Урок" Роль плазунів у екосистемах, їх значення для людини. Охорона плазунів"

Про матеріал
Розробка уроку біології у 7 класі "Роль плазунів в екосистемах, їх значення для людини. Охорона плазунів". Мета: ознайомити учнів з різноманітністю плазунів, розкрити особливості будови та процесів життєдіяльності представників цього класу у зв'язку з умовами життя; з'ясувати їх значення в природі та в житті людини, необхідність їх охорони; розвивати вміння логічно мислити, порівнювати і робити висновки; виховувати спостережливість, охайність, культуру спілкування, формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та відповідальність за стан довкілля.
Перегляд файлу

Тема:  Роль плазунів у екосистемах, їх значення для людини.  Охорона плазунів.

Мета:  розширити знання учнів про різноманітність   плазунів; розглянути

значення плазунів у житті людини та природі; познайомитися з видами занесеними до Червоної книги; звернути увагу на екологічне мислення учнів; виховувати дисциплінованість та самостійність, розвивати творчо-пізнавальний інтерес.

Тип уроку: узагальнення знань, вмінь і навичок.

Фома: урок – телегра.

Методи: словесні (розповідь, бесіда), наочні, практичні.

Обладнання: вологі та сухі препарати плазунів, червона книга України,

макет екрану.

Хід уроку :

І. Привітання, підготовка до уроку.

Доброго дня,  я рада вітати вас у цей чудовий день, день який дозволить ще більше дізнатися нового і цікавого. Сьогодні ми продовжимо говорити про плазунів.  А девізом нашого уроку нехай стануть слова :

IІ. Оголошення девізу  уроку:

Не махай на все рукою

Не лінуйся, а учись,

Бо, чого навчишся в школі

Знадобиться ще колись…

ІІІ. Висловлювання очікувань: Учні отримують зернятка на яких пишуть свої очікування, чіпляють на дошці.

Вчитель:

З давніх-давен плазуни викликали у людей страх, огиду і водночас не­здоланну цікавість. З ними, особливо зі зміями, пов'язано багато легенд і міфів. У найстрашніших казках йдеться переважно про велетенських зміїв і вогнедишних драконів. Змії здавна асоціюються зі злом та підступ­ністю. Разом з тим плазуни викликали до себе й пошану: їх наділяли не­притаманними їм позитивними властивостями — мудрістю і могутністю У житті плазунів багато незвичного і, на перший погляд, загадкового. Вони місяцями можуть обходитися без їжі; тривалість життя окремих із них неправдоподібно велика: понад 400 років живуть, найімовірніше, де­які види черепах, понад 100 років — крокодили. Отруйні змії своїм уку­сом миттєво вбивають здобич. Від укусів деяких змій людина може помер­ти за лічені хвилини. Деякі змії випорскують отруту на відстань до 2-х м і більше, намагаючись влучити ворогові в очі. Велетенські удави, обвиваю­чись навколо здобичі, душать і проковтують цілком тварину, більшу в діа­метрі за своє тіло. Ось чому про плазунів складено так багато різних ле­генд, велику кількість вірогідних і неймовірних історій.

Хто ж вони насправді — ці загадкові плазуни? Скільки їх видів населя­ють нашу планету? Де вони поширені? Яких розмірів бувають? Чи всі вони отруйні? Яку роль відіграють у природі? У чому їхнє значення в житті людини? Чому вони викликають у людей величезну цікавість та супереч­ливі відчуття страху, відрази, пошани?..

Сподіваюсь, що усі, хто цікавиться плазунами чи тваринами взагалі, знайдуть відповіді на багато своїх запитань. Можливо, у декого з вас книга пробудить інтерес до вивчен­ня класу плазунів, — адже у житті цих створінь є ще так багато нез'ясованого і справді загадкового для нас.

Я сьогодні пропоную стати вам журналістами телевізійниками, хтозна можливо це буде саме ваша майбутня професія. Відбувається наша розмова у вигляді телевізійного каналу, який ми назвали: „Плазуни - друзі людства". Із телепередач нашого каналу ми дізнаємось багато такого, над чим варто замислитися.

Гра „Чи віриш ти?" що:

  1. Плазуни ще називаються Рептиліями.
  2. Що вони дихають зябрами.
  3. В них тіло поділено на відділи.
  4. Тіло вкрите лускою. 
  5. Вони всі отруйні тварини.
  6. Життя з ними - нестерпна мука. 
  7. Вони гермафродити.
  8. Плазуни відкладають яйця.
  9. У них виявляється турбота про потомство.
  10. Для них характерні сезонні зміни.

III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності:

Учні виконують частівки про плазунів. Плазунів вивчати хочем

Часто голови  морочим

Знаю я тепер скелет

Й кісточок цілий букет.

* * *

Ох, ужів тепер люблю Хлопців зовсім не терплю Хоч холоднокровні плазуни -

Не обманюють вони.

* * *

В теніс теж вони не грають

Хоч легені класні мають

Ребрами не ляскають

Лиш зубами брязкають.

                 ***

Є великі і малі

Ці чудові плазуни

Ми вас закликаємо:

Рептилій всіх оберігаймо...

IV. Основна частина уроку:

А тепер давайте познайомимось і занонсом телепередач. Отже, сьогодні в пограмі:

  1. Мій дім - 2 (Поширення плазунів, зимівля).
  2. ВВС - жива природа (Бесіда про внутрішню і зовнішню будову плазунів).
  3. Гіннес-шок (шокуючі новини про плазунів).

4 . Здоров'я у кожен дім... (використання зміїної отрути, перша допомога при укусах плазунів).

  1. Мультфільм.
  2. Місія краси (Розповідь про линяння та регенерацію).
  3. Новини.
  4. Їх розшукують... (Розгляд різноманітності плазунів).
  5. Їмо вдома (Значення плазунів у кулінарії).

10. Інтерв'ю (метод мікрофон).

Мій дім-2

Привіт усім! Сьогодні я сама, тому що моя подруга поїхала на кастінг, відбирати нових учасників для вивчення. Швидше за все це будуть Птахи. А наші сьогоднішні учасники впали у сплячку. Дівчата - Черепахи зайняли місце у прісних та солоних водоймах. Хлопці Крокодили розповсюдилися по тропічних та субтропічних регіонах. Ну, а лускаті пари поширені майже скрізь на суходолі, деякі в морях чи прісних водоймах.

Сьогодні наші учасники якісь пасивні, напевно це пов'язано із

періодом Зимівлі. Пари позаймали будиночки, що розміщені   у пустотах у грунті.

BBC - жива природа

Добрий день. З вами BBC - жива природа. Сьогодні з вами поговоримо про

Плазунів:

Скажіть будь ласка:

  1. Які особливості зовнішньої будови плазунів?
  2. Яких представників плазунів ви знаєте?

3. Що таке регенерація?

  1. А чому плазуни отримали свою назву?
  2. Як розмножуються плазуни?
  3. Де зимують плазуни?
  4. які особливості скелета плазунів?
  5. А де поширені плазуни?
  6. Які особливості будови серця?
  7.                     Якому класу плазуни дали початок?

Гіннес-шок

Яке цікаве людство. Чим їм завадили Плазуни? А може ми самі гірші за них. Сьогодні у нашій програмі найменший та найбільший плазун

-    найменший плазун; найбільший плазун.

Здоров'я у кожен дім

Доброго дня, всім доброго здоров`я. Сьогодні ми поговоримо про Плазунів. Що робити коли вас вкусила змія? Коли цей укус небезпечний влітку чи восени? І що виготовляють із зміїної отрути?

У разі укусу отруйної змії, необхідно потерпілому дати величезну кількість рідини, поверх укусу необхідно накласти джгут. Ні в якому разі не можна випалювати отруту. В дуже рідких випадках можна висмоктати  отруту. Але це тоді коли ціла ротова порожнина.             

Змії особливо небезпечні влітку, адже в цей період активізуються процеси утворення отрути. А де ж використовують отруту кобри?

Отруту кобри застосовують як болезаспокійливий засіб. Препарат з отрути швидко зупиняє кровотечу. А сироватка з отрути малайської гадюки, навпаки не дає крові згортатися. Препарат „Віпратокс" виготовлений з гадюки, застосовується для лікування радикуліту та бронхіальної астми. Отруту змій використовують також для виготовлення протизміїних сироваток.

Мультфільми

Жив був на світі крокодил. Звали його Гена. А такий був лінивий, що забув коли останній раз чистив зуби. Щодня він грався зі своїми товаришами. Одного дня він хвалився своїми зубам, хрускав морські камінчики. Та раптом як закричить: -ой-ой-ой, витягніть з мене цей камінець. Але всі боялись до нього підійти. Крокодил плакав великими „Крокодилячими сльозами".  Але тільки як він вийшов води і ліг на пісок. Та розкрив пащу, як маленька пташка „єгипетський бігунець" стрибнула в пащу і почала видзьобувати залишки їжі. Відтоді у крокодила з'явився справжній друг-санітар і водночас сторож.

Місія Краси

Привіт, я Саша. З вами передача «Місія краси». Героїня нашої передачі попереднього тижня, ящірка поновилася за рахунок того, що не пожаліла сого хвоста і відкинула і з'явився новий. Всім жінкам не завадила б можливість регенерувати. Що лишнє  ̶   взяв і відкинув. А сьогодні ми будемо працювати з Гадюкою. ЇЇ зовнішній вигляд давно потребує нашого втручання. Луска вже не блищить, обтріпана. А ми зробимо линяння ̶  скинемо стару шкіру, героїня наша трошки підросте  ̶  і матиме нову, красиву, блискучу шкіру. З вами була передача  «Місія краси».

Служба новин

На сьогоднішній день у зв'язку з активним втручанням людини у природу спостерігається різке зменшення чисельності багатьох плазунів. Тому проблема охорони та збереження видового різноманіття цих тварин

постала особливо охороняють відповідними законами; рідкісні та зникаючі види заносять до Червоної книги, складають міжнародні угоди, що передбачають охорону певних видів чи груп плазунів, а також забороняють виводити диких тварин й торгувати ними.

Представників видів, чисельність яких знизилась до критичної межі штучно розводять у спеціальних розплідниках, а потім випускають у звичне їм середовище. На цьому наша передача завершується. Зустрінемось опівночі.                   

                                  Програма «Їмо вдома»

Сьогодні ми з вами знову готуємо за рецептами світу.

Зараз ми приготуємо черепашине масло. Для цього яйця роздавлюють у великих коритах. Жиру дають потім відстоятись, а потім його кип'ятять отримуючи прозоре жовтувате масло. А наперше: відомий черепашиний суп. Для цього нам потрібно: супова черепаха 1 штука, вода і сіль. Можна прикрасити зеленю. Черепаха велика і нею можемо нагодувати цілу школу.

Ну а ексклюзив  ̶  фарширована змія   „Мусуфана". Звісно ми могли б нафарширувати пітона, але боюсь ми його не з'їмо. Всього вам доброго! Смачного! Використовуйте плазунів у їжу вони надзвичайно корисні!

doc
Додав(-ла)
Бруяка Тетяна
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку