Методична розробка уроку математики в 7 класі із застосуванням сучасних інтерактивних технологій, що сприяють розвитку ключових компатентностей: логіки уважності та критичного мислення.
Алгебра 7 клас
Тема: Розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки.
Мета: Спрямувати діяльність здобувачів освіти на вироблення та закріплення навиків розкладати многочлен на множники способом винесення спільного множника за дужки.
Розвивати творче, самостійне та логічне мислення, вміння узагальнювати, систематизувати, робити висновки, а також монологічну мову під час пояснень виконуваних дій.
Виховувати культуру письма, пізнавальну активність, почуття відповідальності.
Формувати групу компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитись
Тип уроку: розвиток компетентностей.
Завдання на урок:
• учні повинні : уміти виділити спільний множник у вигляді одночлена, многочлена;
• застосовувати дані знання при розв’язанні рівнянь; уміти коментувати відповіді.
Епіграф уроку: «Знання збираються по краплині, як вода в долині»
Прислів’я
План уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання .
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Гра «Рибалка».
Технологія «Робота в групах». V. Розв’язування вправ.
VІ. Фізкультхвилинка.
Технологія «Робота в групах». Вправа «Синтез думок» VІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія
VIII. Домашнє завдання .
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перед уроком учні-консультанти на дошці записують розв’язки завдань з домашньої роботи. Решта дітей звіряють і отримують відповіді на незрозумілі завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
IV. Актуалізація опорних знань.
Гра «Рибалка»
Знайти відповідність
а) mx+ nx |
|
|
1) m(n+3m) |
б)2m+ 2n |
|
|
2) x(m+n) |
в)mn+3𝑚2 |
|
|
3) 2n(3n-1) |
г)4𝑚2−2𝑚𝑛 |
|
|
4)2(m+n) |
д)6𝑛2−2𝑛 |
|
|
5) 2m (2m-n) |
е)2𝑚2+3𝑚 |
|
|
6)-15n(8n+1) |
є) 5𝑚3−5𝑚 |
|
|
7) 5m(𝑚2−1) |
ж )𝑚3𝑛3−6𝑚𝑛4 |
|
|
8) m (2m+3) |
з)5𝑚3𝑛+20n |
|
|
9) 𝑚𝑛3(𝑚2−6𝑛) |
и)-120𝑛2-15n
|
|
|
10)5n(𝑚3+4) |
Технологія Робота в групах.
Клас поділений на три групи. Кожній групі дано завдання: знайти помилку у наступних виразах. Після виконання завдання керівник кожної групи делегує представника пояснити помилку біля дошки.
1 група 2ас2−8с3х +6асх=2с(ас-6с2х+4ах)
2 група 8𝑎4х+ 7𝑎2𝑥2+𝑎𝑥3= ax(8𝑎3+7𝑎2𝑥2+𝑎𝑥3)
3 група 3𝑥3−6𝑥2𝑦−12𝑥𝑦4 =3(𝑥3−2𝑥2𝑦−4𝑥𝑦4)
V Розв’язування вправ. Розв’язати деякі завдання з підручника з детальним коментарем учнів та поясненням вчителя незрозумілих моментів.
(VI Фізкультхвилинка)
Робота в групах. Вправа «Синтез думок»
Кожній з трьох груп дається завдання розв’язати рівняння, знайти правильну відповідь і за допомогою дешифратора скласти певне слово.
12𝑥2- 6х = 0 10𝑥2+х =0
), (0;2),(6;0,5) (0;-10),(0;0,1),(-10;-0,1)
мо ме му лід лод люд
цю ця ці
В результаті правильної відповіді слово складається «МОЛОДЦІ» VII. Підсумок уроку.
Рефлексія.
• Які моменти уроку залишилися незрозумілі?
• Що сподобалось, а що не сподобалось на уроці?
• Які нові знання ви отримали?
Оцінювання рівня знань здобувачів освіти.
VIII домашнє завдання.
Скласти кросворд на тему «Многочлени» та виконати завдання з підручника.