Урок "Рослини. Узагальнюючий урок"

Про матеріал
Мета: систематизувати знання учнів про рослини, як частину живої природи, поглибити знання про істотні ознаки рослин, формувати поняття «дерева», «кущі», «трав’янисті рослини»; вчити розрізняти органи рослин; розвивати вміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити висновки, розкрити значення рослин, пробуджувати пізнавальний інтерес; формувати емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього світу,виховувати бережливе ставлення до природи , лідерські якості.
Перегляд файлу

Тема:Рослини. Вивчення будови  рослин

Мета:    систематизувати знання учнів про рослини, як частину живої природи, поглибити знання про істотні ознаки рослин, формувати поняття «дерева», «кущі», «трав’янисті рослини»; вчити розрізняти органи рослин; розвивати вміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити висновки,  розкрити значення рослин, пробуджувати пізнавальний інтерес; формувати емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього світу,виховувати  бережливе ставлення до природи , лідерські якості.

Обладнання: м’яч, телефон для вправи «Дешифрувальник», схема «Асоціативний кущ»,фішбоун,відео «Етап розвитку рослин», схем «Кола Вена», насіння, грунт та формочки для досліду.

 

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційна частина уроку

                  Доброго дня травам росистим,

                 Доброго дня квітам барвистим,

                  Доброго дня сонечку ясному,

                  Людям усім і усьому прекрасному!        

ІІ.  Актуалізація опорних знань.Повідомлення теми  й мети уроку

       1. Гра "Дешифрувальник".

- Літери у нашому мобільному телефоні розташовані під цифрами на кноп­ках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово,
треба вибрати тільки одну літеру. Отже, будьте уважними, номер: 7 6 7 5 3 6 3

Відповідь: РОСЛИНИ

2.Вправа «Асоціативний кущ»

  • Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово рослини?
  •  

 

                                                                             

                 

                                               

 

 

 

3. Вправа «Що я Знаю про рослини, що Хочу дізнатись та що Дізнався.»

Що я Знаю

Хочу дізнатись

Дізнався

 

 

 

 

 

У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними, кмітливи­ми, активними, старанними, то знайдете на них відповіді.

 

 ІІІ. Робота над темою уроку

 1. Вступне слово вчителя.

- Подивіться довкола себе – і ви побачите величезну кількість організмів:тварини, рослини, гриби. Людина також організм, частина живої природи. Для того , щоб орієнтуватися в світі живих організмів вчені розподілили їх на царства: рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси.

2. Вправа «Фішбоун»

Рослини – це жива природа. Доведіть це твердження

 

 

                                                

 

 

 

  1. Бесіда  “Дерева, кущі, трав’янисті рослини”.

Усі рослини можна порівняти із трьохповерховим будинком. Найвищий  третій поверх – це дерева, другий поверх це - кущі, перший поверх – це трав’янисті рослини.

Вправа «Кола Вена».

Записати спільні й відмінні риси дерев, кущів та трав’янистих рослин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.         Хвилина рефлексії

 

  1.         Робота з текстом «Органи рослин»

Вправа «Броунівський рух»

протягом декількох хвилин учні читають інформацію. Слід запропонувати їм ходити по класу і знайомити зі своєю інформацією інших однокласників.

Текст 1

Корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами.

 Стебло. На ньому є листки, квіти, плоди. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів і плодів. Ці речовини підтримують життя рослин. Стебло може бути зеленого або коричневого кольору.

Листки, які найчастіше бувають зеленого кольору. Вони можуть бути гладенькі, шорсткі, округлі чи зазубрені.

 

Текст 2

 Квітка. У кожної рослини вона різна за величиною, формою і кольором. За допомогою кольору квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх.

Плід.  Квітка перетворюється на плід.

— Плоди також бувають різні за кольором і виглядом. Горіхи, яблука, сливи — це плоди. За допомогою насіння з плодів рослин розмножуються.

 

6. Живлення рослин

Отож, за допомогою органів відбувається живлення рослин.

   За допомогою коренів рослини міцно закріплюються в ґрунті. Корінь  всмоктує з ґрунту воду з розчиненими поживними речовинами. Від кореня вода з поживними  речовинами надходить до інших органів.

- Як це відбувається? Вода рухається по стеблу.

 Рослини живляться не тільки тими речовинами, що є у ґрунті, вони і самі утворюють поживні речовини.

         Де і як це відбувається? Вода до листків надходить від кореня, а вуглекислий газ – з повітря. Під дією сонячної енергії утворюється цукор і крохмаль.

       Частину цукру і крохмалю рослини використовують для росту, а  невикористану частину поживних речовин накопичують у коренях, стеблах, листках і плодах.

       Учені розгадали ще одну загадку: вдень на світлі в листках рослин    утворюється  кисень, який виділяється в повітря. А вночі самі рослини вбирають із повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ.

  1. Перегляд відео «Етапи розвитку рослин». Бесіда за переглянутим

 

IV.Узагальнення і систематизація знань

 

  1.  Дослідницька робота

Сьогодні ми почнемо дослідження «Етапи розвитку рослин».

Діти висаджують у формочки насінину рослини й спостерігатимуть ріст й розвиток рослини

 

2. Творча робота

Вправа «Синквейн» Рослини

 

Синквейн - це не звичайний вірш, а вірш, написаний відповідно до певних правил. У кожному рядку задається набір слів, який необхідно відобразити в вірші.

1 рядок - заголовок, в який виноситься ключове слово, поняття, тема синквейна, виражене у формі іменника.

2 рядок - два прикметники.

3 рядок - три дієслова.

 4 рядок - фраза, що несе певний зміст.

5 рядок - висновок, одне слово (може бути два), іменник.

1. Рослина

2. Квітуча, зелена

3. Росте, фотосинтезує, дихає

4. Рослини забезпечують планету киснем

5. Життя

3. Вправа «М’ячик Блума»

Вчитель кидає учням м’яч, хто зловить, читає питання, яке написано біля великого пальця його руки.

Питання:

1.Назви етапи розвитку рослин

2.Чому рослини важливі для людини

3. Поясни, як відбувається живлення рослин

4.Придумай, що буде якщо з нашої планети зникнуть всі рослини

5.Поділись основними заходами захисту рослин та навколишнього середовища.

6. Запропонуй прислів’я та приказки про рослини.

 

V. Підсумок уроку.

1. Закінчення Вправи «Що я Знаю про рослини, що Хочу дізнатись та що Дізнався»

-Бережіть природу, примножуйте її: насаджуйте дерева, квіти!

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 червня 2021
Переглядів
775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку