22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок-роздум "В.О.Сухомлинський. Який слід повинна залишити людина на Землі?"

Про матеріал
Урок-роздум з читання для учнів 3 класу. Мета: формувати навички правильного та виразного читання; Розвивати вміння відповідати на запитання за змістом твору; підтверджувати правильність відповіді словами з тексту, встановлювати причино-наслідкові зв’язки, характеризувати головних героїв тексту; будувати словесний малюнок до твору, вміння будувати твір-роздум; Виховувати почуття відповідальності, любові до рідної країни.
Перегляд файлу

Івано-Благодатненський навчально-виховний комплекс

«загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дошкільний навчальний заклад»

Кіровоградської районної державної адміністрації Кіровоградської області

 

 

 

Урок позакласного читання

Урок-роздум

на тему:

«В.О.Сухомлинський.

«Який слід повинна залишити людина на Землі?»

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/2/64/615/64615891_Suhomlinskiy_VasilAleksandr.jpg

 

Підготувала вчитель початкових класів

Іванова І.В.

 

Тема: В.О.Сухомлинський. «Який слід повинна залишити людина на Землі?»

Мета: формувати навички правильного та виразного читання;

Розвивати вміння відповідати на запитання за змістом твору; підтверджувати правильність відповіді словами з тексту, встановлювати причино-наслідкові зв’язки, характеризувати головних героїв тексту; будувати словесний малюнок до твору, вміння будувати твір-роздум;

Виховувати почуття відповідальності, любові до рідної країни.

Обладнання: портрет автора, виставка книг, картотека прийомів з розвитку техніки читання, ноутбук, проектор, відеоролик про В.О.Сухомлинського, фізкультхвилинка.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

- Стали всі рівненько! Заспокоїлись! Подивіться чи всі приготувались до уроку? Тихенько сідайте!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Двохвилинна техніки читання

(В.Сухомлинський «Гвинтик»)

1) «Дожени і продовж»

- Я почну читати речення, а ви швиденько знайдіть його і дочитайте.

+ Треба було ще підкреслити іменники…

+ Увечері батько перевірив зошити, …

+ Багато людей працювало …

+ На віражі крило зламалось …

+ Ось що буває, коли хтось …

2) «Рахівниця»

- Порахуйте скільки разів автор у тексті вжив слово «гвинтик»?(4 рази)

- Підніміть стільки пальчиків, скільки нарахували.

- Знайдіть і прочитайте ці речення.

(То дрібничка, то гвинтик… Лишилося загвинтити під крилом один маленький гвинтик. Але ж він був без одного-однісінького гвинтика… Ось що буває, коли хтось забуде про мале-е-енький гвинтик.)

  1. Читання домашнього тексту (цілісне)
  2. Відповіді на запитання.
  • Яке завдання з граматики не виконав Юрко? (Не підкреслив іменники в реченнях)
  • Яку розповідь повідав йому батько про гвинтик? Розкажи.
  • Чому батько розказав цю історію сину?

ІІІ.   Робота над книжною виставкою

  • Який розділ ми продовжуємо вивчати з вами на уроках позакласного читання? (Оповідання про справи твоїх ровесників)
  • Подивіться на нашу виставку книг. Ви уважно роздивилися її на перерві. Тоді закрийте очі і покажіть стільки пальчиків, скільки на ній книжок.
  • Що написано на обкладинках? Відкрийте очі. Перевірте себе.
  • Що об’єднує всі ці книги? (Автор – В.Сухомлинський)
  • Які твори писав В. Сухомлинський?
  • Які з цих книг ви вже читали?
  • Про кого були ці твори?
  • Які прочитані вами твори ви б додали до цієї виставки?

IV. Первинний синтез.

  1. Підготовча робота до сприйняття змісту художнього твору.
  • Що ви знаєте про В.Сухомлинського?
  • Де і ким він працював? (Директором Павлишської школи)
  1. Перегляд фрагментів відео сюжету про В.О. Сухомлинського. (https://www.youtube.com/watch?v=T_rqcLghBDg)
  2. Побудова роздуму.

(На дошці записані слова «Кожна людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний»)

  • Прочитайте слова Сухомлинського, записані на дошці.
  • Подумайте над цими словами. Як ви розумієте їх зміст?
  • Який слід може лишити людина в житті, щоб її згадували інші покоління? (Письменники і поети залишають свої твори, художники – картини, вчені – нові відкриття і винаходи, інші можуть посадити дерево, збудувати дім, виростити чемних і добрих дітей)
  1. Оголошення теми уроку.
  • Сьогодні ми будемо читати оповідання В.Сухомлинського «Який слід повинна залишити людина на Землі?»
  1. Словникова робота.
  • Перед читанням нового тексту спочатку попрацюємо по нашій таблиці-помічниці.
  • Потренуймося в читанні окремих слів
  1. Значення слів

Псуєш

Відбиток

З докором

Закам’янілий

 Слід

Затверділий, застиглий

З осудом

Ламаєш


  1. Слова із секретами

ться  ц:а

милується

оселяться

зустрічається

залишиться

е – е

цемент

переїздив

плечима

село

и – и

стрибнув

залишив

подивився

прихилився


  1. Багатоскладові слова

зн       

пч

зд

вщ

жч

Батьківщина

Найнижчий

Знищують

Хлопчикові

Здивувався  


  • Знайдіть слова із цими буквосполученнями.
  • Прочитайте їх правильно і швидко.
  1. Передбачення змісту твору.
  • Як на вашу думку, про що буде це оповідання, дізнавшись назву твору і окремі слова?
  1. Первинне сприйняття художнього твору.

(Читання частинами сильними учнями)

  1. Перевірка перших вражень.
  • Отже, чи справдились наші передбачення? Що змогли уявити, а що ні?
  1. Словникова робота.
  • Які слова після причитування тексту залишились незрозумілими?
  • Знайдіть у тексті речення з ними. Прочитайте. Хто може пояснити?

V. Аналіз.

1. Повторне самостійне перечитування тексту мовчки.

- Зараз самостійно прочитайте текст мовчки. Приготуйтеся до голосного читання.

2. Читання в голос («ланцюжком»)

- Читати буде той, на кого вкаже «чарівна паличка».

- Приготуйтесь до відповідей на запитання за змістом.

3. Поглиблений аналіз прочитаного. Вибіркове читання.

- Які почуття пережив старий Майстер? З яких рядків це видно? (Завтра в ньому оселяться люди – думає з гордістю. Для чого ти псуєш мою роботу – сказав з докором.)

- Як склалася доля Хлопчика? Прочитай.

- Чи жалкував чоловік про зроблене? Чому ви так думаєте? Прочитай.

4. Словниковий малюнок.

- Який би ви малюнок зобразили до цього твору?

- Чому саме цей уривок ви вибрали?

5. Фізкультхвилинка. «Якщо ти щасливий»

(https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg)

6. Характеристика героїв.

- Хто є головним героєм? (Хлопчик)

- Яким ви його собі уявляєте?

- Чи добре він вчинив, коли залишив свій слід на цементі, коли був хлопчиком? Чому?

- Яке ваше ставлення до головного героя?

7. Виразне читання тексту.

- Зараз ми прочитаємо текст ще раз. Як ви будете читати слова автора? Майстра? Головного героя? Чому?

VІ. Вторинний синтез.

  1. Робота над прислів’ями
  • Прочитайте прислів’я, що після оповідання. Поясніть їх значення.
  • Яке з цих прислів’їв виражає головну думку твору?
  1. Узагальнююча бесіда
  • Яка головна думка твору?
  • Який слід мав на увазі автор у назві оповідання? (добрий вчинок, щось корисне)
  • Автор вжив у прямому чи переносному значенні?
  1. Побудова роздуму.
  • Розкажіть, який слід хочете залишити на Землі ви?

 VІІ. Підсумок уроку.

  • Який твір ми читали?
  • Хто автор цього твору?
  • Що корисного ви дізналися на уроці?

VІІІ. Оцінювання учнів.

ІХ. Домашнє завдання.

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку