Івано-Благодатненський навчально-виховний комплекс
«загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дошкільний навчальний заклад»
Кіровоградської районної державної адміністрації Кіровоградської області
Урок позакласного читання
Урок-роздум
на тему:
«В.О.Сухомлинський.
«Який слід повинна залишити людина на Землі?»
Підготувала вчитель початкових класів
Іванова І.В.
Тема: В.О.Сухомлинський. «Який слід повинна залишити людина на Землі?»
Мета: формувати навички правильного та виразного читання;
Розвивати вміння відповідати на запитання за змістом твору; підтверджувати правильність відповіді словами з тексту, встановлювати причино-наслідкові зв’язки, характеризувати головних героїв тексту; будувати словесний малюнок до твору, вміння будувати твір-роздум;
Виховувати почуття відповідальності, любові до рідної країни.
Обладнання: портрет автора, виставка книг, картотека прийомів з розвитку техніки читання, ноутбук, проектор, відеоролик про В.О.Сухомлинського, фізкультхвилинка.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
- Стали всі рівненько! Заспокоїлись! Подивіться чи всі приготувались до уроку? Тихенько сідайте!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
(В.Сухомлинський «Гвинтик»)
1) «Дожени і продовж»
- Я почну читати речення, а ви швиденько знайдіть його і дочитайте.
+ Треба було ще підкреслити іменники…
+ Увечері батько перевірив зошити, …
+ Багато людей працювало …
+ На віражі крило зламалось …
+ Ось що буває, коли хтось …
2) «Рахівниця»
- Порахуйте скільки разів автор у тексті вжив слово «гвинтик»?(4 рази)
- Підніміть стільки пальчиків, скільки нарахували.
- Знайдіть і прочитайте ці речення.
(То дрібничка, то гвинтик… Лишилося загвинтити під крилом один маленький гвинтик. Але ж він був без одного-однісінького гвинтика… Ось що буває, коли хтось забуде про мале-е-енький гвинтик.)
ІІІ. Робота над книжною виставкою
IV. Первинний синтез.
(На дошці записані слова «Кожна людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний»)
Псуєш
Відбиток
З докором
Закам’янілий
Слід
Затверділий, застиглий
З осудом
Ламаєш
ться ц:а
милується
оселяться
зустрічається
залишиться
е – е
цемент
переїздив
плечима
село
и – и
стрибнув
залишив
подивився
прихилився
зн
пч
зд
вщ
жч
Батьківщина
Найнижчий
Знищують
Хлопчикові
Здивувався
(Читання частинами сильними учнями)
V. Аналіз.
1. Повторне самостійне перечитування тексту мовчки.
- Зараз самостійно прочитайте текст мовчки. Приготуйтеся до голосного читання.
2. Читання в голос («ланцюжком»)
- Читати буде той, на кого вкаже «чарівна паличка».
- Приготуйтесь до відповідей на запитання за змістом.
3. Поглиблений аналіз прочитаного. Вибіркове читання.
- Які почуття пережив старий Майстер? З яких рядків це видно? (Завтра в ньому оселяться люди – думає з гордістю. Для чого ти псуєш мою роботу – сказав з докором.)
- Як склалася доля Хлопчика? Прочитай.
- Чи жалкував чоловік про зроблене? Чому ви так думаєте? Прочитай.
4. Словниковий малюнок.
- Який би ви малюнок зобразили до цього твору?
- Чому саме цей уривок ви вибрали?
5. Фізкультхвилинка. «Якщо ти щасливий»
(https://www.youtube.com/watch?v=lCyFLC7SKbg)
6. Характеристика героїв.
- Хто є головним героєм? (Хлопчик)
- Яким ви його собі уявляєте?
- Чи добре він вчинив, коли залишив свій слід на цементі, коли був хлопчиком? Чому?
- Яке ваше ставлення до головного героя?
7. Виразне читання тексту.
- Зараз ми прочитаємо текст ще раз. Як ви будете читати слова автора? Майстра? Головного героя? Чому?
VІ. Вторинний синтез.
VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Оцінювання учнів.
ІХ. Домашнє завдання.