Пархомчук Л., 15 Мд СО інф
Тема: Робота з векторними елементами та інструментами
Мета: формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про роботу з текстом та векторними елементами; формування ключових компетентностей: уміння оперувати термінами і поняттями з основ графічного дизайну; навички конструювати власну освітню траєкторію; уміння брати відповідальність за результат власної роботи на уроці.
Обладнання: комп’ютери з програмою Inkscape; проектор, інтерактивна дошка або демонстрація через локальну мережу.
Тип уроку: урок формування умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Давайте пригадаємо:
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Щоб покращити наші знання з комп’ютерної графіки, сьогодні ми дізнаємося про основні принципи роботи з інструментами програми Inkscape.
Тема нашого сьогоднішнього уроку: «Робота з векторними елементами».
IV. Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішній день векторна графіка відіграє велику роль. Її технології широко використовують як для друкарського дизайну, так, і у веб-дизайні. Упевнено можна казати, що більшість дизайнерів успішно використовують векторну графіку. Векторні зображення використовують для створення графічних об’єктів, для яких має значення збереження чітких та ясних контурів (креслення, схеми, логотипи, мапи, діаграми тощо) навіть при зміні розмірів.
V. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Векторна графіка — це графіка, де базовим елементом є лінія, яка описується математичною формулою. Таке представлення даних компактніше, але побудова об’єктів супроводжується неперервним перерахунком параметрів кривої у координати екранного або друкованого зображення.
Лінія є елементарним об’єктом, якому притаманні певні властивості: форма, товщина, колір, тощо. Будь який об’єкт (прямокутник, еліпс, текст і навіть пряма лінія) сприймається як криві лінії.
Векторні об’єкти завжди мають шлях, що визначає їх форму. Якщо шлях є замкненим, тобто кінцева точка співпадає з початковою, об’єкт має внутрішню ділянку, яка може бути заповненою кольором або іншими об’єктами.
Всі шляхи містять дві компоненти: сегменти та вузли.
- Шлях являє собою маршрут, що з’єднує початкову та кінцеву точку.
- Сегмент - окрема частина шляху, може бути як прямою, так і кривою лінією.
- Вузол - початкова або кінцева точка сегмента
Кожен елемент векторної графіки містить ці три основні елементи і дозволяє їх редагування.
Заповнення об'єктів
За допомогою кривих створюється контур об'єкта, всередині якого може бути заповнення (будь-який колір, штрихування або зображення). Заповнений об'єкт трактується як єдиний елемент, тобто при змінюванні форми об'єкта, заповнення заповнює всю його внутрішню ділянку.
Заповнення можна розбити на 4 категорії:
Перелічимо основні інструменти векторних редакторів:
Криві Безьє (ПЕРО) - дозволяють створювати прямі, ламані і гладкі криві, що проходять через вузлові точки, з певними дотичними в цих точках.
Набір геометричних фігур (примітивів). Завдяки Режимам фігур та видозміни вузлів – вони перетворюються у потрібні нам об’єкти.
Заливка - дозволяє зафарбовувати обмежені області певним кольором, або градієнтом.
Олівець - дозволяє створювати лінії "від руки".
VI. Практична робота
VIІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
Дайте відповіді на запитання
VIІI. Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал з теми уроку.
IX. Оцінювання роботи учнів
1