка — це графіка, де базовим елементом є лінія, яка описується математичною формулою. Таке представлення даних компактніше, але побудова об’єктів супроводжується неперервним перерахунком параметрів кривої у координати екранного або друкованого зображення.

Лінія є елементарним об’єктом, якому притаманні певні властивості: форма, товщина, колір, тощо. Будь який об’єкт (прямокутник, еліпс, текст і навіть пряма лінія) сприймається як криві лінії.

Векторні об’єкти завжди мають шлях, що визначає їх форму. Якщо шлях є замкненим, тобто кінцева точка співпадає з початковою, об’єкт має внутрішню ділянку, яка може бути заповненою кольором або іншими об’єктами.

Всі шляхи містять дві компоненти: сегменти та вузли.

- Шлях являє собою маршрут, що з’єднує початкову та кінцеву точку.

- Сегмент - окрема частина шляху, може бути як прямою, так і кривою лінією.

- Вузол - початкова або кінцева точка сегмента

Кожен елемент векторної графіки містить ці три основні елементи і дозволяє їх редагування.

Заповнення об'єктів

За допомогою кривих створюється контур об'єкта, всередині якого може бути заповнення (будь-який колір, штрихування або зображення). Заповнений об'єкт трактується як єдиний елемент, тобто при змінюванні форми об'єкта, заповнення заповнює всю його внутрішню ділянку.

Заповнення можна розбити на 4 категорії:

  • однорідне заповнення одним кольором або штрихуванням;
  • градієнтне, при якому кольори або тіні поступово змінюються (лінійна, радіальна, конічна, прямокутна тощо);
  • візерункове, при якому об'єкт заповнюється повторювальними зображеннями (двоколірними або повноколірними);
  • текстурне заповнення (художні зображення).

Перелічимо основні інструменти векторних редакторів:

Криві Безьє (ПЕРО) - дозволяють створювати прямі, ламані і гладкі криві, що проходять через вузлові точки, з певними дотичними в цих точках.

Набір геометричних фігур (примітивів). Завдяки Режимам фігур та видозміни вузлів – вони перетворюються у потрібні нам об’єкти.

Заливка - дозволяє зафарбовувати обмежені області певним кольором, або градієнтом.

Олівець - дозволяє створювати лінії "від руки".

 

VI. Практична робота

  1. Виконати завдання згідно з варіантом

VIІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Дайте відповіді на запитання

  1. Які інструменти редактора Inkscape ви сьогодні використовували?
  2. Що ви розумієте під поняттям «векторні фігури»?
  3. За допомогою яких інструментів можна створювати та редагувати векторні фігури?

VIІI. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал з теми уроку.

IX. Оцінювання роботи учнів

1

 

docx
Додано
13 квітня 2021
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку