Урок " Рослина - живий організм "

Про матеріал
Конспект уроку зорієнтовано на формування особистості учня, який знає та розуміє основні закономірності живої і неживої природи, на усвідомлення ролі рослин в екосистемах; сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань: овочівництво, садівництво, біотехнології
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ

БОБРОВИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

БРАНИЦЬКА ГІМНАЗІЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з біології у 6 класі

на  тему «Рослина — живий організм»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель Сідько Ольга  Михайлівна

 

 

 

  ТЕМА.Рослина — живий організм

 І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

Урок зорієнтовано на  формування особистості учня, який знає та розуміє основні закономірності живої і неживої природи, на усвідомлення ролі рослин в екосистемах; сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань: овочівництво, садівництво, біотехнології.

                            Ваші таланти і здібності з плином

                 часу поліпшуються , але для   

                   цього вам доведеться почати
                                                                                             (Мартін Лютер Кінг)

        Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою. Шепіт голубої води,зелених дібров,спів пташок, запах і розмаїття квітів - усе це ні з чим незрівнянна краса рідного

    краю.

Діти! Сьогодні ми з вами ближче ознайомимося з красою нашої рідної землі, з її скарбами.

 

ІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

Тема уроку. Рослина — живий організм

Мета уроку: знаннєвий компонент- здатен оцінити вплив природничих наук, техніки і технологій на сталий розвиток суспільства та можливі наслідки людської діяльності у природі, відповідально взаємодіє з навколишнім природним середовищем;

діяльнісний компонент- володіє певними вміннями її дослідження, виявляє допитливість, на основі здобутих знань і пізнавального досвіду усвідомлює цілісність природничо-наукової картини світу;

ціннісний компонент - усвідомлює закономірності природи, роль природничих наук і техніки в житті людини; відповідально поводиться для забезпечення сталого розвитку суспільства

Результат уроку: учні усвідомлюють значення зелених насаджень для створення сприятливого середовища життя

ІІІ. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ

Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»)

  1. Хламідомонада  має війки.
  2. Інфузорія рухається за допомогою несправжніх ніжок.
  3. Тіло губки  складається з багатьох  клітин.

 

Тестові завдання з однією правильною відповіддю

4. Хлорела належить до: а) грибів ;б) рослин; в) бактерій.

5. Органела  руху бактерій: а) ядро; б) скоротлива вакуоля;

в) джгутик; г) хлоропласт.

6. Укажіть переносника збудника малярії: а) кровосисні комарі,

б) блоха людська) в)муха це-це

II рівень Доповніть незакінчене речення

7. Одноклітинні організми, які мають ознаки і рослин і тварин -………. .

8.Організми у яких відсутнє ядро відносяться до царства……….. .

9. Вакуолі, які забезпечують розщеплення їжі, що надходить до клітини ……

Прості завдання з відкритою відповіддю

10. В яких середовищах живуть одноклітинні?

11. Які організми називаються паразитами?

12. В якому стані бактерії переживають несприятливі умови середовища?

III рівень Тестові завдання з кількома варіантами відповідей

13. До ознак рослинного організму в евглени зеленої належать: а) автотрофне живлення;  б) гетеротрофне живлення; в) запасна поживна речовина - глікоген;

    г ) запасна поживна речовина - крохмаль; д) наявність хлорофілу.

IV рівень Завдання творчого характеру

14. Вкажіть спільні  і відмінні риси одноклітинних рослин і тварин.

15. Яке значення одноклітинних грибів в природі і житті людини?

Ми живемо серед великої кількості рослин, вони — наші сусіди, а із сусідами потрібно жити у злагоді. Хочеш, щоб тобі було добре,— роби добро для всіх — для людей, тварин, рослин. А щоб допомагати рослинам, необхідно знати їхню будову та процеси життєдіяльності. А чи замислювалися ви, як живуть рослини?

   Із чого складається тіло рослин?

(Тіло рослини складається з однієї або багатьох клітин, які мають ядро.)

  Рослина - це цілісний організм, якому, як і будь-якій іншій живій істоті, притаманне дихання, живлення, ріст, обмін речовин, розвиток і розмноження. Усі  рослин є об'єктом дослідження біологічної науки — ботаніки (від грец. ботане — трава, рослина)

 У багатоклітинних рослин існують групи клітин, які здійснюють ті чи інші процеси життєдіяльності: одні з них забезпечують ріст, інші — живлення тощо.

   Більшість рослинних організмів за типом живлення є автотрофами, тобто вони здатні утворювати органічні речовини з неорганічних, використовуючи енергію Сонця. Як і будь-який організм, рослина дихає. Іншою не менш важливою ознакою рослинних організмів є те, що вони ведуть прикріплений спосіб життя. До того ж рослини мають необмежений ріст, тобто вони ростуть протягом усього життя.  

(Складання опорної схеми в зошит)

 

 

Який процес є найважливішим у життєдіяльності організмів?

    Одним з найважливіших процесів життєдіяльності рослин є обмін речовин і перетворення енергії.

  

 

До рослинного організму надходять неорганічні речовини

 

 

 

 

 

 

 

 

     Рослина може їх використати тільки в розчиненому або газоподібному стані. У клітинах рослин з неорганічних сполук утворюються органічні — вуглеводи, білки, жири тощо

Для рослин характерне  живлення. 

 

 

 

   Завдяки росту рослини реагують на зміну умов довкілля, формують значну листкову поверхню для фотосинтезу та розгалужену кореневу систему для поглинання води й мінеральних речовин. Транспорт речовин по рослині здійснюється за допомогою провідних тканин.

    Рослини відрізняються одна від одної за кількістю клітин, особливостями будови й життєвих функцій, тривалістю життя тощо.

    За тривалістю життя рослини поділяють на одно-, дво- і багаторічні. 

  Пригадайте, які групи організмів виділяють за кількістю клітин? (Одноклітинні, колоніальні, багатоклітинні.)

За кількістю клітин рослинні організми бувають одноклітинні, колоніальні й багатоклітинні. 

 За зовнішнім виглядом виокремлюють дерева (з одним здерев’янілим стеблом), кущі (з кількома здерев’янілими стеблами) і трави (з м’якими соковитими стеблами). 

Домашнє завдання:

Інструктаж щодо виконання: вивчити терміни, прочитати параграф та

 скласти біологічну казку

IV. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП

Назвіть основні ознаки рослин.

Поясніть які основні закономірності живої і неживої природи?

Подумайте та скажіть  яка  роль рослин в екосистемах?

Запропонуйте практично збагатити гаманець українця?

Чому рослини потрібно оберігати?

https://naurok.com.ua/uploads/blog-2020/hello_html_m69b7bc9e%20%282%29%20%282%29.jpgЩо цінного ви дізналися на уроці?

Прийом «Лист побажань»

Цінування, оцінювання.

(Оцінювання не лише кінцевого результату, а й роботи в процесі уроку).

 

 

docx
Додав(-ла)
Сідько Ольга
Додано
29 грудня 2021
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку