Урок "Рослинний і тваринний світ Антарктиди"

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань з елементами STEM-освіти. Захоплива експедиція до Антарктиди з цікавими завданнями для роботи в групах
Перегляд файлу

Тема. Рослинний і тваринний світ Антарктиди.

Мета: ознайомити учнів з особливостями природи Антарктиди, з рослинним і тваринним світом, удосконалювати вміння працювати із картою півкуль; розвивати просторову уяву, мовлення, мислення; виховувати пізнавальний інтерес.

Очікувані результати: діяльнісне навчання, розширення навчальних можливостей учнів, створення умов педагогіки партнерства для формування ключових компетентностей; розвиток уміння учнів пов’язувати нові знання на основі з уже відомих за допомогою спільних ознак; виокремлювати важливе і менш важливе в поданій інформації під час вивчення даної теми, розвивати уміння чітко висловлювати свою думку та обгрунтувати її, окреслювати мету спільної роботи, разом з іншими планувати виконання завдань; погоджуватися з тією роллю, яку здатен виконати найкраще.

Обладнання: мультимедійний комплекс, цеглинки Lego, фізична карта півкуль, картки, предметні малюнки рослин і тварин.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Інноваційна ідея: урок  з елементами STEM-освіти, використання педагогіки партнерства.

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

Любі друзі, добрий день!

Сил, натхнення на весь день!

В мандри кличе нас дзвінок!

Починаємо урок!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування загадки.

Проти Арктики вона –

Ця країна крижана.

Там на айсбергах пінгвіни,

Вигрівають свої спини. (Антарктида)

  • Як іще називають цей материк?

 («Королева холоду», «безлюдний континент», «науковий заповідник», «світовий холодильник», «край землі»…).   

 2. Мозковий штурм. (Проводять учні)

  1. Де розташована Антарктида? Покажіть на карті. Які океани омивають береги Антарктиди?
  2. Хто  відкрив цей материк? Коли? Скільки років тому? Що роблять дослідники з 40 міжнародних станцій а Антарктиді?

Чи є серед них українська науково-дослідницька станція? На честь кого названа? Чим займаються науковці?

  1. Які погодні умови Антарктиди?  Яка найнижча та найвища температура на цьому континенті? Якій країні належить Антарктида? Чи є постійне населення на материку? Чому?
  2. Які корисні копалини містяться у надрах материка? Чи видобувають їх? Чому?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні я запрошую вас у наукову експедицію. Тема нашої мандрівки: «Рослинний і тваринний світ Антарктиди.
  1. Вправа «Очікування»
  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Доповніть речення
  • - На уроці я сподіваюся дізнатися….

- Від цього уроку я очікую….

  • Отже, як ви вважаєте, доречно нам подорожувати командою, чи будемо мандрувати поодинці?
  • Звичайно, командою краще!
  1. Повторення правил роботи в групах.

(говорити по черзі, кожний має висловити свою думку,

На дошці різнокольорові таблички – ознайомити.

  • Оберіть, будь ласка, у якій групі ви зможете принести найбільше користі під час роботи експедиції. (дослідники, ботаніки, зоологи, екологи, океанологи, ) Обирають за кольором.
  • З яким кольором у вас асоціюється Антарктида?

(Зачитують цікаві факти)

  • Візьміть у руки свої речі. Об’єднайтеся у групи за обраним кольором.

Учні займають місця у групах за обраними напрямками. Розподіляють обов’язки.

  • Як ви вважаєте, що потрібно з’ясувати, вирушаючи у експедицію до такого далекого континенту?

( З’ясувати найкращі шляхи пересування до даного об’єкту, правила безпечної поведінки під час подорожі та виконання місцевих законів.)

  • Добре. Я приготувала вам бортові журнали, в яких ви будете робити записи своїх спостережень під час подорожі.
  • Як ви вважаєте, яку відстань від Шостки до Антарктиди нам потрібно подолати?
  1. Вправа «Холодно-тепло» (Записують на аркуші)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Обчислення відстані до Антарктиди.
  • Пропоную вам обрати транспортний засіб для здійснення нашої подорожі. Розв’яжіть задачі по групах та дізнайтеся, яку відстань потрібно подолати, щоб дістатися Антарктиди.
  1. Шостка – Київ. Транспортний засіб був у дорозі 4 годин і рухався зі швидкістю 80 км/год. Яку відстань він пройшов? (320 км – потяг)
  2. Київ – Буенос –Айрес.  Транспортний засіб був у дорозі 17 год  і рухався зі швидкістю 755 км/год. Яку відстань подолав? (12825 км – літак)
  3. Буенос- Айрес – порт Ушуая.  Транспортний засіб був у дорозі 4 год зі швидкістю 770 км/год. Яку відстань подолав? (3080 км – літак)

 

  1. Порт Ушуая – Антарктида. Транспортний засіб рухався зі швидкістю  50 км/год і був у дорозі 24 годин. Яку відстань подолав? (1200 км – океанський лайнер)
  2. Скільки діб мандрівники витратять на дорогу, якщо 23 год було потрачено на пересадки між рейсами? (24+4+17+4 +23) : 24 = 3доби
  • А тепер підрахуйте загальну відстань, яку нам потрібно подолати від Шостки до Антарктиди.(320+12825+3080+1200=17425 км)
  • Хто ж був найтепліше до правильної відстані?
  •  Що ж, подорож починається…
  1. Перегляд відео ролика

http://youtube.com/watch?v=yocBfUQMr_A

 

3. Фізкультхвилинка

4. Робота з підручником. (Кожна група отримує завдання на картках,

Прочитати статтю у підручнику, дати відповіді на запитання. Озвучити слайди презентації.

5. Презентація роботи груп.

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

  1. Гра «Так чи ні»

* В Антарктиді на схилах гір влітку можна побачити мохи.

* Пінгвіни вміють літати і добре плавають.

*В Антарктиді живуть тюлені, кити.

* В Антарктиді люди живуть постійно.

* В Антарктиді пінгвіни живуть колоніями.

* Лід в Антарктиді такий товстий, що коли б ви хотіли пройти таку саму відстань пішки, то на це б знадобилося  б не менше, ніж 2 години.

* Пінгвіни не можуть добувати їжу на значній глибині.

*Найголовніший ворог пінгвінів – білий ведмідь

*В Антарктиді налічується понад 44 видів птахів

* Унікальним представником антарктичних вод є білокровна щука

2. Сенкан.

Антарктида

Крижана, загадкова

Заморожує, досліджується, вражає

Тут не живуть люди.

Холодильник

 

VI. Заключна частина. Рефлексія.

  1. Групове створення леп бука в техніці колаж за поданою тематикою. (За матеріалами роботи груп).
  2. Створюють символ Антарктиди – пінгвіна (аплікація).
  3. - Розташуй свого пінгвіна на ту крижинку, яка відповідає твоєму емоційному стану (Радість, здивування, цікавість, скука)
  4.  - Чи здійснилися ваші очікування від уроку?

Запишіть у щоденнику вражень свої висновки.

Під час подорожі я дізнався….

VІI. Домашнє завдання за вибором.

  1. Напиши свої враження від подорожі.
  2. Використовуючи різні джерела інформації, підготуй повідомлення про тварину, яка трапляється на материку або в прибережних водах Антарктиди.
  3. Опрацюй статтю в підручнику с. 96-100. Дай відповіді на запитання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

Бортовий журнал

Дослідники

  1. Шостка – Київ. Транспортний засіб був у дорозі 4 годин і рухався зі швидкістю 80 км/год. Яку відстань подолав електропотяг?
  2.  Прочитайте текс підручника с . 96-100. Знайди відповідь на запитання:
  • Які кліматичні умови в Антарктиді?  Як вони  впливають на живу природу?
  1.  Озвуч кадр презентації

Дослідіть , як тане айсберг .

Що спричиняє танення льодовиків?

Які наслідки можуть бути?

Бортовий журнал

Біологи

  1. Київ – Буенос –Айрес.  Транспортний засіб був у дорозі 17 год  і рухався зі швидкістю 755 км/год. Яку відстань подолав літак?

Прочитай статтю підручника с 96 – 100. Дай відповіді на запитання.

  1. Що таке оазиси?
  2.  Які представники рослинного світу трапляються в Антарктиді
  3. Озвуч кадр презентації

 

Бортовий журнал      

Зоологи

  1. Буенос- Айрес – порт Ушуая.  Транспортний засіб був у дорозі 4 год зі швидкістю 770 км/год. Яку відстань подолав ?

Прочитати статтю підручника с .96-100. Дай відповіді на запитання

  1. Який птах є символом Антарктиди? Які пінгвіни найпоширеніші?

4.Розкажіть про пташиний світ материка .

Бортовий журнал

Океанологи

  1. Порт Ушуая – Антарктида. Транспортний засіб рухався зі швидкістю  50 км/год і був у дорозі 24 годин. Яку відстань подолав океанський лайнер?

2.Прочитайте статтю у підручнику с.96 -100

3.Озвучте кадр презентації

Які мешканці океану знайшли собі притулок біля берегів Антарктиди?

Чим вони живляться?  

Хто є ворогами пінгвінів ? Складіть ланцюг живлення.

 

Бортовий журнал

Екологи

  1. Скільки діб мандрівники витратять на дорогу, якщо 23 год було потрачено на пересадки між рейсами?

(24+4+17+4 +23) : 24 =     доби

  1. Прочитайте статтю у підручнику с.96-100
  2. Які екологічні проблеми існують в Антарктиді?

Озвучте слайд презентації .

  1. Дослідіть, яких заходів потрібно вживати людству, щоб не спричиняти в подальшому шкоди природі Антарктиди?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 червня 2021
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку