Урок-роздум в 5 класі "Ми цінуємо в своєму житті…"

Про матеріал

Урок-роздум формує у дітей поняття про здоров'я як найвищу цінність в житті; сприяє усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; виховує ціннісне ставлення до власного здоров'я та стимулює бажання дбати про нього; нагадує корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я; прищеплює інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Перегляд файлу

Урок-роздум в  5  класі

Тема. Ми цінуємо в своєму житті…

Мета: сформувати у дітей поняття про здоров’я як найвищу цінність в житті; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; виховувати ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Обладнання: вислови про здоров’я.

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку.

  - Доброго ранку всім .

Станьте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

На місця сідайте чемно

Хай мине час недаремно.

  • Цю зустріч хочу розпочати з нашого з вами знайомства. Віднині я – ваш класний керівник. Гадаю, що ви знаєте, як до мене звертатися. Також  сподіваюся, що протягом п’яти років  ми знайдемо з вами не тільки спільну мову, станемо справжніми друзями, однодумцями,  а й будемо вирішувати найскладніші питання нашого шкільного буття: навчання , відпочинку, дозвілля. Вітаю вас з переходом в середню учнівську ланку . Тепер ви гордо носите звання п’ятикласників . Бажаю вам здійснення всім ваших мрій і сподівань , успіхів в навчанні.
  • Традиційно 1 вересня в усіх школах проходить урок Знань, або так званий перший урок.
  • Подивіться на дошку. На ній записана тема нашого уроку. Прочитайте її. Чи здогадуєтеся ви, про що піде далі мова?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Про що ми будемо говорити сьогодні на уроці, ви дізнаєтесь, послухавши вірш Лариси Шевчук.

Життя твоє – безцінний дар.

Не забувай про це ніколи.

Ти спиш під зорями стожар,

Чи з друзями ідеш до школи,

Живеш ти в місті чи в селі,

Подумай, як життя прожити?

Ти слід залишиш на землі –

То треба гарний залишити.

 

- Які слова у цьому вірші найголовніші?

- Сьогодні ми з’ясуємо, в чому цінність людського життя.

  • Загальновідомо, що на світі немає нічого більш цінного, ніж життя і здоров’я. І треба жити так, щоб не завдавати страждань рідним і близьким. Треба завжди піклуватися про себе, адже, коли людина здорова, вона може здолати всі труднощі життя.
  • На ці та інші не менш важливі питання ми спробуємо знайти відповідь на уроці. Тому він матиме форму роздуму, оскільки розмірковувати, робити певні висновки  дуже корисно,

ІІІ. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

      Вправа «Коло думок».

- Що у світі неповторне, індивідуальне?

- Як треба прожити життя?

- Як впливають неприємності на ваше життя?

Вправа «Мій вибір».

Розмістіть слова за порядком їхньої важливості у вашому житті.

(Великий будинок, гроші, любов, працьовитість, друзі, впевненість у собі, освіта, здоров’я, дружна сім’я, гарна зовнішність).

  • Ця вправа доводить, що всі ви надаєте перевагу в своєму житті здоров’ю.
  • Чи можете ви сказати про себе: «Я здорова»?
  • Продовжимо нашу розмову вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здорова, тому що …».

- Що допоможе вам зростати здоровими?

На дошці визначення «здоров’я».

Отже, ви маєте рацію: здоров’я -  стан людини, коли в неї відсутнє будь-яке нездужання, коли вона має гарний настрій, задоволена своїм життям.

  • Поговоримо також про те, як потрібно зміцнювати здоров’я та оберігати його.
  • Назвіть трьох найстрашніших ворогів здоров’я.
  • Що треба робити, щоб не потрапити в залежність від паління, алкоголю і наркотиків ?
  • Який вплив мають шкідливі звички на здоров’я людини ?
  • Чому діти починають палити ?

Вправа «Займи позицію».

  • Уявіть собі, що вам вперше в житті запропонували запалити. Що ви відповісте ?
  • а) Дякую, в житті все треба спробувати.
  • б) Дякую, не хочу і вам не раджу.
  • в) Не можу, тому що не дозволяють батьки.
  • Чому це питання є актуальним? Бо в сучасному молодіжному середовищі дуже важко опиратися натиску , тому важливо знайти швидко правильну та переконливу відповідь, відстоюючи свою позицію.
  • Чому ви вважаєте паління шкідливим для організму підлітка?

Метод «Прес».

  • «Я вважаю що…»;
  • «… тому що…»;
  • «… наприклад…»;
  • «Таким чином…»

 

Конкурс «Хто більше?»

  • На парті у вас лежать чисті аркуші паперу. Напишіть на ньому якомога більше слів, що стосуються здоров’я. Наприклад: режим, загартовування, зарядка, спорт.

    Слово вчителя (звернення до епіграфа).

 - Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі

 багатство – це здоров’я».

- Як ви розумієте цю мудрість? (Відповіді дітей).

- Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго  здоров’я! Будете здорові будете щасливі й радісні.

Фізкультхвилинка.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити. (Встати і вийти із-за парт).

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки. (Марширувати на місці).

Вище руки підніміть (Підняти руки,прогнутися).

І спокійно опустіть.

 

«Мікрофон». А як же берегти своє здоров’я? (Думки дітей).

 - Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

- Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які – шкідливі? (Діти наводять приклади).

 - Треба добре знати і завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали на уроках з основ здоров’я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує. Ваше життя тільки-но починається, і воно сповнене надіями та планами.

- Що потрібно для того, щоб ці плани здійснилися? Розшифруйте запис, прочитавши кожне зі слів ззаду наперед:

ИТСЕВ ЙИВОРОДЗ БІСОПС ЯТТИЖ

(ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ)

- Давайте з’ясуємо за допомогою плакату, що висить на дошці,  що ж таке здоровий спосіб життя?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Так чи НІ».

Збереженню здоров’я сприяють ...

 1) байдужість;   

        2) взаєморозуміння у сім’ї;

 3) добра праця;   

           4) активний відпочинок;

 5) ранкова зарядка;  

           6)ледарство;

 7) паління;    

           8) чистота тіла;

 9) раціональне харчування; 

           10) шкідливі звички;

 11) неврівноваженість;

 12) тривалий перегляд телевізору.

Вправа «Закінчи речення»

 Для здоров’я корисно багато

 

Здоровий спосіб життя – це

V. Підсумок уроку.

- Що важливого було на уроці?

- Чи знайшли ми відповідь на питання,яке нас хвилювало?

Давайте закінчимо думку: «Ми цінуємо в своєму житті…»

- Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?

 

  • Щоб ви побажали один одному наостанок?

 

  • А закінчиться наш урок оптимістичною та позитивною  піснею групи «Еталон» про здоровий спосіб життя. Давайте станемо в коло та потанцюємо.

 

  

 

 

1

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку