Урок " Рослини - живі організми. Різноманітність рослин в природі"

Про матеріал
Урок допоможе узагальнити та систематизувати знання учнів про особливості рослин, їх значення для природи; про різноманітність рослинного світу, їхні характерні особливості;сприятиме розвитку критичного мислення, вміння висловлювати свої думки, оцінювати результати своєї діяльності; виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Тема: Рослини – живі організми. Різноманітність рослин в природі.

Мета: узагальнити та систематизвати знання учнів про особливості рослин, їх значення для природи; про різноманітність рослинного світу, їхні характерні особливості;  розвивати критичне мислення, вміння висловлювати свої думки, оцінювати результати своєї діяльності; виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до навколишнього світу.

 

 

І. Організацйний момент.

  • Подаруйте щиру посмішку гостям, один одному, мені. Таким чином ви не тільки розпочали наш урок з гарного настрою, але й додали впевненості у своїх силах.

Маю надію, що такий настрій залишиться у вас до кінця уроку. Отож, розпочинаємо.

  • Природа –це вічне життя , становлення і рух. Природа не визнає жартів, вона завжди правдива, завжди серйозна, завжди сувора. Природа – творець усіх творців.

Сьогодні  я  запрошую вас у дивний світ  природи на урок  « Я досліджую світ».

Кажуть, будь-який день стане особливим, якщо звернути на нього увагу. Я пропоную визирнути вам у вікно , поспостерігати та проаналізувати, який день підготувала нам сьогодні матінка –природа.

А черговий синоптик повідомить «5 фактів про погоду»:

  • дата;
  • температура повітря;
  • стан неба;
  • сила вітру;
  • стан води та грунту.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

 - Перегорнути наступну сторінку невичерпної книги знань з природи можна лише тоді, коли добре вивчено попередньо опрацьований навчальний матеріал.Кілька попередніх уроків ми з вами крок за кроком вивчали розділ …….Сьогодні я пропоную вам закріпити, узагальнити та систематизувати отримані знання, створивши карту пам’яті по вивченій темі. На уроці кожна група створить свою карту і запрезентує її в кінці уроку.Для цього у вас є клей , ватман та кольорові конверти ,які ми будемо відкривати по черзі.

Працюючи в групах, пам’ятайте про правила роботи .

Правила роботи в групах:

  • Уважно слухати завдання
  • Не перебивати один одного. Говорити по черзі
  • Поважаємо думку іншого
  • Правило піднятої руки
  • Не сперечатися, не критикувати
  • Говорити чітко, ясно
  • Працювати разом, дружно

(Обираємо спікера, доповідача, посередника, секретаря попередньо.)

 -І щоб розпочати роботу, потрібно чітко визначити , над якою темою ми будемо сьогодні працювати. Пропоную розглянути вам хмари слів і спробувати сформулювати тему нашого уроку.

C:\Users\Богдан\Desktop\відкритий\Word Art (1).pngC:\Users\Богдан\Desktop\відкритий\Word Art.png C:\Users\Богдан\Desktop\відкритий\Word Art (2).png

«Рослини- живі організми. Різноманітність рослин в природі.»

ІІІ. Робота над темою уроку.

1.Перша гілка карти пам’яті «Рослини – частина живої природи»

 

  - Отож  - рослини. Вони з’явилися на Землі  більше двухсот мільйонів років тому. Їх налічується понад 350 тисяч видів. Це більше, ніж тварин. Це більше ,ніж зірок на небі. Рослини знаходяться практично повсюди: у морі, на суходолі, у гарячих пустелях і в холодних  північних морях. Що ж таке рослини ми і узагальнимо сьогодні.

 

- До якої природи належать рослини?

- Доведіть, що рослини – це жива природа.

 Пропоную попрацювати групам у « Дослідницькій лабораторії» і дослідити:

1 група – які є два типи живлення рослин;

2 група – як можуть розмножуватися рослини;

3 група- які умови необхідні для росту і розвитку рослин.

 

  -Відкриваємо конверт і створюємо першу гілку нашої карти ( Частина живої природи- народжуються, ростуть, живляться, дихають, розмножуються, відмирають)

 

2.Друга  гілка карти пам’яті «Будова рослин»

  

   –Як називають частини рослини?

   - Які органи рослин ви знаєте?

 

 

 

 -  Попрацюйте в парах і виконайте вправу « Підпиши органи рослин»

C:\Users\Богдан\Desktop\відкритий\images (5).jpg

  • Яку функцію виконує кожен орган?
  • Чи можна сказати , що один з них найголовніший?
  • Відкривайте наступний конверт і доповнюйте карту ще однією гілкою

 ( Будова рослин – корінь, стебло, листки, квітка, плід з насінням)

Фізкультхвилинка «Австралійський дощ»

3. Третя гілка карти пам’яті «Групи рослин»

 – Настав час пригадати , які ж групи рослин існують в природі.

Вчені розділили царство рослин на кілька груп. Це………

«Розрізана інформація»

Кожна група отримує інформацію у вигляді розрізаних тверджень. Протягом кількох хвилин діти повинні зібрати текст, опрацювати в групі і представити класові.

Рослини ці живуть у воді.

Вони не мають справжніх органів : кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням.

 Одні рослини вільно плавають, інші -    прикріплюються до дна.

Рослини ці різняться за кольором: бувають зелені, бурі, червоні.

 

У вологих лісах і на болотах ростуть цікаві рослини.

У них є стебло і листки ,але немає кореня.

Рослини ці не мають квіток, тому не утворюють плодів з насінням.

Найпоширенішими в Україні є сфагнум та зозулин льон.

 

Цих рослин на Землі найбільше.

Серед них є дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Вони мають усі органи: корінь,стебло, листки, квіти і плоди з насінням.

Насіння цих рослин дозріває в плоді, що утворюється з квітки.

 

Ці рослини з’явилися на Землі дуже давно і раніше були велетенськими деревами.

Ростуть на вологому грунті.

Розмножуються спорами.

Ці рослини з’явились на нашій планеті дуже давно.

Мільйони років тому вони були велетенськими деревами й утворювали на Землі дрімучі ліси.

Листя цих рослин схоже на пір’я птахів.

Рослини не мають квіток та розмножуються за допомогою спор, що розміщені під листками.

Ці рослини можуть бути  лише деревами і кущами.

Листки цих рослин видозмінилися на маленькі гілочки.

Насіння в цих рослин дозріває в шишках.

Рослини мають усі органи, крім квіток і плодів.

Метод « Прес»

  • Вам необхідно довести або спростувати твердження, які я вам озвучу.
  •  Отже:

Сосна – це квіткова рослина…( ні, бо не має всіх органів, зокрема – квітки)

Ялина – хвойна рослина…(так, бо листки видозмінені у хвоїнки)

Барвінок –це водорость….( ні, бо не росте у воді і має всі органи)

 

Відкриваємо наступний конверт і доповнюємо карту ( Групи рослин- ворості, мохи, хвощі, папороті, квіткові, хвойні)

 

4. Четверта гілка карти пам’яті «Значення рослин»

 - У нас залишилась ще одна гілочка нашої карти  і на ній ми зазначимо, яке ж значення мають рослини в нашому житті. Уявіть собі на хвилинку, що ви прокинулись вранці, а навколо  - немає жодного дерева, куща , квіточки. Як вважаєте чи змінилось би наше життя?

- Що дають рослини людям?

Рослини –безцінний дар природи. Їх значення важко переоцінити. З давніх-давен історія людства пов’язана з ними. Рослини – годують, одягають. Зігрівають, лікують, рятують. Рослини – це посуд, меблі, це будинки й обереги. Без рослин неможливе життя на Землі. А що  потрібно робити , щоб зберегти життя рослин на нашій планеті?

Відкрийте останній конверт і  сформуйте гілочку карти ( Значення рослин – одяг, продукти харчування, опалення будинків, посуд, меблі, ліки і т.д.)

 

  • Наші карти пам’яті готові. Прошу презентувати.

 

ІV. Підсумок уроку.

1.Рефлексія . Кубування.

Назви – органи рослин, групи рослин.

Чому – рослини належать до живої природи.

Придумай – як зберегти рослини від знищення.

Поясни – як рослина сама себе забезпечує поживними речовинами.

Запропонуй – варіанти, як виростити рослину без насіння.

Поділись – знаннями про те, як розповсюджується насіння.

C:\Users\Богдан\Desktop\відкритий\001.jpg

 

2.Домашнє завдання( на вибір)

1. Скласти розповідь «Рослини в моєму житті»

2. Написати казку про рослину.

3. Приготувати картку-завдання для сусіда по парті, намалювавши на ній рослину без якого-небудь органа.

   - Ви заглянули тільки в один із крихітних куточків малого світу. Ви прочитали тільки кілька рядків із товстої книги, яка зветься «Природа». Ви побачили поки лише крихітний куточок сусіднього з нами світу… Він малий, він непомітний, цей світ. Ми часто не звертаємо на нього уваги. Ми погано знаємо його. А тим часом це дуже важлива частина великого світу, в якому живемо й ми з вами. Його життя міцно пов’язане з нашим життям…» Тому з розумінням, обережністю і повагою будемо ставитись до цього  світу , світу рослин.

  • Оцініть свою роботу на уроці.

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2022
Переглядів
1233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку