Урок-роздум у 4 класі Життя у взаємній любові. Сила і світло християнської любові

Про матеріал

Мета. Розширити знання учнів про те, що життя у взаємній любові це ніщо інше, як життя сповнене самопожертви заради ближнього; довести дітям, що вияв любові – це духовна і сердечна пожертва заради вічного життя людської душі; розвивати зв'язне мовлення, уміння слухати, робити власні висновки; аналізувати, порівнювати; виховувати в учнів сердечні і духовні почуття любові до Творця і ближнього свого; християнські чесноти (віра, надія, любов) діла милосердя для душі і тіла

Перегляд файлу

                    Відділ освіти Тетіївської райдержадміністрації

                                        Методичний кабінет

 

 

 

       Урок-роздум у 4 класі                                 Життя у взаємній любові.                  Сила і світло християнської  любові                  (Обласний семінар-практикум вчителів курсу « Біблійна історія та християнська етика» на базі Кашперівської загальноосвітньої середньої школи І-ІІІ ступенів)

 

 

 

                                                                                               Підготувала і провела                                                     вчитель «Біблійної історії та християнської етики»                                                                                                                                                                                 

                                                                                                             Іванова Н.М.

 

 

 

 

 

Тема. Життя у взаємній любові. Світло і сила християнської любові

Мета. Розширити знання учнів про те, що життя у взаємній любові це ніщо інше, як життя сповнене самопожертви заради ближнього; довести дітям, що вияв любові – це духовна і сердечна пожертва заради вічного життя людської душі; розвивати зв’язне мовлення, уміння слухати, робити власні висновки; аналізувати, порівнювати; виховувати в учнів сердечні і духовні почуття любові до Творця і ближнього свого; християнські чесноти (віра, надія, любов) діла милосердя для душі і тіла

Біблійне джерело: перше послання св. ап. Павла до Коринф’ян (1Кор.13, 4-8)

Біблійна історія: суд Соломона (3 Цар.3,16-28)

Основний християнський принцип: християнська любов представлена за образом Божої любові і заповіді «Люби ближнього свого, як самого себе»

Ключові поняття: любов, жертовна любов

Метод: словесний з елементами евристичної бесіди та демонстрації

Форми роботи: пояснення, бесіда, обговорення, творчі завдання, гра «5 капелюхів – 5 думок»

Тип уроку: урок-роздум

Обладнання і матеріали: Ікона Божої Матері з Младенцем, Закон Божий, релігійні і духовні книги, свічка, карта України, етичні щоденники, три повітряні кульки, макет «Сонечко», макет « Дерево любові», магнітофон, мікрофон, макет «хмаринки», макети капелюхів (5 штук).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Хід уроку

І. Організаційна частина.

Перевірка готовності до уроку.

(Церковний дзвін, щебетання пташок – музичний супровід).

Звучать слова вчителя.

Вчитель. Боже, Отче, глянь на діти

                  На дрібні оції квіти.

                  Світи сонцем і зірками

                  Над малими школярами

Учні. Дай нам сили і охоти,

          До навчання, до роботи,

          Щоб росли ми здоровенькі,

          На потіху батьку й неньці

Вчитель. Дух Святий хай з вами буде,

                 Щоб росли з вас добрі люди

Вчитель. Діти, я прошу вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність і чуйність, другими – сердечність і щирість, а згодом – доброта і милосердя. Ви завагалися? Чому? Тому що ваші серця переповнені і одним, і другим, і третім. Я не випадково зупинила вас. Ви на хвилинку замислилися над чистими джерелами своєї душі. Поверніть, будь ласка, руки долонями один до одного, налаштуйтесь на добрий настрій, посміхніться один одному, і покажіть, як ми вміємо любити, які ми хороші. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш? Це тепло його серця, його душі.

(Діти сідають. Учитель запалює свічку).

Вчитель. Як оця свічка зігріває нас своїм вогником, так багатство ваших душ може зігріти ближнього.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель. Діти, ми з вами вивчаємо християнську етику. А для чого ми її вивчаємо?

Вправа «Мікрофон»

  • Християнська етика навчає мене любити Бога і любити ближнього свого.
  • Християнська етика допомагає мені вибрати вірний життєвий шлях.
  • Християнська етика навчає мене бути чесним, справедливим , милосердним.
  • А мене навчає обирати добро і ухилятись від зла.
  • Я хочу жити і чинити по правді, навчитися відрізняти її від неправди, і пізнавати в цьому житті істину.
  • Я хочу дізнатися, що таке віра, вірність, щоб бути вірним в цьому світі.
  • Я хочу щоб настало царство доброти і правди, і тому хочу навчитись жити праведно. Цьому і допомагає урок християнської етики.
  • А я хочу мати добре сумління (совість), щоб чинити справедливо і милосердно.
  • А я хочу дізнатися, що таке любов, щоб навчитися любити і все своє життя прожити в любові і мирі.

1. Запитання вчителя:

  • Якою дорогою повинна йти кожна людина? (Дорогою Добра)
  • Чи готові ви йти Дорогою Добра? (Так)
  • Діти, а скільки часу потрібно людині, щоб іти дорогою Добра? (Все життя)
  • За що ми маємо бути вдячні нашим рідним? (За безмірну любов та турботу; за те, що подарували нам життя)
  • А кому ж Бог дарував життя? (Відповіді учнів)

Вчитель. І кожній комасі,і кожній пташині,

                  І кожній тварині,і кожній людині –

                  Усім дарував Бог життя.

Творцем цього дивного і унікального світу є Господь Бог.

Як ми дякуємо Господеві за це?

Ми всім своїм серцем і всією душею любимо Господа і вдячні йому за всі його блага.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Вчитель. Які християнські чесноти ви знаєте?

(Вчитель розподіляє учнів на ряди)

 І ряд  - Віра,  ІІ ряд– Надія,  ІІІ ряд– Любов

Вчитель. Я бажаю, щоб ви на протязі всього свого життя виховували в собі ці християнські чесноти, то й світ навколо нас зміниться на краще. Нам би про душу хоч не забути, нам би, хоч трохи добрішими бути!

ІV. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні ми дізнаємось, що означає жити у взаємній любові, в чому проявляється сила християнської любові, чому ми прагнемо любові. Я прагну, щоб вічна Божа Любов наповнювала ваші дитячі серця, постійно виявлялася в  вашому повсякденному житті.

V. Основна частина уроку

1. Вступне слово вчителя ( Звучить класична мелодія)

    Людина починається з любові. Любов виростає з дитинства, з лагідного дотику маминих рук, з ласкавого маминого слова, з тихої колискової пісні, з квітки вишні і яблуні під вікном.

    З любові Бог створив світ. Творець створив людину, а от же і нас з вами на Образ Свій і Подобу. Коли у людини на душі світло і радісно, то Господь дарує їй почуття любові. А любов завжди породжує добро. Любов і добро завжди є основою життя. Життя у цьому світі можливе тільки у взаємній любові.

                  Люби, дитино, квітку і комаху

                  Люби усе, що бачиш ти навкруг,

                  Бог дав любов, але не пута страху,

                  Він є Отець. Він є найкращий друг!

Вчитель. Діти, які ви знаєте прояви любові?

Учні. Любов до батьків, братів і сестер, любов до Батьківщини, любов до природи, любов до тварин, до мистецтва, до улюбленої справи, до професії

Вчитель. Існує любов людська і Любов Божа – вища Любов. Одним із вищих проявів прекрасного почуття любові є материнська любов. Мати – символ, усього найкращого, найдобрішого, найсвятішого.

2.Біблійна історія «Суд Соломона» .

Вчитель. Пригадаємо зараз з вами Біблійну історію «Суд Соломона», яка розкриває готовність матері віддати своє життя заради дитини, і постараємося дати змістовні відповіді на деякі запитання

3.Робота в групах «П’ять капелюхів – 5 думок».

Вчитель. Кожна група нехай обере собі капелюх. Коли ви одягнете ці капелюхи , ви станете мислити по-особливому

Чорний – критичне мислення. Ви маєте дати критичну оцінку дійових осіб, сказати, що вам тут не сподобалося. - Яка з жінок по-справжньому любила дитину і була її матір’ю?

Учень. Та, яка пожаліла її і згодна була віддати суперниці

Білий – збирання фактів, інформації.Чому справжня мати так учинила: адже вона втрачала сина?

Учень. Тому що її любов була жертовною: вона втратить сина, зате той залишиться живим.  

Жовтий – оптимістичне мислення. Знайдіть в цій історії позитивні моменти. Як було винагороджено материнську любов?

Учень. Вона отримала назад свого сина живим і неушкодженим.

Зелений – продуктивне мислення. - На яке місце в цій історії поставила себе мати дитини?

Учень. На останнє місце. Вона не зважала на себе заради збереження життя сина.

Червоний – творче мислення. – Чому мати дитини не намагалася справедливості?

Учень. У неї не було інших доказів, окрім любові до сина.

Вчитель. Діти, якими словами можна описати любов жінки до її сина?

Учні. Правдива, жертовна, справедлива, непохитна, безкорислива, щира

4.Фізкультхвилинка (в рухах)

 - Бог присутній поміж нами, Він на небі, на землі,

Він все бачить, він все чує. Усім світом Він керує

Господь любить усіх нас, Він із нами повсякчас.

5.Запитання для роздумів:

Вчитель. – Діти, яке негативне почуття спонукає людину до поганих вчинків?

(Ненависть). З ненависті до кого - не будь чи чого-небудь людина може навіть скоїти злочин.

- А яке протилежне почуття? (Любов). Так, любов, навпаки , - почуття, яке все терпить, не заздрить, все прощає. Людина яка любить, бачить усе тільки добре і не помічає поганого.

Мудрий Соломон сказав: «Ненависть збуджує сварки, а любов покриває всі провини» (Пр.10,12) .

- Як ви розумієте цей вислів?

6. Світло і сила Господньої любові.(На фоні слів учителя звучить запис класичної мелодії)

- Прикладом вищої Божественної любові є любов Господа нашого Ісуса Христа до всіх людей. Він багато перетерпів наклепів, поневірянь, жорстоких знущань перебуваючи серед людей, та навіть і тоді, коли Його розіп’яли на хресті, помираючи в нестерпних муках, Він молився за Своїх убивць: «Отче, прости їм – бо не знають що чинять вони!»

 - Де записані вчення Ісуса Христа? (В Біблії, а точніше в Євангелії)

Господь Бог дав нам дві головні заповіді любові. ( Мф. 22, 36-40).    1.Полюби Господа Бога твого всім серцем твоїм, і всією душею твоєю, і всією думкою твоєю.

Це є перша і найбільша заповідь. Друга ж подібна до неї:

2.Полюби ближнього твого, як самого себе.

Вчитель. – «Бог є любов», - свідчить Святе Письмо (1Ін. 4,8). Якщо людина любить Бога, то наповнює всі свої думки, наміри і справи любов’ю. Адже Бог, який живе в нашому серці, постійно виявляє Себе, подає нам Свою силу та Свою благодать. Так Любов стає основою нашого буття, способом нашого життя та мислення. І в цьому разі ми запитаємо себе: а чи може така людина не любити інших людей, навіть тих, хто її проклинає й ненавидить, ображає та проганяє? Звісно, любов до ближнього – для багатьох недосяжний ідеал.

Та якщо поставити собі за мету сходження до цього ідеалу, поступове просування до нього через викорінення ненависті, через прийняття в свою душу жалю, розуміння та співчуття до ближнього, через справи добра та милосердя, то як дивно перетвориться наше життя!

7.  Любимо Ісуса:

     - у щоденній молитві;

     - у недільній Службі Божій;

     - у любові до ближнього;

     - у любові до батьків;

     - у любові до друзів;

     - у любові до України.

8. Запитання учням: - Що означає любити ближнього свого?

    Любити – чинити добро для ближнього. Це значить:

дбати і турбуватися про нього;

бути разом з ним у біді і горі;

віддавати світло і тепло своєї душі для ближнього;

вміти пожертвувати своїми інтересами заради ближнього.

ІV. Закріплення набутих знань.

Творча вправа «Сонце, Небо і Земля»

Вчитель. Ось перед вами три повітряні кульки, які символізують Небо – голуба кулька, Земля – зелена, Сонце – жовта кулька. Підійдіть до тієї кульки, яка вам до вподоби, і ви знайдете на хмарках , деревах і промінчиках всі якості любові з Першого послання до Коринф’ян  св. ап. Павла (1Кор.13, 4-8).

«Любов довготерпить, милосердствує, любов не заздрить, любов не вихваляється, на пишається, не безчинствує, не шукає свого, не гнівається, не замишляє зла, не радіє з неправди, а радіє істині; усе покриває, всьому йме віру, всього сподівається, все терпить.

Учні по черзі дістають, читають і коментують ту чи іншу якість любові і прикріплюють на відповідній кульці.

Вчитель. Це, діти, є вияв Божої любові. Божа любов ,це жертовна любов заради нашого спасіння.

Запитання для роздумів:

Пригадайте, які різні відтінки має любов.

Любов - ерос – це закоханість, стихійне і пристрасне почуття

Любов – філіа – це дружня любов, обумовлена  соціальними взаєминами, батьківська, синівська любов

Любов – агапе – жертовна любов, всепрощаюча, сповнена співчуття до ближнього.

Який вид любові виявив Бог до людини, пославши Сина Свого єдинородного Ісуса Христа у світ? (Агапе)

Яким чином Бог доводить нам Свою любов? (Бог же Свою любов до нас доводить тим, що Христос помер за нас, коли ми були ще грішниками. (Рим.5,8)).

Що Бог чекає від кожної людини? (Бог чекає взаємної любові від людей, щоб кожна людина у взаєминах з іншими людьми виявляла жертовну любов – співчуття, прощення, милосердя)

Як ми можемо виявляти Богові свою любов? (Слухаючи Його Слово і виконуючи Його заповіді)

Як ми виявляємо свою любов до людей, до ближнього свого? (Справами милосердя, словами втіхи і співчуття, проявляючи до них свою увагу)

Як жертовна любов(агапе) змінює людину? (Людина стає добрішою, чуйнішою, щедрішою, перестає думати і піклуватися тільки про себе)

Як зміниться суспільство, якщо в ньому буде більше добрих і чуйних людей? (Суспільство стане «здоровішим»)

Коли людина може любити інших людей? (Коли вона любить Бога. Адже в кожній людині треба бачити образ Божий)

Творча робота. Створення «Дерева Любові»

Вчитель. З чим асоціюється вам слово Любов? У кожного з вас на парті є листочок, тож прикрасьте наше дерево!

(Учні прикріплюють листочки з написами до дерева, промовляючи вголос свій вибір):

гідне минуле

допомога

щасливе майбутнє

співчуття

щаслива людина

підтримка в скрутну хвилину

уміння прощати

доброта

взаєморозуміння 

взаємоповага

міцна, дружня родина

вдячність батькам

безпроблемне сьогодення

дружба з екологією

самопожертвування

Вчитель. Дорогі діти!  Не лінуйтесь робити добро,

                                        Лише зла не бажайте нікому.

                                        Хай душа буде світлою в вас

                                        Й промениться завжди добротою.

                Правда в світі є дуже проста:

                Сонце Землю теплом зігріває,

                 А людину – її доброта, і любов у житті прикрашає!

VII. Підсумок уроку.

Діти піднімаються і складають руки в молитовному проханні до грудей.

Вчитель. Попросимо Отця нашого Небесного, щоб і надалі  Його Любов обіймала всіх нас, щоб Його Благодаттю і Чоловіколюбством наповнювались наші серця, а ми, кожний із нас, справами любові і добра, зробимо все, щоб у наших сім’ях, родинах, серед нашого народу українського, та по всій Україні, по всій землі запанував мир і спокій, любов і злагода. Символами нашої любові, як та  палаюча свічка у храмі, нехай будуть наші символічні сердечка, якими ми полюбимо-покриємо всю нашу неньку-Україну.

Звучить пісня у виконанні Наталії  Бучинської «Є на світі така країна…» і діти виготовлені сердечка прикріплюють  на карту України,починаючи зі столиці України Києва, а потім міста Львова і Донецька та інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
1616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку