Кабанюк Ольга Валеріївна,
НВК «Чернеченська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ»,
с.Чернече,
Балтський район,
Одеська область.
Українська література 6 клас
Тема: Володимир Винниченко. «Федько - халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя.
Мета: допомогти учням розібратися в складнощах характерів та вчинків героїв оповідання; розвивати навички виразного читання, переказу, виділення головних епізодів та деталей, висловлення власного ставлення до прочитаного, обґрунтування своєї думки; виховувати такі риси характеру , як доброта, справедливість , чесність, порядність.
Тип уроку: урок -дослідження .
Обладнання: портрет автора, підручники.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент.
Емоційна підготовка учнів.
Доброго дня, дорогі діти ! Я рада вас бачити. Бажаю вам на сьогоднішньому уроці отримати міцні знання та гарні оцінки. Обміняйтесь один з одним побажаннями , які обов*язково збудуться.
ІІ. Девіз уроку.
Думати швидко.
Виконувати чітко.
Творчо працювати.
Каліграфічно писати.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Перевірка домашнього завдання.
2. Оголошення теми і мети уроку.
Тема нашого уроку: Володимир Винниченко. «Федько - халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя
3.Запис теми в зошити.
5. Завдання уроку
- На уроці ми з вами визначимо,які риси характеру Федька є позитивними,а які -негативними. Висловимо своє ставлення до Федька та Толі. А ще , я надіюсь, кожен з вас зробить для себе певний висновок.
7.Узагальнення і систематизація знань.
- То хто ж головний герой оповідання і чому?
Характеристика Федька.
- Отже, головною дійовою особою є Федько. А який він?
-А як він веде себе під час запуску змія дітьми?
- Як поводить себе підліток, коли батько карає його?
- А як ставляться до головного героя батько, мати, товариші, а сам автор?
- За допомогою яких художніх засобів змальовується Федько в оповіданні?
- Яким ви побачили Федька на річці, коли він рятував Толю?
- У чому ж незвичність поведінки хлопчика?
Характеристика Толі.
- А зараз знайдіть і прочитайте опис зовнішності Толі. Яку поведінку хлопчика можна передбачити, виходячи з цього опису?
- Чи викликає у вас симпатію Толя? Чому?
- Зачитайте діалог Федька і батька Толі, який свідчить про порядність першого і ницість другого героя.
Прийом «Деталізація»
- Уявіть, що ви є героями твору і знаходитесь поруч з ними.
1.Роздивіться усе навколо. Що бачите,чуєте,відчуваєте?
2.Тепер наблизьтесь до Федька та Толі, щоб краще їх роздивитися.
3.Поверніться у клас і розкажіть про все нам.
(Діти працюють у парах , самостійно ж обираючи адресата мовлення)
Робота в зошиті
Прийом «Діаграма Вена»
- А зараз за допомогою діаграми Вена будемо знаходити спільні та відмінні риси характеру хлопчиків. Намалюйте в зошиті два кола , що частково накладаються одне на одне, позначте імена хлопчиків. У спільній для двох кіл частині запишіть спільні риси характеру Федька та Толі, а у відмінних – відмінні.
8.Підведення підсумків (робота в групах)
- А зараз я пропоную вам зіграти у літературну гру «Машина часу». Виграє та група, яка найшвидше та найцікавіше складе короткий новий твір за мотивами сюжету «Федько- халамидник».
Наприклад : уявіть, що події твору та герої переносяться в наш час…
-Що у творі повинно змінитися?
-Що може залишитися таким самим?
- Як закінчиться твір?
9.Оцінювання.
10. Домашнє завдання.
1.Виписати в зошит художні засоби, за допомогою яких змальовується Федько.
2. Написати твір- мініатюру на тему «Чим сподобався і запам*ятався мені Федько».
*3.Скласти кросворд «Головні та другорядні герої оповідання «Федько- халамидник».